Gå til innhold

Tragisk...

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

Har mistet 3 venner i 3 forskjellige ulykker. Og jeg er bare 22. Ingen av dem hadde skyld i ulykken. En var glatt føre som førte til at en annen bil kom over i feil kjørefelt, en var på grunn av ungdommer som kappkjørte og kjørte ned min venn som kjørte moped, og en satt på med en som grisekjørte. Adskilte kjørefelt, og bearbeidede grøftekanter er et par av tiltakene som kunne reddet mange liv. Jeg synes reklamekampanjen til Statens vegvesen som viser en krasjet bil hvor bare sjåføren bruker belte, og bare han overlever, er veldig bra.

 

Kjør med marginer. Ingen planlegger å krasje.

 

Det har jeg også tenkt over! Den beste reklamen noensinne... Og kanskje den mest virkningsfulle kampanjen.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har mista en venn i trafikken i år.. Syns veinettet i norge kunne hatt godt av ei forbedring, men det hører jo ikke fittholm på.. Må vel legge henne til statistikken hvis vi skal få noe forandring på kvaliteten på veinettet her i landet.. De feita jævlene i politikken ignorerer jo bare alle fakta og krav om forbedring! Måtte de alle dø i fronten på en Scania pga dårlige veier!! :aug:

Kjører gjennom tunellen der kompisen døde hver dag.. Ligger enda teddybjørner og stearinlys der han døde.. Han brukte ikke setebelte, hadde han gjort det, hadde han enda levd. Noe å tenke på..

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til ei venninne av meg er lastebilsjåfør, Han fikk en selvmordsbilist i fronten. Kjipe greier.

 

Selvmordsbilister og fyllekjørere burde aldri ha vært født (det var vel kanskje det de tenkte også). Tar livet av andre folk fordi de er drita el. vil ta sitt eget liv. Idioter.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff:( kondolerer.. jeg mistet mamman min i bilulykke i jul i fjor.:(:(

det var pga en som kjørte rett inni henne.det har satt spor i meg for altid!!

*savner mamma*

 

Kondolerer

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvmordsbilister og fyllekjørere burde aldri ha vært født (det var vel kanskje det de tenkte også). Tar livet av andre folk fordi de er drita el. vil ta sitt eget liv. Idioter.

utenom at trailersjåføren har stor sjanse for å få psykiske problemer, og at flere ikkje klarer å utføre jobben sin lenger, så skader ikkje selvmordsbilister andre enn seg sjøl.. men det e en feig måte å ta livet sitt på! ingen kan bevise 100% at det ikkje var en ulykke, så familien og de etterlatte kan sitte og banne over trailere på veiene..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 2 sek fra å kjøre på en elg på vei til jobb idag tidlig. Den løp over veien ca 50m foran meg på toppen av et krabbefelt i en 80 sone.

 

Siden jeg kjører en Chevrolet Astro (relativt butt i fronten) er vel sjansen stor for at jeg hadde blitt blind og /eller temmlig ødelagt i trynet om jeg hadde krasjet.

 

Ble skjelven etterpå, men hva skal man gjøre da? Man må jo opp og på jobb om morran åkke som.

 

Ser på utenlandske bilsider at det ofte selges viltvarslere. Små fløyter som man setter i fronten på bilen. De avgir en svært høyfrekvent lyd som vi ikke hører, men som skal skremme vekk dyr.

De har vært i salg i mange år. Vet at mange bruker det på MC. Noen som vet om slikt har noen hensikt?deerwarning.jpg

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utenom at trailersjåføren har stor sjanse for å få psykiske problemer, og at flere ikkje klarer å utføre jobben sin lenger, så skader ikkje selvmordsbilister andre enn seg sjøl.. men det e en feig måte å ta livet sitt på! ingen kan bevise 100% at det ikkje var en ulykke, så familien og de etterlatte kan sitte og banne over trailere på veiene..

 

Vel, siden selvmordere har ofte psykiske lidelser og er mentalt ustabile, så kan noen kjøre på personbiler...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det var alkohol inne i bildet! men det kan ikke bekreftes

uansett veldig kjedelig.. hvor var dette? ved shell stasjonen?

 

ikke si sånn når du ikke vet det, bare dritt å gå å slenge rykter om sånn.

hadde noen jeg kjent død eller blitt skadet i trafikken å noen hadde gått rundt å sagt sånn uten helt å vite det hadde jeg kommet til å blitt dritt sur på vedkommende.... å det regne jeg kansje med at du hadde blitt også?

 

mvh

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, siden selvmordere har ofte psykiske lidelser og er mentalt ustabile, så kan noen kjøre på personbiler...

går nok mer på depresjoner enn psykiske lidelser.. og de fleste vil ikkje skade andre enn seg selv.. dessuten e det større sjanse for å dø i en frontkollisjon mot en trailer enn mot en starlet.. men det var ikkje det denne tråden handlet om!

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår