Gå til innhold

Polering!

Ranger emnet

Blueboy

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Jay

du har en sierra? :p trenger ikke ha dårlig samvittighet da ;)

Ehh.. Legger ved bilde så dere ser hvor stygg og fæl lakken er på Forden min, slik at dere skjønner jeg overhode ikke burde gidde å polere denne skrapkjerra. Hadde det bare vært en 20 år gammel Golf skulle det vært annerledes... :rolleyes: Bildet er tatt for 10 min. siden, etter et par bøtter vann og et par bøtter bilvask...svamp og polérskinn. Ingen polering. Minusgrader!:(

sierra_lakk.jpg

Hvor varmt må det være før jeg polerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Den leireklumpen du har brukt, skal kun brukes til å fjerne lakkstøv. Deretter bruker man enten lakkrens nr. 85 ( dyprens) eller nr. 82 ( polish og lakkrens ) avslutt med voks..

Tok denne behandlingen på en rød Nissan 200sx, og resultatet ble dritbra. Bilen så ny ut..

Originally posted by Zamot

Litt gammel tråd, men velger å fortsette på denne, for å komme med følgende utbrudd:

FY FEITE

jeg skal begynne å bruke Meguiar's produkter...

Vasket bilen her om dagen, og siden det er vinter og jeg ikke har tilgang på en tørr hall der jeg kan stå å polere, så driter jeg i det foreløpig. Men kjøpte meg Meguiar's Quik Detailer spray som skal sprayes på, fordeles med en klut og så tørkes av med en tørr klut, nesten som en hurtig polering. Siden jeg hadde glemt pusseskiinnet mitt og hadde begrensa med tørre kluter, ble det igjen fuktighet. Men allikevel - Resulatet var ovverraskende bra når jeg så bilen i dagslys dagen etter!! Som om den var nypolert!! Nesten som ny!! Er nå ikke i tvil om hva jeg skal bruke til polering...

Noen andre som har erfaring med Meguiars, og kan fortelle nøyaktig hvilke produkter de bruker?

Er nemlig endel å velge blant. Har også vurdert "proff"-produktene..

Kjøpte forresten den sprayen i en pakke sammen med en leireklump (lys fin leire), som skal ta små seige sorte flekker. Den gjorde forsåvidt det, men ikke så lett som jeg trodde. Men det er jo lite annet som funker, så jeg må vel smøre meg med tålmodighet en dag og gnikke rundt på hele bilen med den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står som regel på produktet hvor varmt det bør være når man polererer. Gjerne 10-15 grader tenker jeg. Desto varmere, jo lettere er det å jobbe med poleringen. Luftfuktighet har også noe å si, det funker dårlig å polere f.eks. i en vaskehall...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jay

du har en sierra? :p trenger ikke ha dårlig samvittighet da ;)

Dette var sikkert ikke så seriøst ment, men hvorfor skal ikke den sierran hans få like godt stell av eieren som en som har en f.eks 323gtr? En eier er glad i bilen sin uansett merke..

La oss si du og dama fikk en unge som hadde noen små misdannelser (ford;) ) skulle dere da latt være å ta like godt vare på barnet fordet om?

Ok dårlig eksempel, men jeg er generelt lei av folk som rakker ned på folk fordi de har kjøpt en billigere bil en andre...

---

back to topic, Jeg har brukt autoglym en del, både privat og på min forrige jobb ( bilpleie )

et lite tips for å fjærne tjæreflekker som ofte finnes nedenfor listene på dører og skjermer:

spyl av bilen,

ha på whitespirit på en REIN fille, gni dette inn der hvor det er mye tjære, gni helt til det blir hvitaktig og du kjenner at filla glir lettere....

La det det virke i ca 2min, (MAKS 5min) så spyler du av, og vasker med svamp... Da blir du kvitt de tjæreflekkene, slik at poleringen blir MYE lettere...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider