Gå til innhold

bak aksler.

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

mange tror 1031 = diffbrems, men det er feil.

den er forvørig litt grovere innmat og har alu deksel.

samt det "Øret", som påpekt ovenfor.

 

mao. bygger du ny aksel, sats gjerne på 1031 om du skal bygge skuddsikker.

det er diffen som avhenger av sperre/diffbrems og jeg anbefaler deg "torsen type", dvs. LSD, som er åpen før du mister friksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange tror 1031 = diffbrems, men det er feil.

den er forvørig litt grovere innmat og har alu deksel.

samt det "Øret", som påpekt ovenfor.

 

mao. bygger du ny aksel, sats gjerne på 1031 om du skal bygge skuddsikker.

det er diffen som avhenger av sperre/diffbrems og jeg anbefaler deg "torsen type", dvs. LSD, som er åpen før du mister friksjon.

 

diffen koster?

 

TRUR JEG HAR 1031 bakakseln i min bil. det er en 1985 244. DL

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diffen koster?

 

TRUR JEG HAR 1031 bakakseln i min bil. det er en 1985 244. DL

du kan se etter et sånt "øre" på akselen.

diffen koster ca. 4.000 f. importert med porto og mva., fra usa.

om du ikke gidder å importere, er det en på forumet her som skal selge.

 

du trenger visa for å importere.

ps. så trenger du mest sannsynligvis shims!

det står forøvrig på venstre stikkaksel stemplet inn hvilke aksel og utveksling det er.

du må bestille riktig diff til riktig aksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jeg ta ut stikk akselen for og se. utvekslinga?

 

2 link. Er det ett stag til hver sin side som holder bak akselen i mitten da eller?

har fårt at det bil ett eller annet rat med det staget som er bak der når man senker 240. stemmer det?

nei, ikek ut med stikkakselen.!!!

se på selve akslingen!

 

det er sikkert begravd under tusen lag med techtyl!

akslingen har panhardstag og et "øre", som er ubrukt på 1031.

 

IMG_9316.jpg

Se der!! Det er min 1031 med dana truetrac og 960 tonehjul.

 

du har vel mekanisk speedo, så du bruker ikke tonehjul.

uansett, skulle du ikek hatt 960 tonehjul, siden du ikke skal ha 960 motor.

 

EDIT:

DANA 30 REAR heter akslingen!

mao. må du bestille til "DANA 30 REAR" og du må bestille riktig utveksling i forhold til det du hadde i akslingen din fra før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den diffen har jeg kjøpt! :D

 

 

du kan se etter et sånt "øre" på akselen.

diffen koster ca. 4.000 f. importert med porto og mva., fra usa.

om du ikke gidder å importere, er det en på forumet her som skal selge. du trenger visa for å importere.

ps. så trenger du mest sannsynligvis shims!

det står forøvrig på venstre stikkaksel stemplet inn hvilke aksel og utveksling det er.

du må bestille riktig diff til riktig aksel.

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår