Gå til innhold

Polering!

Ranger emnet

Blueboy

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Blueboy

Skal polere bilen nå snart...og lurer på ka voks dåken anbefale?!

har sjøl tru på autoglym... anna merke så e bra??

Brukte Autoglym ifjor, syns den var litt vanskelig og jobbe med, kunne bli litt sjoldete etterpå når bilen sto i sola, men nå har jo jeg svart bil, det er muligens litt verre og få til uten sjolder. Kan jo og være så enkelt at det er jeg som ikke har gjordt det på rette måten.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et annet tips...

viss du ikke er dreven i og bruke polerings maskin, ikke bruk den!

"amatører" har så lett til å bruke disse feil får derfor ikke det resultatet de helst vill ha..(holder maskinen for mye på skrå, presser for hardt osv)

jeg leverer altid bilen min inn til http://www.autokeeper.no rett før sommeren og får en KOMPLETT bil pleie (utvending,invending,motorrom osv) til rundt 2000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker Turtle Emerald serie. Ganske dyr pga at det er Carnuba voks, men veldig lett å jobbe med og blir blank og fin. Holder ikke like lenge som Autoglym. Autoglym synes jeg er vanskelig å jobbe med. Masse kritt på lakken når du er ferdig og veldig vanskelig å vekk igjen fra plastikk.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til autoglym super resin polish. Er man uheldig og får litt på dørlister o.l, bruker man bare autoglym intensive tar remover, og går over med autoglym bumper shine etterpå. Denne konserverer gummien, og hindrer sprekker over lengre tid.

Et tips som mange ikke tenker på:

Bruk litt tid til å maskere med papirtape over områder du ikke ønsker det skal komme polish. Sparer deg litt arbeid når du er ferdig. Og glem jalla polerings-maskiner til 199kr o.l

De pad`ene som følger med der ville jeg ikke brukt til å polere annet enn gulvet i garasjen.

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GSiRacing

Hvor lenge lar dere autoglymen virke, før dere polerer den av igjen?

Til den blir tørr, og danner en hinne. Litt vanskelig å si akkurat tid, for det varierer mht. temp. der du står.

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...

Litt gammel tråd, men velger å fortsette på denne, for å komme med følgende utbrudd:

FY FEITE

jeg skal begynne å bruke Meguiar's produkter...

Vasket bilen her om dagen, og siden det er vinter og jeg ikke har tilgang på en tørr hall der jeg kan stå å polere, så driter jeg i det foreløpig. Men kjøpte meg Meguiar's Quik Detailer spray som skal sprayes på, fordeles med en klut og så tørkes av med en tørr klut, nesten som en hurtig polering. Siden jeg hadde glemt pusseskiinnet mitt og hadde begrensa med tørre kluter, ble det igjen fuktighet. Men allikevel - Resulatet var ovverraskende bra når jeg så bilen i dagslys dagen etter!! Som om den var nypolert!! Nesten som ny!! Er nå ikke i tvil om hva jeg skal bruke til polering...

Noen andre som har erfaring med Meguiars, og kan fortelle nøyaktig hvilke produkter de bruker?

Er nemlig endel å velge blant. Har også vurdert "proff"-produktene..

Kjøpte forresten den sprayen i en pakke sammen med en leireklump (lys fin leire), som skal ta små seige sorte flekker. Den gjorde forsåvidt det, men ikke så lett som jeg trodde. Men det er jo lite annet som funker, så jeg må vel smøre meg med tålmodighet en dag og gnikke rundt på hele bilen med den....

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

Noen andre som har erfaring med Meguiars, og kan fortelle nøyaktig hvilke produkter de bruker?

Macgyver knuse heile driten. Rører ikkje andre stoff etter å ha prøvd dette.

Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt.

Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider