Gå til innhold

Luftfilter på 230K motor

Ranger emnet


lknest

Anbefalte innlegg

* vann i filter => tett filter

 

jeg vet ikke om jeg vilel spandert sportfilter på den motoren.

ta heller å tett igjen forvarmehullet i luftfilterboksen og koble av den "flappen", samt fjern forvarmeslangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* vann i filter => tett filter

 

jeg vet ikke om jeg vilel spandert sportfilter på den motoren.

ta heller å tett igjen forvarmehullet i luftfilterboksen og koble av den "flappen", samt fjern forvarmeslangen.

 

du må lage ett deksel som gjør at ikke vannet spruter inn i filtrett da.

såpass skjønner folket. håper jeg

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig. etter hva jeg har lest, så skal hvist luft filer kassa på 240 være ganske bra laga så ett insatts filter er nokk ikke dumt

poenget er at du tjener kanskje 1% effekt.

b230k har? 116hk kanskje?

 

116 hk * 1.01 = 117.16hk

 

mao, du tjener så lite at det er innenfor feilmarginer til måleutstyr!

og da snakker du om minimum 5-600kr for filteret!

 

På en motor med mange hundre hk, tjener man litt mer, om filteret er restriktivt.

 

det å trimme n/a, iallefall gammeldags n/a, er dritdyrt, med mindre du vil bruke bensin som faen!

 

mao:

* billigere å bytte til mer moderne motor for tilsvarende effekt

* billigere å bytte til turbomotor for tilsvarende effekt

 

(hvor tilsvarende er å trimme til en vesentlig økning)

om du skal trimme sugemotor fra steinalderen, er det mye du må gjøre:

* effektanlegg (ca. 3000kr)

* grenrør (ca. 1500kr)

* kamaksel (1500-2000kr?)

* luftfilter (500kr?)

* bensinpumpe kanskje? (???kr)

+++

 

mao. er du fort oppunder 10.000kr..

de pengene du tenker på å investere i konfilter, bruk de heller på noe som faktisk gir deg glede for pengene.

 

feks en kasse øl!

evnt kan du spare til feks. stivere stabstag! eller spare til en annen motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannen vil vel bare ha litt mer lyd i vogna si ;) mn bensinforbruket går ned. har en kamerat som tok vekk alle slangene etter luftfilterboksen og satte luftfilteret sånn ca. MIDT i motorrommet.. justert tenning og bytta noen membraner elns... selv om d ikke var nødvendi sa mekanikern... nå bruker bilen 0.7-0.8 på mila (på råning)

"kjør med vett, ligg bredt!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår