Gå til innhold

B230ET og Dumpventil

Ranger emnet

volvovassdal

Anbefalte innlegg

jeg monterte på en Åpen dumpventil fra JB Raceparts på min 93 mod 940 med FT motor, og den var den alt annet en gald i... lamdasond-lampa tentes, bilen gikk ujevnt på tomgang, litt smelling nå og da, og det røyk en del...

J ble advart på forhånd, men ville prøve for å se hvordan det ble, og ja, j prøvde og justere dumpen så nøyaktig som mulig, men til ingen nytte...

j ble lei hele dump jævelen, solgte den, og kjøpte meg et rep.sats hos volvo til Garrett turbo for 690,- (den inneholdt ny membran, ny fjær, ny pakning, nye skruere...)

etter montering av rep.satsen har bilen blitt en helt annen bil å kjøre... går jevnt på tomgang, ikke har j dump-lyd som høres ut som en hest som knegger, og bilen er mer reaksjons-villig ved girskifte enn den var med den defekte dumpen...

Tenkte også på å kjøpe meg det rep settet, men har du ikke noe slags form for dumpe lyd lengre!?? Da er det jo nesten uaktuellt=p. Rart, iogmed at om dumpen lekker, så får du jo faktisk mindre luft til luftfilteret, enn en dump som er helt tett?

Ska skru av dumpen og se om membranen min også er sprukket, slik som din.

Hvilke flere problem symptomer hadde du før du kjøpte det rep.kitet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenkte også på å kjøpe meg det rep settet, men har du ikke noe slags form for dumpe lyd lengre!?? Da er det jo nesten uaktuellt=p. Rart, iogmed at om dumpen lekker, så får du jo faktisk mindre luft til luftfilteret, enn en dump som er helt tett?

Ska skru av dumpen og se om membranen min også er sprukket, slik som din.

Hvilke flere problem symptomer hadde du før du kjøpte det rep.kitet??

dumplyd har j fortsatt, men nå har j en mye mer normal dumplyd i forhold til den lyden som var før...! mer ptsssjjjj lyd nå, enn den "knegge" lyden som var... hehe...

det som gjorde at j plukket ut dumpen for å sjekke den, var fordi den av og til stoppet på tomgang når j hadde kjørt bilen hardt, kjørte j pent og forsiktig uten å oppnå noe særlig ladetrykk så dumpen dumpa, så gikk den så og si greit... men det var flere som kommenterte lyden i orginal dumpen, at den var for god til å være sant, samtidig som at bilen var litt "død" ved pådrag etter at den hadde dumpa...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider