Gå til innhold

Mspeed's GTI Prosjekt

Ranger emnet

MSpeed

Anbefalte innlegg

Meget fet bil ! :cool:

Jeg bare lurer på hvordan du løser det med å låse opp bilen ?

(har ikke lest hele tråden, men regner med du har sentrallås med fjernkontroll?)

Det jeg tenker på da, har du noen løsning til hva du gjør om noe plutselig går galt med elektronikken? Altså at sentrallåsen plutselig ikke virker en dag.

Jeg har nemlig samme plan, med audi håndtak og halvsveist bakluke. Har bestilt dørhåndtak uten lås (stygt med låsen), og med halvsveist bakluke forsvinner jo låsen der også. Prøver å finne en nødløsning til å komme inn i bilen, så bare lurte om du har noen løsning ? :)

Lurer også litt på dette med tinning? Hvordan gjøres dette, er det noe jeg kan få til ? Hører jo noen "skrekkhistorier" om sparkel som sprekker, tenkte kanskje tinn er ett bedre alternativ ? Men har ingen erfaring med dette, har aldri hørt om det før denne tråden. :p

På golf er det utrolig lett å dirke opp dørene med en ståltråd eller gammel stålhenger. så det problemet er rimelig enkelt løst sånn sett. ellers kan man montere ekstra bryter gjemt et eller anna sted eller feks i motorrommet. panseret er jo ikke akkurat noe man trenger å være innbruddstjuv for å få opp.

Tinning er å legge på Tinn istede for sparkel. Gasolin.no selger tinne sett og har bøker som forklarer mere. hvis du søker på ordet tinning her på forumet så vil du finne tråder som omhandler dette også.

Men nok off topic, back on track. ;)

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 697
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Meget fet bil ! :cool:

Jeg bare lurer på hvordan du løser det med å låse opp bilen ?

(har ikke lest hele tråden, men regner med du har sentrallås med fjernkontroll?)

Det jeg tenker på da, har du noen løsning til hva du gjør om noe plutselig går galt med elektronikken? Altså at sentrallåsen plutselig ikke virker en dag.

Jeg har nemlig samme plan, med audi håndtak og halvsveist bakluke. Har bestilt dørhåndtak uten lås (stygt med låsen), og med halvsveist bakluke forsvinner jo låsen der også. Prøver å finne en nødløsning til å komme inn i bilen, så bare lurte om du har noen løsning ? :)

Lurer også litt på dette med tinning? Hvordan gjøres dette, er det noe jeg kan få til ? Hører jo noen "skrekkhistorier" om sparkel som sprekker, tenkte kanskje tinn er ett bedre alternativ ? Men har ingen erfaring med dette, har aldri hørt om det før denne tråden. :p

Jeg har ingen nødløsning hvis elektronikken streiker. men remster nevnte noen metoder:p har sentrallås med fjernkontroll for å åpne døren, og popup kit for å åpne bakluka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg har kjørt en 60-70mil med bilen så har jeg lagt merke til noen ting...

1) Hva er egentlig toppfarten til en 8v? Når jeg ligger i ca 160km/t så ligger turtallet på litt over 5000 i femte gir... og da er det ikke så mye igjen før sperra kommer..

2) Får man kjøpt en raskere vindusvisker motor eller no? for mine viskere er utrolig treige, så blir litt problemer når det regner godt

Har også funnet ut at jeg må ha ny gummi på felga.. har null grep når det er vått.. står bare å spinner og bilen hopper hvis jeg tar svinger i litt fart på tørr asfalt. kanskje ikke så rart når dekka er noen økonomi dekk,, mindre co2 utslipp dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, dette ser da ikke riktig ut?:well: :angry:

DSCN3020.jpg

åjada, første uhell med bilen skjedde idag. fikk bøyd bærearmen ganske grundig... forbanna dritt.. men må si jeg er takknemmelig for alle folkene som stopper å spør om jeg trenger hjelp.. først kom en fra falken og spurte.. og vi fant da ut at jeg skulle skru av bærearmen og så skulle vi prøve å bøye den tilbake slik at jeg fikk kjørt opp. men mens vi sto der så kom faktisk ekkoj og dama hans, som tilfeldigvis hadde bilhenger, så da fikk vi voldtatt golfen opp der og kjørt den hjem til meg.. tusen takk for hjelpen igjen! skylder deg en der ekkoj!:p

så nå gjelder det å få skaffet en ny bærearm imorra og få den montert på en eller annen måte. er også redd for at stabstaget fikk seg en smell:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men mens vi sto der så kom faktisk ekkoj og dama hans, som tilfeldigvis hadde bilhenger, så da fikk vi voldtatt golfen opp der og kjørt den hjem til meg.. tusen takk for hjelpen igjen! skylder deg en der ekkoj!:p

Hadde vært og flytta bobla til Ida tidligere på dagen og synes jeg dro kjensel på bilen din vettu, så da måtte jeg jo nedom for å se om jeg fikk hjulpet til litt. En annen gang er det jeg som står der ;)

Bobleflytting_038.sized.jpg

Du får se positivt på det, ripa du fikk i felgen er jo en ypperlig unnskyldning for å kjøpe noe litt grommere ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får se positivt på det, ripa du fikk i felgen er jo en ypperlig unnskyldning for å kjøpe noe litt grommere ;)

Har alltid vært planen det, men skjer ikke før i vintern engang.. har plutselig noen andre ting jeg må bruke penger på så:p

eneste lakk skaden jeg fikk

DSCN3031.jpg

hmm, er da vell ikke slik den skal se ut?

DSCN3030.jpg

DSCN3027.jpg

DSCN3026.jpg

DSCN3024.jpg

Jeg som gledet meg til å komme hjem for å sette på grillen som var blitt lakkert, men neida

Lenke til kommentar
Del på andre sider