nnnneh Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Noen som har testa å vaske gulvteppene i 240 i vaskemaskin? ex. 40 grader og store mengder vaskemiddel? (gjerne vaske de et par ganger tror jeg..) Viss ikke så tester jeg en runde på teppet i baksetet i stasjonsvogna med dette i morgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Noen som har testa å vaske gulvteppene i 240 i vaskemaskin? ex. 40 grader og store mengder vaskemiddel? (gjerne vaske de et par ganger tror jeg..) Viss ikke så tester jeg en runde på teppet i baksetet i stasjonsvogna med dette i morgen På mitt hadde jeg på såpemddel og spylte det med høytrykk, ble rent ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 har også testa med høytrykksspyler, men ble jo aldri tomt for sand og grus uansett hvor lenge jeg holdt på, så tenkte jeg skulle prøve å voldta mammas nye vaskemaskin med noen kilo grus :hammer Edit: hvilken såpe brukte du? ikke avfettingsmiddel vel? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Hmm.. Lånte en rensemaskin jeg, tok både seter og tepper.. ble så bra atte.. :D Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 nei faen heller, stikker ut i bilen å plukker ut teppene.. tar den groveste dritten med høytrykk for så å stappe skiten i vaskemaskinen.. satser på å få tilbake litt av friskheten som var i teppene nye, og "litt" mindre støv. samt følelsen av virkelig å ha en ren bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 325i Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Jeg vet ikke om det stemmer men jeg har hørt at man ikke burde vaske teppene med vann når de ikke er i bilen fordi de da vil miste formen sin og ikke passe så bra etterpå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 det driter jeg i.. mine er beige. så om de skal fortsette å se så jævla skitne (grå) ut så bytter jeg dem heller.. grei anledning til å studere gulvet for rust også.. fant en hel del overflaterust og hittil også et par (små) hull i baksetet. har ikke sjekka foran med bena til sjåfør/passasjer. får ta det i morgen når det blir lyst. skal sveise/slipe/behandle det som er av rust inni gulvet mens teppene ligger til tørk på baderomsgulvet noen dager. Så når all rust er borte skal jeg male hele gulvet og kle det med blygummi og 9mm glavaflex over alt. Det får samle så mye vann og rust det vil for meg bare jeg får en stille og behagelig bil :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 første teppet ligger i vaskemaskinen nå.. og etter allt det mildt sagt lite rene vannet som har kommet ut hittil så ser det ut til at teppene i det minste blir litt renere.. *spent på resultatet* (vasker på 60grader med mye vaskepulver i.. men må sikkert gjenta det hele minst en gang...) og det går desverre bare ett teppe i slengen siden dem er så jævla stive.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Har de mista formen sin? Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 ser greit ut foreløpig da. tror formen er akkurat som den var. sder ihvertfall helt normalt ut når det ligger på gulvet. skal vaske teppet baki i morgen og så skal dem få tørke litt på badet. tror det skal gå kjapt. var bare såvidt fuktig etter å ha vert gjennom sentrifugeringen i vaskemaskinen.. det føltes helt nytt da, mens det fortsatt var fuktig tok jeg å støvsuga det en ekstra gang for å bli kvitt det verste (er egentlig rent nå, bare sanden igjen og den forsvinner jo aldri). så skal det støvsuges når det har tørket litt og en ny omgang i maskinen i morgen. var liksom en ren følelse av å ta på det.. noe jeg ikke har følt av å ta på teppet i en 240 noen gang. skal gi tilbakemelding på om det har fungert bra når teppene er komt i bilen igjen. skulle hatt noen før og nå bilder også men det er litt for seint nå. lurer på å kjøre kokvask neste gang.. (90grader..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 tok bare å metta mine tepper inn med avfetting/såpe og steam'a dem, blei ihvertfall skinnende reine. bare hvis du ikek får det 100%, så veit du at det funker ihvertfall Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 hehe.. steamer er en ting jeg kunne tenkt meg gitt.. men om du kunne steame teppene dine og de tålte det kan vel jeg kjøre en kokvask meg god samvittighet :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 steam'ern ekke SÅÅÅ varm da :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moa Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 steam'ern ekke SÅÅÅ varm da :P Steam = damp = 100+ grader... nei, ikke såå varmt m'm :op Siter ██████ Golf einser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 hihi :D..jty Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg