spnDude Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Hei.. Dette er kanskje et litt dumt spørsmål, ford.no kunne ikke svare helt på dette spørsmålet.. Noen som vet hvilke focus modeller det sitter en Zetec i, f.o.m 2000?? Takker for svar =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Alle bensinmodeller av første generasjon Focus har Zetec.. Men de er ikke av samme type. 1,4 og 1,6 har Zetec S, 1,8 og 2,0 har Zetec E, den såkalte Mondeo motoren ST 170 har egentlig en litt annen amerikansk blokk RS motoren heter Duratec RS, men er en Zetec.. Forvirret? Du er ikke alene Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet Oktober 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Skjønte en del av det tror jeg, men det dukket opp et nytt spørsmål. Grunnet til at jeg spørte var at jeg har planer om å kjøpe meg et turbokit fra Gude. Da må man ha en Focus med Zetec motor fra 2000 og oppover. Og det jeg da lurer på er kommer denne turboen til å passe hvem som helst av de Zetec motorene, hvis bare Zetec på http://www.gude.com er oppgit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Det der er til 1,8/2,0! 1,4/1,6 heller bakover i motorrommet og har innsuget foran Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet Oktober 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 takk skal du ha :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan-Trec Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 Kan det tenkes at du har litt større planer enn bakkekontakt? Du har vel ikke focusen ennå engang..? Turbokonvertering fører jo med seg noen konsekvenser hva drivverk etc angår.. Siter 2000 Ford Focus 2.0 Zetec [RS] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet Oktober 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Jan-Trec: Kan det tenkes at du har litt større planer enn bakkekontakt? Hva mener du med dette? Nope, har ikke focusen enda, men planen er å kaste inn en turbo.. Egentlig så bare lurte jeg på noe. At det går utover drivverk og sånt har jeg fått med meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg