Gå til innhold

BMW motor. 6'er 190hk.

Ranger emnet

void

Anbefalte innlegg

Får inn en BMW motor inn til vintern, men har ingen anelse hva jeg skal bruke den til. Hadde vært fett å hivd den i bilen min (ikke bmw altså), men ser altså ganske mørkt på det. MYE ombygging tar ekstremt mye tid. Ikke bare det, men å få godkjent dette også, er vel ikke den letteste delen av prosessen. Noen forslag? :D

Cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker den og er den i god stand?

Hvis ikke, vinflaskeholder, underlag for glassbord etc :D

Må bare si at det blir råstilig. En kammerat av meg pussa ned en B21 blokk. Og lakkerte den. Ble ypperlig underdel til glassbordet hans. Det ble alu look på den. Nesten så en får lyst til å bære den med seg... hehe Synd at 1,5liters flasker ikk passer i sylinderhulla. og 0,5l flasker blir litt små. Vinflasker derimot. ypperlig. Synd at han ikk drikker vin da...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla. jeg holder på å sette i en fresk 190hk bmw motor i min 320i 1983. nye motoren er av 1988 ca. Har løfta opp motor og girkasse nå. Det ser egentlig veldig lyst ut =) bare koblinger på ledningsnettet under dash'n og resten er jo lett. skal skrive et innleg når jeg er ferdig.. Hvis jeg blir =p

fuego_v0.14_pic007.jpg

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla. jeg holder på å sette i en fresk 190hk bmw motor i min 320i 1983. nye motoren er av 1988 ca. Har løfta opp motor og girkasse nå. Det ser egentlig veldig lyst ut =) bare koblinger på ledningsnettet under dash'n og resten er jo lett. skal skrive et innleg når jeg er ferdig.. Hvis jeg blir =p

hmm.. hva er det du kobler under dashen? Setter kontakten i releboksen i motorrommet og kontakten i hjernen vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe eller få motoren? Om du får den så selger du den bare om du ikke kjøper deg en BMW uten motor. Sette den i noe annet er unødvendig mye prosjektering!
Kjøpe den, men aner ikke pris. Har tenkt at det kan bli ganske mye unødvendig ombygging. Vil absolutt ta alt for mye tid. Er ikke sikkert det vil fungere så heftig heller :p Da blir det heller innkjøp av en BMW uten motor. :)

bare sende meg en PM når du har fått den det, så kanskje jeg finner på å kjøpe den, om ikke jeg har kjøpt en annen innen den tid
Jepp.

M50 eller M20?

Aner ikke, rett og slett. :)

Må bare si at det blir råstilig. En kammerat av meg pussa ned en B21 blokk. Og lakkerte den. Ble ypperlig underdel til glassbordet hans. Det ble alu look på den. Nesten så en får lyst til å bære den med seg... hehe Synd at 1,5liters flasker ikk passer i sylinderhulla. og 0,5l flasker blir litt små. Vinflasker derimot. ypperlig. Synd at han ikk drikker vin da...

Hehe, er jo en god tanke hvis det ikke blir prosjekt :p

Tipper på en M50. (2.5L, 192 hk)

-Krissa

Er faktisk en 2.8l ;)

fuego_v0.14_pic007.jpg

Hvis det blir? du må fullføre prosjektet, ja! Lykke til videre, da! :)

Cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider