Gå til innhold

Bensinforbuk og Resette hjerne.

Ranger emnet


TIversen

Anbefalte innlegg

Har en god mistanke om at lambdasonden min ikke er helt med. Bilen bruker 1,2 liter på ganske så pen kjøring. Noe jeg mener er mye. bruker over 2 liter hvis jeg kjører bittelitt aktivt. Så hvordan er det jeg kan resette hjernen for og få denne inn igjen? veit den bruker mye bensin men får finnes grenser. Spesielt når jeg ser på pluggene så er dem helt sota ned.

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å nullstille feilkoder, må du først se gjennom feilkodene.

Slå av tenning, ta feilkode-pluggen i hull nr.1

 

så tar du tenning på 1, slik at alle lysnene i instrumentpanel slår seg på.

Da kan du gå frem og trykke inn knappen og holde den i ca. 2 sekunder (ikke mer enn 3). Så gjør du det, helt til du har sett alle feilkodene.

 

Etter det, holder du den inne i ca. 7 sekunder.

Så venter du noen sekunder, til den lyser konstant.

 

Da tar du nok engang å holder den inne i ca. 7 sekunder.

Så kan du trykke en gang til, i ca. 2 sekunder, for å sjekke at du får 1-1-1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å nullstille feilkoder, må du først se gjennom feilkodene.

Slå av tenning, ta feilkode-pluggen i hull nr.1

 

så tar du tenning på 1, slik at alle lysnene i instrumentpanel slår seg på.

Da kan du gå frem og trykke inn knappen og holde den i ca. 2 sekunder (ikke mer enn 3). Så gjør du det, helt til du har sett alle feilkodene.

 

Etter det, holder du den inne i ca. 7 sekunder.

Så venter du noen sekunder, til den lyser konstant.

 

Da tar du nok engang å holder den inne i ca. 7 sekunder.

Så kan du trykke en gang til, i ca. 2 sekunder, for å sjekke at du får 1-1-1.

 

Hvor finner man så denne feilkodepluggen og apparatet da? :)

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å nullstille feilkoder, må du først se gjennom feilkodene.

Slå av tenning, ta feilkode-pluggen i hull nr.1

 

så tar du tenning på 1, slik at alle lysnene i instrumentpanel slår seg på.

Da kan du gå frem og trykke inn knappen og holde den i ca. 2 sekunder (ikke mer enn 3). Så gjør du det, helt til du har sett alle feilkodene.

 

Etter det, holder du den inne i ca. 7 sekunder.

Så venter du noen sekunder, til den lyser konstant.

 

Da tar du nok engang å holder den inne i ca. 7 sekunder.

Så kan du trykke en gang til, i ca. 2 sekunder, for å sjekke at du får 1-1-1.

 

Dette forusetter vel at bilen har lh2.4?

 

På bilen til Tiversen er det vel om ikke jeg tar helt feil lh2.2.

-90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90

-86mod 745tic

-99mod MB C180T Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lh 2.4 rox!! kiddie

 

hehe, bare måtte :D

 

Men, enig, ta av minuspolen uansett tennings-anlegg.

Ikke sett den på igjen før minst 3 min er gått. Forbered deg på litt gnisting :)

 

Gl!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår