Gå til innhold

Mspeed's GTI Prosjekt

Ranger emnet

MSpeed

Anbefalte innlegg

• Svar 697
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

demogorgon: for å være ærlig så vet jeg ikke helt. Hadde egentlig tenkt å la noen polakker ved siden av oss gjøre det, men pga det som har skjedd i det siste så tviler jeg på at det skjer. Rustbullet tar jeg å lakkerer selv hvertfall, så får vi se om jeg lakkerer sølvfargen også selv

Fortsatt ingen bilder:( glemmer alltid kameraet. Men har pussa enda mere rust nå og tatt av den ene forskjermen, ingen rust bak der! digg...

Noen som vet hvordan passformen er på Veng sine deler? tenker da mest på forskjermer.. er litt rusta de jeg har og hadde vært digg å kjøpt nye, men har hørt endel om at Veng sine deler har elendig passform

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten: noen som vet hvor man får kjøpt metal plater? slik at jeg kan begynne å sveise inn rusthull osv

Stikk til gutta på Nesbru som holder til ved sidenav Fontana, ovenfor veien for Viking.

De er årleite og skaffer deg det du trenger, kapper til ønsket lengder, bredder, former osv.

Handler du mye der får du årleite priser etterhvert (Jeg får gjerne småtteri gratis :thumb )

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta meg en tur dit snart...

Endelig fått tatt noen bilder idag.

Her har jeg tatt av den ene skjermen for å se hvordan det sto til bak der og ble positivt overasket. veldig lite rust. det eneste jeg fant av rust er helt nede ved døren som dere kan se, men ingen rusthull

oversiktsidenlj1.jpg

Her har jeg pusset litt i motor rommet. var noe rust ved batteriet der som jeg slipte bort og det er endel karroseri kitt som jeg vil ha slipt vekk. er så utrolig stygt. Man ser også rusten på den skjermen jeg tok av. tenker på å kjøpe ny skjerm, men er litt redd for passformen på en uorginal skjerm

oversiktforangq6.jpg

Her har jeg fått på litt Rustbullet(genialt produkt forresten!) men gikk desverre tom så fikk ikke tatt alt

innerskjermjo9.jpg

Her har jeg slipt bort det lille av rust som var i takrennene og ved bakluka og smurt på rustbullet.

rustskadebaktt7.jpg

Her var det endel rust som jeg kappet/slipte vekk. usikker på om jeg skal gidde å sveise inn no nytt metall der. synes jo ikke

oversiktbakmk5.jpg

vennligst legg igjen noen komentarer eller tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette MSpeed!

Angående uorginale skjermer fra NBS, så er ikke dette noe problem i heletatt.

Min passet perfekt. Bare du passer litt på glippen mellom skjerkant å panser. Denne blir fort ujevn, så du må ha en som kan presse på skjermen når du skrur den fast. Slik at den festes riktig. Ellers nada problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til NBS på mandag elelr no så vi får se hva jeg gjør da...

gjort litt mer idag:

Slipt endel på kanalen og døra, mye skjult rust der

hyresidehr9.jpg

En av de tidligere eierne som prøve å jekke opp bilen midt på kanalen! og ikke nok med det, han prøvde det på begge sidene! Lurer på om jeg må kutte ut det området som er bøyd å sveise inn en ny del

kanalwj3.jpg

Pusset endel rust her også

venstrehjulbuebakkh3.jpg

hyrehjulbuebakig7.jpg

Noen som klarer å se hva som er feil med dette bildet?

baklukelc4.jpg

Fått pusset med i motorrommet

motorrompy0.jpg

Så noen felger som jeg vurdere å kjøpe, 7x15

felg3tx9.jpg

felg2xq5.jpg

felglj5.jpg

Hva syns dere? blir bare inntil jeg får satt på porsche felgene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

demogorgon: for å være ærlig så vet jeg ikke helt. Hadde egentlig tenkt å la noen polakker ved siden av oss gjøre det, men pga det som har skjedd i det siste så tviler jeg på at det skjer. Rustbullet tar jeg å lakkerer selv hvertfall, så får vi se om jeg lakkerer sølvfargen også selv

Fortsatt ingen bilder:( glemmer alltid kameraet. Men har pussa enda mere rust nå og tatt av den ene forskjermen, ingen rust bak der! digg...

Noen som vet hvordan passformen er på Veng sine deler? tenker da mest på forskjermer.. er litt rusta de jeg har og hadde vært digg å kjøpt nye, men har hørt endel om at Veng sine deler har elendig passform

passformen på veng sine skjermer er egentli helt grei. har en selv som passer perfekt, eneste som jeg måtte gjøre var å skrape vekk litt gammel tectyl i bakant av der skjermen skal sitte..:)

(Vw Golf GTI 16v)

(Vw Golf 1.6D)

(Volvo 240 jordbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider