Gå til innhold

Tragisk...

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

Nå synes jeg virkelig det har vært mye dødsulykker her i Norge !

Står nå på jobb hvor på andre siden av veien har skjedd en dødulykke med ei 18 år gammel jente i går natt. Ser bort på ulykkesstedet hvor jeg kan se folk i min egen alder tenner lys og setter igjen blomster, kan ikke tenke meg hvor vondt det må være for familie å venner når noe slik tragisk skjer !

 

Noen som har noe å si om alle ulykkene som skjer i trafikken her i norge ??

 

 

mvh

stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg får klump i halsen hver gang jeg leser om det jeg..

 

Eneste dødsulykka jeg har sett var med bestekompisen når jeg var ti. Han hadde fått blades til ti årsdagen sin, og rulla ned bakken utenfor huset. så kommer det ei kjerring kjørende som ikke ser han og han forsvinner inn i mellom hjulet og forskjermen og ble seende ut deretter. han døde momentant. Holdt det som var igjen av han til sykebilen kom... Det har satt sine spor i trafikken fårn si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får klump i halsen hver gang jeg leser om det jeg..

 

Eneste dødsulykka jeg har sett var med bestekompisen når jeg var ti. Han hadde fått blades til ti årsdagen sin, og rulla ned bakken utenfor huset. så kommer det ei kjerring kjørende som ikke ser han og han forsvinner inn i mellom hjulet og forskjermen og ble seende ut deretter. han døde momentant. Holdt det som var igjen av han til sykebilen kom... Det har satt sine spor i trafikken fårn si..

 

Huff! På bursdagen?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel så langt vert færre ulykker i år enn i fjor ..

 

sant det, men skjer alikevell altfor mange ulykker.

Nå vet ikke jeg om det er lagd no statistikk på hvilke årstider det skjer flest ulykker, men tipper at den kommende tiden med kalde netter med glatte veier er en akutell tid for mange ulykker.

Sier bare bruk hue og se ann føret før dere begir dere ut på veien, skal ikke mye til for at ting skal skje. Og en annen ting, trenger ikke å være din skyld for at ulykken kan skje !

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det var alkohol inne i bildet! men det kan ikke bekreftes

uansett veldig kjedelig.. hvor var dette? ved shell stasjonen?

 

rett på andre siden av veien der jeg jobber, shell(menkerud motorsenter)!

Hvis du kjører forbi nå så er det en del lys tent rundt treet hun krasjet i.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mistet 3 venner i 3 forskjellige ulykker. Og jeg er bare 22. Ingen av dem hadde skyld i ulykken. En var glatt føre som førte til at en annen bil kom over i feil kjørefelt, en var på grunn av ungdommer som kappkjørte og kjørte ned min venn som kjørte moped, og en satt på med en som grisekjørte. Adskilte kjørefelt, og bearbeidede grøftekanter er et par av tiltakene som kunne reddet mange liv. Jeg synes reklamekampanjen til Statens vegvesen som viser en krasjet bil hvor bare sjåføren bruker belte, og bare han overlever, er veldig bra.

 

Kjør med marginer. Ingen planlegger å krasje.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk opplæringen kunne vært bedre. Noen venner av meg var på biltilsynet med klassen. Det snakket de om ulykker og viste biler som hadde vært innvolvert i ulykker. Viste en bil som hadde vært i dødsulykker også. Syns det burde være mer fokus på ulykker i opplæringen, sjokkere og skremme de nye førerne litt.

 

Også vennekretsen spiller en stor rolle. Jeg syns ikke det er kult å råkjøre, og det sier jeg gjerne til de jeg kjører med. Da føler de ikke den samme trangen for å vise seg. Er ikke bare sjåføren som har ansvar, passasjerene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kult å råkjøre.. men det er klart, er veien rett, og er det god oversikt, så frister det å tråkke litt hardere på pedalen til høyre.. er naturlig..

 

Jeg har en av verdens mest frustrerende veier. Er en 2km lang tunnel, ett felt hver vei, og 60 sone, greit nok det. Men når jeg kjører der om natten, og tunnelen er tom, 2km, RETT frem i 60... det er kjedelig det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår