Gå til innhold

vaske gulvtepper

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

det driter jeg i.. mine er beige. så om de skal fortsette å se så jævla skitne (grå) ut så bytter jeg dem heller.. grei anledning til å studere gulvet for rust også.. fant en hel del overflaterust og hittil også et par (små) hull i baksetet. har ikke sjekka foran med bena til sjåfør/passasjer. får ta det i morgen når det blir lyst.

skal sveise/slipe/behandle det som er av rust inni gulvet mens teppene ligger til tørk på baderomsgulvet noen dager. Så når all rust er borte skal jeg male hele gulvet og kle det med blygummi og 9mm glavaflex over alt. Det får samle så mye vann og rust det vil for meg bare jeg får en stille og behagelig bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første teppet ligger i vaskemaskinen nå.. og etter allt det mildt sagt lite rene vannet som har kommet ut hittil så ser det ut til at teppene i det minste blir litt renere.. *spent på resultatet* (vasker på 60grader med mye vaskepulver i.. men må sikkert gjenta det hele minst en gang...) og det går desverre bare ett teppe i slengen siden dem er så jævla stive..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser greit ut foreløpig da. tror formen er akkurat som den var. sder ihvertfall helt normalt ut når det ligger på gulvet. skal vaske teppet baki i morgen og så skal dem få tørke litt på badet. tror det skal gå kjapt. var bare såvidt fuktig etter å ha vert gjennom sentrifugeringen i vaskemaskinen..

det føltes helt nytt da, mens det fortsatt var fuktig tok jeg å støvsuga det en ekstra gang for å bli kvitt det verste (er egentlig rent nå, bare sanden igjen og den forsvinner jo aldri). så skal det støvsuges når det har tørket litt og en ny omgang i maskinen i morgen.

var liksom en ren følelse av å ta på det.. noe jeg ikke har følt av å ta på teppet i en 240 noen gang. skal gi tilbakemelding på om det har fungert bra når teppene er komt i bilen igjen. skulle hatt noen før og nå bilder også men det er litt for seint nå.

lurer på å kjøre kokvask neste gang.. (90grader..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider