Gå til innhold

Tommy Schønberg selger R4R'en

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

mulig bilen har rast x antall ganger , men det har ikke sittet samme motor i den bilen i alle år da. Det har jo nesten vært ny motor hvertår. Skulle heller ikke være noe stort problem og få den bilen godkjent. Er jo bare og sette inn en orginal motor og litt små fiks så tror jeg den skal kunne gå greit gjennom siden også alt av karosseri modifikasjoner er orginaldeler. ser også andre her som sier at en a4 koster 100 000,- da tror jeg dere bør ta de bilene ut på en prøvetur, kjøpte en a4 i fjor, tittet rundt men fy f så sykt my herpa biler, km over 200 000 er jo ikke akkurat noe jeg ville kjøpt for og trimme. da, Skal du ha en strøken en med litt utstyr, Quattro, sportsint, +++ og 80 000 km som er max km i mine øyne hvis skal den trimmes. må du nok ut med litt mer en 100 000,-

2005 Impreza WRX

x A4 tq / Golf stv / Sharan

x Impreza wrx 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

mulig bilen har rast x antall ganger , men det har ikke sittet samme motor i den bilen i alle år da. Det har jo nesten vært ny motor hvertår. Skulle heller ikke være noe stort problem og få den bilen godkjent. Er jo bare og sette inn en orginal motor og litt små fiks så tror jeg den skal kunne gå greit gjennom siden også alt av karosseri modifikasjoner er orginaldeler. ser også andre her som sier at en a4 koster 100 000,- da tror jeg dere bør ta de bilene ut på en prøvetur, kjøpte en a4 i fjor, tittet rundt men fy f så sykt my herpa biler, km over 200 000 er jo ikke akkurat noe jeg ville kjøpt for og trimme. da, Skal du ha en strøken en med litt utstyr, Quattro, sportsint, +++ og 80 000 km som er max km i mine øyne hvis skal den trimmes. må du nok ut med litt mer en 100 000,-

 

Helt enig! Du finner ikke en RS4 stv tomt skall til 100.000 :D

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom hva som blir kommentert om bilen til Tommy.

 

Tror ikke dere er klar over hva ting koster. Nå kjenner jeg verken Tommy eller bilen i detaljer, men en ting er helt sikkert og det er at du vil ALDRIG kunne bygge noe tilsvarende for 300.000kr! Sammenlikn denne med WRCn som nylig ble kondemnert. Der kostet gearkassen 250.000kr... Tror ikke bilen til Tommy er mindre påkosta... I så tilfelle er differansen ikke stor.

 

At bilen er hardt kjørt vet vi alle. men hvem hadde ikke kjørt en slik bil hardt? Kansje noen som kun trenger en "penisforlenger" :-). Slikt er bygget for å brukes!

 

Jeg tror i utgangspunktet at prisen er ok den. På toppen får du all den publisiteten en slik bil vil dra med seg på godt og vondt. Bilen er nok blant norges mest profilerte... Tatt ut fra Gatebil miljøet ihvertfall...

 

Nei løp og kjøp... Sett ien en 1.8 liter på 115 hk og du har fortsatt en bil som drar damer :-)

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom hva som blir kommentert om bilen til Tommy.

 

Tror ikke dere er klar over hva ting koster. Nå kjenner jeg verken Tommy eller bilen i detaljer, men en ting er helt sikkert og det er at du vil ALDRIG kunne bygge noe tilsvarende for 300.000kr! Sammenlikn denne med WRCn som nylig ble kondemnert. Der kostet gearkassen 250.000kr... Tror ikke bilen til Tommy er mindre påkosta... I så tilfelle er differansen ikke stor.

 

At bilen er hardt kjørt vet vi alle. men hvem hadde ikke kjørt en slik bil hardt? Kansje noen som kun trenger en "penisforlenger" :-). Slikt er bygget for å brukes!

 

Jeg tror i utgangspunktet at prisen er ok den. På toppen får du all den publisiteten en slik bil vil dra med seg på godt og vondt. Bilen er nok blant norges mest profilerte... Tatt ut fra Gatebil miljøet ihvertfall...

 

Nei løp og kjøp... Sett ien en 1.8 liter på 115 hk og du har fortsatt en bil som drar damer :-)

 

RCS

 

Hvor skal du få en 115hk motor til A4 ifra?? :hammer

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal du få en 115hk motor til A4 ifra?? :hammer

 

Nei det må vel være en slitt 125 :cocain: hesters motor tenker jeg :cocain:

 

Du har vel rett... de har ikke 115hk 1.8 liter :-)

 

Min bad. Audi er ikke merket jeg sverger mest til... Se på gatebil... Ikke før i år har jeg sett en Audi takle breisladdsvingen med stil (Bortsett fra urquatroen)... :-) Hadde noen flotte bilder av en i full firehjuls sladd på rudskogen... men alle 500 bildene forsvant da pcn svikta......

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom hva som blir kommentert om bilen til Tommy.

 

Sammenlikn denne med WRCn som nylig ble kondemnert. Der kostet gearkassen 250.000kr... Tror ikke bilen til Tommy er mindre påkosta... I så tilfelle er differansen ikke stor.

 

Nei løp og kjøp... Sett ien en 1.8 liter på 115 hk og du har fortsatt en bil som drar damer :-)

 

RCS

 

Vis det er WRCen til Hafsengen du tenker på så ble ikke den kondemnert. Han skal bygge opp bilen igjen.

 

Det Tommy har puttet penger i er motoren, som desverre ikke følger med.

 

1,8l motor på 115hk i det karoseriet. Du har bommet.

 

Jeg mener å huske at bilen er bygd opp til et RS4 karosseri. At karoseriet stammer fra en 1,8t bil (lest dette i et blad). Så det betyr at det ikke er noe org RS4 karosseri (nå skal ikke jeg si at det er riktig, mener å ha lest det).

 

Men for al del, karosseriet er pent det.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis det er WRCen til Hafsengen du tenker på så ble ikke den kondemnert. Han skal bygge opp bilen igjen.

 

Det Tommy har puttet penger i er motoren, som desverre ikke følger med.

 

1,8l motor på 115hk i det karoseriet. Du har bommet.

 

Jeg mener å huske at bilen er bygd opp til et RS4 karosseri. At karoseriet stammer fra en 1,8t bil (lest dette i et blad). Så det betyr at det ikke er noe org RS4 karosseri (nå skal ikke jeg si at det er riktig, mener å ha lest det).

 

Men for al del, karosseriet er pent det.

 

Ja jeg har vel hørt det jeg og at den skal bygges opp... Men den ble skikkelig banke... Hadde nok ikke blitt restaurert igjen om det ikke var for folks bidrag og gatebils bidrag... Men så har han vel kansje ikke no valg. Regner ikke med forsikringen dekker skaden :-)

 

Ja jeg bommet med motor osv... Var bare for å illustrere :-) Det er nok motorene som har kostet mest til bilen. Men det er sikkert ikke billig å lage carbontak på bilen heller?

 

Jeg mener også å ha hørt at det er et "vanlig" karosseri og ikke RS4... Står sikkert A4 1.6 avant i vognkortet også :-)... En smule ombygd.

 

Gleder meg til hans neste prosjekt...

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis det er WRCen til Hafsengen du tenker på så ble ikke den kondemnert. Han skal bygge opp bilen igjen.

 

Det Tommy har puttet penger i er motoren, som desverre ikke følger med.

 

1,8l motor på 115hk i det karoseriet. Du har bommet.

 

Jeg mener å huske at bilen er bygd opp til et RS4 karosseri. At karoseriet stammer fra en 1,8t bil (lest dette i et blad). Så det betyr at det ikke er noe org RS4 karosseri (nå skal ikke jeg si at det er riktig, mener å ha lest det).

 

Men for al del, karosseriet er pent det.

 

Skallet er en standar a4 men alt er byttet til org rs4 deler, dette er ganske mye som må byttes hvis noen har tilgang til møller sine varenr, tror jeg dere blir overasket over hvor mye som må byttes. . fangere, skjermer, dører, kanaler bakskjermer, tanklokk. invendigehjulbuer er bare noe av det som må skiftes, tror alt ble kjøpt gjennom dahlbeck og audi i sverige, Er vel bare take som passer over, da til og med bakdørene på rs4 er breddet. Det vil si at bilen er komplett ombygget til rs4 karosseri, var jo også fult rs4 ineriør i denne første året. det er nok muligens et dyrt skall på en bil men det er jo også helt frivillig og kjøpe den, Bilen dukker garantert opp med ny eier neste år.

2005 Impreza WRX

x A4 tq / Golf stv / Sharan

x Impreza wrx 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bilen får ny eier er garantert. Jeg håper bare det blir en som fortsetter å bruke bilen aktivt.

 

Når man selger så spesielle ting tar det litt tid før rette mann dukker opp. Men når han endelig dukker opp får man prisen for den også.

 

Det har altid vært slik at om man koster på en bil noe er det tapte penger. Men gjør man ting riktig så trenger man ikke tape alt... Men man må ha is i magen. Slike biler får alltid noen skambud...

 

Min erfaring ihvertfall...

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en selger ett tomt karosseri, og det resulterer i 3 sider med diskusjon (og sikkert flere etter dette), så sier det litt om hvor profilert bilen er. Hva Tommy vil ha for bilen, er han sin sak.

 

Hvis de som gjerne skulle hatt råd til bilen, men har ikke råd, og er sure fordi den er for dyr + de som er missunnelig på tommy + de som stakk innom tråden bare fordi de ville krangle (dette er jo bilforumet, tross alt) -- hvis alle de holder kjeft, da blir denne tråden VELDIG kort.

 

Tror Tommy for seg en god latter hvis han titter innom og leser det som er skrevet her. Sier bare lykke til med salget, og håper han dukker opp med noe kult igjen. Alle kan si og mene hva de vil, men ingen kan ta fra han at bilen vekker utrolig oppmerksomhet og er gøy å se når den fungerer som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får håpe bilen blir å se på Gatebil igjen. Den har jo vert en av stamgjestene der de siste årene, selv om det til tider har vert en del problemer med den.

 

Den som kjøper den får uansett en bil som vil vekke oppmerksomhet i mangen år fremover-. Og kanskje eieren fullfører RS4 ombyggingen med motor, driverk og gir fra en RS4. Det hadde gjort seg :)

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere snakker om "skall".. Detta er jo ikke et tomt karosseri...bilen er komplett, bortsett fra motor og gir! Det er mye carbon og modifikasjoner på bilen, og veldi mye spesial spesial (dyrtdyrtdyrt!) Veldig mye jobb gjort.. Er nok verdt 300k.. Dere glemmer også at bremsene er svæære, og di koster grunker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår