Gå til innhold

Flere problemer med 230ft

Ranger emnet

Volvo240Turbo

Anbefalte innlegg

Dyserelè, den var ny :hammer

Dysene får mating fra Jetronic-boksen, via forkoblingsmotstandet. Sjekk utgangen fra styreboksen, om det er noe liv der.

Hade hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er problet er at dysene spruter ikke noe bensin inn i insuget, hvis jeg måler på dysene får å sjekke impulsene får jeg ikke opp noen verdier, må jeg bruke et scoop??

Martin

Er motorn og motorstyringa nyere enn -96?

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er problet er at dysene spruter ikke noe bensin inn i insuget, hvis jeg måler på dysene får å sjekke impulsene får jeg ikke opp noen verdier, må jeg bruke et scoop??

Martin

Får styrenheten signal fra svinghjulsgiveren? Mål om giveren er iorden mellom kontakt 1 og 2 ipå det 3-polige kontaktstykket. ("Ohmmetern ska visa ca 240 Ω och maximalt 400 Ω respektive ca 170 Ω och maximalt 350 Ω vid varm motor".)

Bensintrykk i brygga?

+ sjekk systemrele ifølge volvo håndbøker:

"Systemreläet styrs från styrenheten och spänningssätter bränslepumparna, insprutningsventilerna, tomgångsventilen, kallstartsventilen, luftmassmätaren, lamdasondens förvärmningsmotstånd och vissa av styrenhetens funktioner".

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dysene virker nå men den vil fortsatt ikke starte, tror det er svinghjulet som er satt feil... noen som vet hvordan det skal sitte??

Det var en som sa at der hvor det ikke er noen "hull" rundt kransen på svinghjulet skal sitte der hvor drevet til starteren kommer ut, og en enannen som sa at der hvor det ikke er noen hull skal sitte rett opp under impulsgiveren, sist nevnte har jeg ikke prøvd noen som vet det konkret??

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider