Blueboy Skrevet April 9, 2003 Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 Skal polere bilen nå snart...og lurer på ka voks dåken anbefale?! har sjøl tru på autoglym... anna merke så e bra?? Siter Vw Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndySix Skrevet April 9, 2003 Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 Autoglym super resin polish! Syntes den funker bedre og er greiere å jobbe med enn det jeg har prøvd fra Turtle o.l. Kun det beste er godt nok for min bellissima macchina! Siter mvh Andy 2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs) www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willypolly Skrevet April 9, 2003 Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 autoglym og turtlewax er vel de mest kjente ihvertfall. Finnes sikkert masse anna dyre saker, men autoglym går vel for å være meget bra. Gå for det du:cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvindal Skrevet April 9, 2003 Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 Autoglym og Mquairs er meget bra :) Har selv hatt meget dårlige erfaringer med turtle wax Siter 07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;) 94 Audi RS2 77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++ 98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser 08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet April 10, 2003 Rapporter Share Skrevet April 10, 2003 Sonaks fungere også meget bra. Ble test vinner året før Lahega ble det. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FK_Bimmer Skrevet April 10, 2003 Rapporter Share Skrevet April 10, 2003 meguiar vinner helt klart! vertfall hos meg! en drøm og jobbe med + finishen er enorm megeet dyp og fin glans varer lenge og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet April 10, 2003 Rapporter Share Skrevet April 10, 2003 Jeg foretrekker Sonax. Den er lett å jobbe med, og setter ikke hvite flekker på pakninger o.l:) Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A3TQ Skrevet April 10, 2003 Rapporter Share Skrevet April 10, 2003 Originally posted by Blueboy Skal polere bilen nå snart...og lurer på ka voks dåken anbefale?! har sjøl tru på autoglym... anna merke så e bra?? Brukte Autoglym ifjor, syns den var litt vanskelig og jobbe med, kunne bli litt sjoldete etterpå når bilen sto i sola, men nå har jo jeg svart bil, det er muligens litt verre og få til uten sjolder. Kan jo og være så enkelt at det er jeg som ikke har gjordt det på rette måten.:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FK_Bimmer Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 et annet tips... viss du ikke er dreven i og bruke polerings maskin, ikke bruk den! "amatører" har så lett til å bruke disse feil får derfor ikke det resultatet de helst vill ha..(holder maskinen for mye på skrå, presser for hardt osv) jeg leverer altid bilen min inn til http://www.autokeeper.no rett før sommeren og får en KOMPLETT bil pleie (utvending,invending,motorrom osv) til rundt 2000,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 Jeg foretrekker Turtle Emerald serie. Ganske dyr pga at det er Carnuba voks, men veldig lett å jobbe med og blir blank og fin. Holder ikke like lenge som Autoglym. Autoglym synes jeg er vanskelig å jobbe med. Masse kritt på lakken når du er ferdig og veldig vanskelig å vekk igjen fra plastikk. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 Jeg sverger til autoglym super resin polish. Er man uheldig og får litt på dørlister o.l, bruker man bare autoglym intensive tar remover, og går over med autoglym bumper shine etterpå. Denne konserverer gummien, og hindrer sprekker over lengre tid. Et tips som mange ikke tenker på: Bruk litt tid til å maskere med papirtape over områder du ikke ønsker det skal komme polish. Sparer deg litt arbeid når du er ferdig. Og glem jalla polerings-maskiner til 199kr o.l De pad`ene som følger med der ville jeg ikke brukt til å polere annet enn gulvet i garasjen. Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSiRacing Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 Hvor lenge lar dere autoglymen virke, før dere polerer den av igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 Originally posted by GSiRacing Hvor lenge lar dere autoglymen virke, før dere polerer den av igjen? Til den blir tørr, og danner en hinne. Litt vanskelig å si akkurat tid, for det varierer mht. temp. der du står. Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Litt gammel tråd, men velger å fortsette på denne, for å komme med følgende utbrudd: FY FEITE jeg skal begynne å bruke Meguiar's produkter... Vasket bilen her om dagen, og siden det er vinter og jeg ikke har tilgang på en tørr hall der jeg kan stå å polere, så driter jeg i det foreløpig. Men kjøpte meg Meguiar's Quik Detailer spray som skal sprayes på, fordeles med en klut og så tørkes av med en tørr klut, nesten som en hurtig polering. Siden jeg hadde glemt pusseskiinnet mitt og hadde begrensa med tørre kluter, ble det igjen fuktighet. Men allikevel - Resulatet var ovverraskende bra når jeg så bilen i dagslys dagen etter!! Som om den var nypolert!! Nesten som ny!! Er nå ikke i tvil om hva jeg skal bruke til polering... Noen andre som har erfaring med Meguiars, og kan fortelle nøyaktig hvilke produkter de bruker? Er nemlig endel å velge blant. Har også vurdert "proff"-produktene.. Kjøpte forresten den sprayen i en pakke sammen med en leireklump (lys fin leire), som skal ta små seige sorte flekker. Den gjorde forsåvidt det, men ikke så lett som jeg trodde. Men det er jo lite annet som funker, så jeg må vel smøre meg med tålmodighet en dag og gnikke rundt på hele bilen med den.... Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaftetryne Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Originally posted by Zamot Noen andre som har erfaring med Meguiars, og kan fortelle nøyaktig hvilke produkter de bruker? Macgyver knuse heile driten. Rører ikkje andre stoff etter å ha prøvd dette. Siter Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt. Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg