VeilSide Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Er det mulig å legge til en norsk rettskrivningsmodul til forumet? Rettskriving synes nok mange bare er en sjønnhetsfeil men det er det langtifra. Det er ett tegn på norsk ungdom i forfall. Å skrive norsk og beherske bokmål synes jeg burde være mulig. Har en dysleksi skal en selvfølgelig ta hensyn til dette. Men slikt som "bassere", "hvem bil", "bake" <- her mener folk faktisk "bak" som : "bak på bilen". Ikke at jeg ville hatt noen nazi-tendenser på dette punktet men litt bedre rettskrivningsjustis hadde ikke vært å forrakte ;) Om tråden er myntet på dere som driver eller alle dere andre brukere får dere finne ut av selv (det er brukerene som lager skrivefeilene i postene) ;) "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Skrivefeil er en ting, de som skriver dialekt er hakket verre spør du meg! På en annen side: På et så stort forum med så mange brukere er det ikke mulig å forvente at alle skriver korrekt norsk bokmål (Evt nynorsk, som vel også må kunne godtas) Men om det er mulig å legge inn en "sjekk staving" funksjon, så er jeg for! EDIT: Skrivefeil, hehe Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 sjønnhetsfeil ;) joa...fler som kunne trengt hjelp til staving...hihi.. ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 fler Hhihihihi :D:D 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 joa...fler som kunne trengt hjelp til staving...hihi.. Nå var vel heller ikke innlegget rettet mot de som bommer på tastaturet og glemmer èn bokstav i løpet av et innlegg. Men det er rettet mot de som alltid skriver dårligere enn en oppegående 9-åring, og gjør det vanskelig å lese innlegget. Det er faktisk plagsomt å lese, og iallefall jeg tar brukeren mindre seriøst. Alle har vært gjennom grunnskolen, og bør klare å skrive en sammenhengende tekst som ikke er full av tastefeil, gramatiske feil, orddelingsfeil, og dialekt. Om dette lar seg gjennomføre i praksis er nok mer tvilsomt. Men det hadde hjulpet mye om man gadd se gjennom posten sin to ganger, og tenke på at den faktisk skal leses. Ekte dyslektikere er selvsagt unnskyldt... -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Hhihihihi :D:D to "H" etter hverandre er vel dumt... ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Flott måte å ødelegge en seriøs tråd på. Herregud..... -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Mens vi er inne på skrivefeil... : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Alltid to "l" i alltid, aldri to "l" i ialdri! :P Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-Man Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 makan...lol..ok..Aldri to (2) ll'er i aldri,og alltid to (2) ll'er i alltid..lærte dette i 2 klasse barneskolen..sitter fast enda...:) liten diggresjon bare.. G-Man Nothing evolves without the Evolution. 2000 EVO VI T.M.E x 2000BMW 330CI X 1999 Forhøster STI X 1998 EVO V RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 makan...lol..ok..Aldri to (2) ll'er i aldri,og alltid to (2) ll'er i alltid..lærte dette i 2 klasse barneskolen..sitter fast enda...:) liten diggresjon bare.. G-Man sant...er vel det eneste som sitter grodd fast..hehe.. ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-Man Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 2.klasse...staveleif..:) Nothing evolves without the Evolution. 2000 EVO VI T.M.E x 2000BMW 330CI X 1999 Forhøster STI X 1998 EVO V RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Om det finnes noen slik "modul" til vbulletin, aner jeg ikke. Og om noe slikt hadde eksistert, tviler jeg på vi hadde giddi å sette dette inn her...Tror den hadde fått vondt av oppholdet :) .....Hvis folk holder seg til bokmål og utelater dialekter, sms-forkortelser etc tror jeg alle kan forstå hverandre. hellothere Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Jeg tenkte på sms-språk, msn-dritt, "egne" ord osv når jeg skrev tråden. Slikt som gramatikk kan jo ikke alle og slikt er det bare. Men litt grunnlegende norkskunnskaper burde folk ha. Har ikke problemer med å forstå hva folk vil frem til (med mindre det mangler MASSE tegnsetting eller dialekt) men som jeg skrev i første posten, noen mangler MASSE norskkunnskaper og selv om dette forumet bare skal omhandle bil så synes jeg ikke vi skal forsømme skriftspråket. Er norsk virkelig i slikt forfall? "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Den norske skrivemåten er i forfall takket være sms og at alle skal bruke forkortelser om alt muligt. Det verste er dette "hvem, hva, hvor" opplegget som folk ikke kan.Slike tråder har jeg mest lyst å slette og be trådstarter begynne på nytt. "Hvem bil er dette?" "Hvordan motor er best?" :deng Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg