Gå til innhold

Mspeed's GTI Prosjekt

Ranger emnet


MSpeed

Anbefalte innlegg

eg sparkla mitt igjen men det sprakk aldri sjølv om eg kjørte litt aktivt;) men dette er på ein jetta da, men no skal det bli sveisast for sikkerhetsskyld:)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 697
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bare sett folk som har sparkla igjen og her sprekker det opp igjen. karosseri skal være litt bevegelig her. derfor det orginalt bare er kitt der. burde nok holde med tanke på at du har sveisa igjen. men golf har et mjukt karosseri.

 

Dette er vel like mye myte som det er sannhet.

 

Jeg har sparkla igjen alle slike skjøter på min (riktignok en einser, men den er jo enda lausere i karroseriet).

Som kjent har jo min bil fått endel juling i sommer og jeg har ikke antydning til sprekkdannelse ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel like mye myte som det er sannhet.

 

Jeg har sparkla igjen alle slike skjøter på min (riktignok en einser, men den er jo enda lausere i karroseriet).

Som kjent har jo min bil fått endel juling i sommer og jeg har ikke antydning til sprekkdannelse ;)

 

kjenner 3 stk som bare har sparkla igjen og alle har nå fått sprekkdannelser etter en stund. vel og merke 1-2 år gamle. kommer sikkert ann på type sparkel +++ jeg kommer til å la min være orginal her uansett. :p

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk hørt endel om det greiene der og fant ut at å sveise var det beste, så håper det holder

 

Lite bilde av benken jeg har bygd i garasjen:

garasjevc8.jpg

Prøver meg på en liten custom på bakfanger. tror det blir bra

bakfangerfrontfangerwh2.jpg

Noen diverse bilder:

pussetbileg9.jpg

pussetbil2bj5.jpg

Så tok jeg av tanklokket og den gummi dritten rundt der. var noe rust, men ikke no farlig

tanklokkrustmf3.jpg

tanklokkli6.jpg

Men mens jeg var der inne å skrapte vekk litt dritt så fant jeg en kabel som ikke gikk til no sted.. noen som vet hva den er til?:S

rarkabeljm4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg på en liten custom på bakfanger. tror det blir bra

bakfangerfrontfangerwh2.jpg

 

rarkabeljm4.jpg

 

Regner med at det vil funke så lenge du sveiser det.

 

benken din så ikke helt stabil ut på bildet men den funker nok utmerket :)

 

bakfangern blir nice. cleant å fint. får bare håpe du ikke trenger å bli taua ut noe sted :p

 

og den ledningen går til låsen som sitter på noen tanklokk. var en lås som gikk på sentralås systemet som også låste tanklokket. ikke sett mange golfer som dette har vært på.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det vil funke så lenge du sveiser det.

 

benken din så ikke helt stabil ut på bildet men den funker nok utmerket :)

 

bakfangern blir nice. cleant å fint. får bare håpe du ikke trenger å bli taua ut noe sted :p

 

og den ledningen går til låsen som sitter på noen tanklokk. var en lås som gikk på sentralås systemet som også låste tanklokket. ikke sett mange golfer som dette har vært på.

 

Benken er stabil som fy:P skrudd fast i veggen og alt:P hehe

 

Man pleier da ikke å bli taua med ræva først da:P hvis jeg skal taue noen eller bli taua opp av en grøft er det bare å ta av fanger:) hehe

 

Takk for info om den ledningen. var redd for at den gikk til no annet viktig, men heldigvis ikke

 

Må faktisk innrømme at bilen din har vært en sinnsykt stor inspirasjon for meg Rolf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må faktisk innrømme at bilen din har vært en sinnsykt stor inspirasjon for meg Rolf!

 

:thumb får håpe fremtidige mods også blir like godt motatt. mangel på verksted gjør meg veldig sårbar for tida. mye på planen og blir ikke akkurat mere tid på kalendern. :( men forandringer skal skje. samma F :p

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumb får håpe fremtidige mods også blir like godt motatt. mangel på verksted gjør meg veldig sårbar for tida. mye på planen og blir ikke akkurat mere tid på kalendern. :( men forandringer skal skje. samma F :p

 

Det høres bra ut! Hemmelige planer eller?:P hehe

 

Foresten. bakluka di. er det bare en plate som er sveiset over skiltgropen? ingen avstivere eller no? og hvordan har du gjort det med skiltlys og åpning av bakluka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut! Hemmelige planer eller?:P hehe

 

Foresten. bakluka di. er det bare en plate som er sveiset over skiltgropen? ingen avstivere eller no? og hvordan har du gjort det med skiltlys og åpning av bakluka?

 

hele knekken er gjort om. så er det sveiset en plate over. ingen avstivere. stivt nok. er bare 50 cm spenn. skiltlys? det har vi ikke sett :p åpning ordner man med solenoid. ganske enkelt. ;) selve gropa i luka er bygd til skiltet mitt. problemet nå er at jeg skal ha nytt skilt (52 cm) så da får jeg enten a, selge luka og bygge ny. b, bygge om luka. får se hva det blir til. begge deler er like mye jobb.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir bra nå.... kult kult..... kul pult du har..... når jeg kommer hjem så skal jeg vis deg pulten min i den nye garasjen:D den er porr.... men blir kult vis du får lakka den før jul,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alltid litt hemmelige planer. hehe. gidder ikke si noe før jeg får gjort det. er kjedelig å slenge ut en liste på ting jeg skal gjøre og så bare få fullført halvparten.

 

grunnen til nytt skilt er at nå har jeg den gamle typen skilt. er ikke noe fint i det hele tatt og siden de nyere skiltene er samme størrelse uansett hva som står på det så blir det for stort for luka. derfor må man igjen bygge om. :(

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår