Gå til innhold

Overlever en motor 700m uten oljetrykk?

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

Tror nok motoren min ville ha fungert en stund og kanskje gått greit noen mil etterpå, men rådebanken hadde nok medlt sin ankomst etter noen hundre mil..

Nå er motor og girkasse demontert, skal bytte noen deler på den nye motoren før jeg setter den inn...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte 2-3 km med 2.4i, var olja som hadde blitt for tynn der etter varmkjøring, oljetrykket kommer med en gang nå etter å ha fylt 1 liter ny olje.

ingen problemer enda, var i fjor vinter/vår.

OHC kjørte jeg i 2 dager før rådebanken kom(trudde oljetrykksmåleren i Grandisen var defekt da det ikke var noen ulyder), gikk enda en dag med rådebank og hard kjøring.

Men DOHC er ikke det samme.

Men ikke sammenling Ford med sånn makkwerkdritt

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kameraten min kjørte med tørr peilepinne i 2 dager på OHC motoren sin.

men du har jo dohc, men, ta av toppen, puss ventiler osv. bytt ventil tettninger, og evt rådelagre. se over stempel ringer, sylinder vegger etc.

de skal vanligvis klare seg når det er snakk om en sugemotor.

Jeg tror motoren går greit ( uten å ha hørt eller sett den, jeg kan jo ramle oppom jessheim en dag hvis det passer )

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider