deltaaaa Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Søker litt hjelp i WINisd e.l programmer. Må nemmelig regne ut volumet på en dobbel kasse (lukket). Har to stk Audiobahn alum 12q som skal spille i et merkelig formet bagasjerom. Bmw E28. Litt lavt under taket. Kunne noen hjulpet meg med å regnet ut målene på kassen? Qts, vas osv finner du her: Alum 12Q Einbautiefe 143 mm 30 cm Subwoofer Leistung 1000 Watt, Alukorb Spun Aluminium Membran, 120 oz. Strontium Magnet Fs 20,70 Hz, Qts 0,350, VAS 117,00 L, 86,2 dB Frequenzgang 18-500 Hz, 76 mm 4-fach AVS Schwingsp. --------------------------------------------------------------------- har prøvd litt selv på winisd: slik ble det: http://home.no/deltaaaa/alum%2012q.WID vet ikke om det kan stemme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Vel, hvis du fant ut 38 liter for hver av dem, skulle det vel gå greit. Eller 76 liter for begge i én kasse... i forhold til de parametrene du har. Synes dog de er en smule anderledes enn hva Audiobahn selv oppgir på hjemmesiden, her finner du dem. Da blir en kasse på rundt 60 liter det optimale, eller 120 liter for to. Du får finne et mål i bagasjerommet som du ikke får gjort noe med, og regne ut størrelsen på kassen utfra det. Du nevner f.eks at det er lavt under taket... Og så får du si fra om vil ha noe mer fra Audiobahn. ;) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deltaaaa Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Vel, hvis du fant ut 38 liter for hver av dem, skulle det vel gå greit. Eller 76 liter for begge i én kasse... i forhold til de parametrene du har. Synes dog de er en smule anderledes enn hva Audiobahn selv oppgir på hjemmesiden, her finner du dem. Da blir en kasse på rundt 60 liter det optimale, eller 120 liter for to. Du får finne et mål i bagasjerommet som du ikke får gjort noe med, og regne ut størrelsen på kassen utfra det. Du nevner f.eks at det er lavt under taket... Og så får du si fra om vil ha noe mer fra Audiobahn. ;) anbefaller du portetkasse til audiobahn eller er ikke disse høytalerne laget for kvalitets lyd på litt lavere volum? har egentlig mest lyst å lage lukket. men her står bare spessifikasjonene til portet. mener mitt prosjekt i winisd viser lukket kasse. at den skal være 28 liter. kan dette stemme eller er jeg på villspor? noen som vet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Spesifikasjonene fra Audiobahn er kun for selve elementet. Lukket kasse går helt fint. Spiller gjerne penere. Jeg får også 38 liter lukket i winISD med dine parametre, men jeg tror som sagt de er feil, jeg stoler mer på hva Audiobahn selv oppgir for å si det slik. Så legg inn Audiobahns egne Thiele/Small-parametre i winISD og se hva som skjer. Du kan jo også se på portet kasse, altså Vented i winISD. Det er ikke noe stort problem å gå litt ned i volumet på kassen om du synes 120 liter tar plass, demp evt. kassen godt for å kompensere ytterligere. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deltaaaa Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Spesifikasjonene fra Audiobahn er kun for selve elementet. Lukket kasse går helt fint. Spiller gjerne penere. Jeg får også 38 liter lukket i winISD med dine parametre, men jeg tror som sagt de er feil, jeg stoler mer på hva Audiobahn selv oppgir for å si det slik. Så legg inn Audiobahns egne Thiele/Small-parametre i winISD og se hva som skjer. Du kan jo også se på portet kasse, altså Vented i winISD. Det er ikke noe stort problem å gå litt ned i volumet på kassen om du synes 120 liter tar plass, demp evt. kassen godt for å kompensere ytterligere. ahha, hadde brukt feil parametere jeg. kom til 60,2 liter pr lukket kammer nå. så da blir kassen 120,4l om jeg ikke tar helt feil. dette hørtest mer rett ut men er fortsatt ikke helt sikker. kunne noen bekreftet som hadde peiling på dette ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 kunne noen bekreftet som hadde peiling på dette ? Jo, takk skal du ha... :D:D Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Jo, takk skal du ha... :D:D HAHAHAHA :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 transmedia... jeg tror ikke han mente det slik som det ble oppfattet.. hehe.. (vet hvem han er) Tror ikke han leste bra nok på det du skrev. Fikk forresten ca 60L per element jeg og... MEn for portet kasse fikk jeg et "enormt" volum (125L pr element).. Mon tro om programmet er "out of range" ? Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 jeg tror ikke han mente det slik som det ble oppfattet.. Ingen fare, jeg skjønte hva han mente det litt anderledes... men den var ustyrtelig morsom der og da ihvertfall... :D ... ikke at jeg kan så himla mye om mye, men skal vel få til noe riktig innimellom. alacocaina for portet kasse fikk jeg et "enormt" volum (125L pr element).. Mon tro om programmet er "out of range" ? Er nok heller parametrene til elementet som er rettet inn mot lukket kasse... Qts rundt 0.5 og over gir fort en lukket kasse som det mest optimale/praktiske. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg