Gå til innhold

Tragisk...

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

politikere skjønner ikke hvor lite som egentlig skal til for å spare mange liv, muligheten for veiskiller osv, og la ungdommen få muligheten til å kjøpe nyere og mer sikre biler. Det en ungdom flest har råd til er jo "gamle" biler som manger endel innen sikkerhet.

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

politikere skjønner ikke hvor lite som egentlig skal til for å spare mange liv, muligheten for veiskiller osv, og la ungdommen få muligheten til å kjøpe nyere og mer sikre biler. Det en ungdom flest har råd til er jo "gamle" biler som manger endel innen sikkerhet.

Er noe i det, den tiden jeg fyller atten har jeg 10k max, MAX, å bruke på bil.. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et dødsfall er tragisk uansett om man er skyld i det selv, de virkelige taperne er de etterlatte, de ba ikke om at det skulle skje. Å synes synd i avdøde er kanskje riktig iogforseg, men det blir feil. (jeg høres kanskje litt hestkukaktig ut nå) å gjøre det. Man skal støtte om de pårørende og ta vare på de gode minnene man har om personen som har gått bort, er ikke annet man kan gjøre, Å isolere familien for at dere er redd for å "tråkke" på tærne til de er feil. Bedre å snakke med de å eventuelt drite seg ut. De setter desidert mest pris på at noen snakker med dem etter en såpass grusom hendelse. Er mye tragisk som skjer hvert år, noe mer hjerteskjærende enn det andre. Ei venninne av søstra mi omkom i ei ulykke for et år eller to siden nå. Hun og samboeren (samboeren kjørte) havnet i front mot front med en US Van. Bilen tok fyr og brente venninnen til døde. De antok at samboeren omkom momentant. Fyren i US Van kom seg ikke ut før den andre bilen var overtent. Hjemme hos mormoren satt deres 2 år gamle datter. Hyggelige greier. Senere på uka var søskenbarnet mitt innom bilopphuggeriet for å få tak i noen deler å der kommer han over bilen deres der skosålene sitter fastbrent i pedalene enda...

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://kvinnheringen.no/artikkel.asp?id=1876

 

http://kvinnheringen.no/artikkel.asp?id=2018

 

http://www.grenda.no/nyhende/111/

 

gikk et par mnd der ungdommer roet seg på veien, men tok ikke lang tid før folk kjører gris? skjedd ulykker siden

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går nok mer på depresjoner enn psykiske lidelser.. og de fleste vil ikkje skade andre enn seg selv.. dessuten e det større sjanse for å dø i en frontkollisjon mot en trailer enn mot en starlet.. men det var ikkje det denne tråden handlet om!

 

Nei, back on track!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at opplæringa burde ha litt mer om ulykker, jeg er under 18år og får snart bil. Men ungdommer vet for lite om hva konskvensene er, og bare peiser på.. Er vel derfor de fleste ungdommer kjører gris og kræsjer.. Selvfølgelig er det fristende å ha en litt tung fot i godt oversiktlige strektninger med null biler tilstede, men å kjøre gris med personer i bilen og noen andre biler tilstedet er det bare hensynsløst og uansvarlig å kjøre gris. Ta heller å betal den lille summen på gatebil og kjør av dere der.. Der er det hvertfall folk som kan hjelpe med en gang tilstedet, hvis det skal skje noe..

 

Kondolerer til alle her som mistet noen i trafikken, en dødsulykke er for mye og skulle aldri ha skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes den reklamen for statens veivesen med han lille gutten som holder rundt pappaen sin slik at det blir et belte også er veldig fin.. klarer aldri kjøre forbi den uten å ha på belte.. Kjører egentlig alltid med belte når jeg tenker meg om, er en refleks når man setter seg inn i en bil fra min side..

1999 -Audi tt 1,8 turbo

1988 -Audi 100 2,3l (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Sjølv mista eg ein av mine bestevenner i bilulykke som resultat av kappkjøring... Savnet er fortsatt ekstremt stort og vil vanskeleg bli borte.

 

http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article24480.ece

 

http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article24537.ece

 

 

Dette var på ei bein strekke på ca 2,5 km. Før det vart det nesten kvar einaste helg og ofte om kveldane kappkjøring o.l. Men etter den ulykka skjedde har det knapt vert noko kappkjøring eller farleg kjøring. All ungdommen i bygda kjente eller visste kven han var, han var i alle fall eit fantastisk menneske som ikkje liknar nokon eg kjenner!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en av verdens mest frustrerende veier. Er en 2km lang tunnel, ett felt hver vei, og 60 sone, greit nok det. Men når jeg kjører der om natten, og tunnelen er tom, 2km, RETT frem i 60... det er kjedelig det!

 

La meg gjette..tunnellen mellom puddefjordsbroen og Fyllingsdalen? happyhappy

Hvis det er den du mener, så er jeg fullstendig enig. Helt idiotisk fartsgrense.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår