Gå til innhold

VW Passat. Erfaringer?

Ranger emnet

Glennca

Anbefalte innlegg

Hey

Jeg funderer enda på detta med ny bil... Nå er det Passat stasjonsvogn jeg lurer på...

-Er det noen som har ca. peiling på hvor mye en ca 88-93 eller noe burde koste hvis den har gått mellom 200 og 250k?

-Og er det noe spes jeg burde se etter?

-Og aller viktigst... Bør jeg i det hele tatt vurdere den?

Jeg har sett en som er relativt nærme meg, en 1989 Passat 1,8i CL Stasjonsvogn som har gått 240k til 19k... Er dette en bil å vurdere?

Hope so... Begynner å haste litt med bil nå :P

2000 Nissan Primera P11-144 1,8 DOCH

1995 Chrysler Neon 2.0 16v *Solgt*

1989 Mazda 626 Coupè *Solgt*

1986 Mazda 626 Sedan *RIP*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da et aldeles glimrende passat forum på Volkswagen delen :) Hva med å prøve der?

edit: woho. min post 1200 :pray

Grats ;)

Anyway, vi hadde en 92 stasjonsvogn, var en del problemer med rust i dørene, samt store problemer med dørlåsene, et velkjent problem med dem.

Mer husker jeg ærlig talt ikke, var tross alt 7 år at the time.. :P

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også hørt mye negativt om de første 35i'ne, sånn som 89.

jeg har selv en 91 å far har en 93 mod.

det vi har hatt av problemer jeg har hatt min snart 2 år å eneste probelemet jeg har hatt er at dørhåndtakene tar litt dårlig (må smøres osv) men dette går ann å fikse ellers har ikke jeg hatt noe problem med min, min har gått 160 tusen ca.

far sin har gått godt over 200 tusen ikke sikker i farten men har nå gått litt, han har hatt den siden den var ny, er en TDK , der gikk toppen faktsik, måtte bytte ble på ca 14k , men det må vel sies å være veldig uflaks, ellers har ikke han hatt noe spesielle problemer uten om dørhåndtakene å noe tull med tilbkolingen til strømmen på tilhengerfeste..

han er i alle fall veldig fornøyd med bilen, ingen av oss har noe særlig problem med rust, men familien til en kompis av meg har en passat 93 mod som har gått over 300 tusen å den er det en del rust på, særlig bak luka er utsatt på denne typen , å når rusta først kommer så skjer ting fort!

ville sjekka dører, også inni ved låsen der, sett noen har hatt litt kjeks der, i kantene, hjul buer, bak luka (som sagt)

å få med deg at utvalget er ganske stort på sånne biler på nette, de har blitt billige å du kan nok få flere ok eksemplar for den prisen.

mvh

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 89 Sedan GL.. Som har gått 252 000

Meget fornøyd. Lite trøbbel. Alltid litt småtterier på gamle tyskere.

Dette er min andre 35i Passat.

Vanlige feil på dissa bilene:

-Dårlige dørhåndtak, MEN lett å fikse hvis du har litt praktisk sans.

-Motoren kan ha en tendens til å jage litt.

-Servoen har aldri vært min beste venn, MEN 205 dekk pleier ikke å komme godt overens med servoen heller da.

-Køddete Temp måler og til tider bensintank måler.

-Dårlig lys

Rust er sjeldent noe alvorlig problem, litt kosmetisk rust kommer jo, men igjen GAMMAL bil..

Kan ramse opp noen div positive ting:

-VELDIG lett å dra opp kabler til anlegg

-Lett å skru på

-God plass

-Har skjønt at dissa bilene går veldig langt.

Ellers så ber jeg deg sjekke litt rundt på Passat forumet, så får du ett bra inntrykk av hva vi trøbler med og hva vi er fornøyd med på dissa bilene.

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri had en selv, men hører MYE negativt om de litt eldre Passatene. Kun de nyeste som er noe å vurdere, ut fra det jeg har hørt om dem.

Sikkert noen her inne med mer erfaring en meg riktignok.

Da har du hørt feil.. :bump

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke hatt noe feil med bilen og jeg kjenner han som hadde bilen min føre å han har hatt den siden den var ny å han har ikke hatt noen feil med den, bortset fra den gangen da bilen ikke startet fordi hovedsikringen hadde røket (men d er da vell ikke noe gale i d) setevarmeren på førersetet ikke virker men ellers er bilen veldig fin for rust og går ganske bra :D

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt ann på hva slags CL du har fått tak i her. Om det er en 1.8i uten servo, takluke og sentrallås så ville jeg kanskje prøvd å prutte den ned litt. Så sant den ikke er kosmetisk fin og tilnærmet rustfri.

Men akuratt innenfor Passat Stv 88-93 så finnes det masse å velge mellom. Ville kanskje kikket litt ekstra. Min for eksempel er en 2 liter med elektriske vinduer, termotronic, sentrallås, servo, og mye smådetaljer inni bilen.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt ann på hva slags CL du har fått tak i her. Om det er en 1.8i uten servo, takluke og sentrallås så ville jeg kanskje prøvd å prutte den ned litt. Så sant den ikke er kosmetisk fin og tilnærmet rustfri.

Men akuratt innenfor Passat Stv 88-93 så finnes det masse å velge mellom. Ville kanskje kikket litt ekstra. Min for eksempel er en 2 liter med elektriske vinduer, termotronic, sentrallås, servo, og mye smådetaljer inni bilen.

enig i det jeg å, syns prisen var litt drøy for 1,8cl som har gått så langt.

mange ok passater til salgs som ikke koster allverden. Må du ha stv eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=882760

18k 1.8l 89mod

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=861270

22k 2l 92 mod,automat men veldig pen :D

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=885089

25k 1.8l 93mod men en del utstyr står ikke hvor langt den har gått da.

men de 2 øverste har jo gått ganske lite å virke ganske pene.

den øverste er jo nesten lik min :)

mvh

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider