Gå til innhold

Blitz-Skylinen

triggerhappy

Anbefalte innlegg

Supraen gikk rett under 8,00 med ca. 650hk. Dirk Schoysmann kjørte høye 7,50-runder med en ca. 450hk R33 V-spec da Falken brukte denne til dekkutvikling i forkant av en satsing på 24-timersløpet på Ringen. Mange som vil ha det til at disse tidene er satt med standardbiler, men Skylinen ble bygget for deltakelse i dette løpet og Supraen som demobil for Blitz. (Enormt fet bil forøvrig!) Nissan var tilbake med en R34 i fjor, men blåste noen turboer og måtte bryte - fikk dog prisen for de lengste eksosflammene, hehe!

Kan være interessant å sammenligne med en svensk SAAB 9-5 stasjonsvogn (måtte jo være en wagon :D) som gikk lignende tider under kvalifiseringen(!) og plaget mange av frontløperne med sin trollspeed-byggede værstingmotor - kanskje ikke fullt så kult å kjøre dyre sportsbiler med mye karbon når det ligger en SAAB stasjonsvogn bak og presser på på strekkene :D SAABen brøt for øvrig med en knust felg før skandalen ble fullbyrdet!

Sport Auto skal for øvrig kjøre en NSX Type R i årets løp, og har svært høye forhåpninger til denne bilen. Så det kommer nok noen gode rundetider på denne også etterhvert :D

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Dette tror jeg ikke før jeg ser det for å si det slik. En SABB uansett modell er en treg forhjulstrukket schlabbete svenske og jeg har "litt" problem å se den hamle opp med f.eks Porsche 996. Jeg kan garantere at den vil dra livet av forhjulene i svingene på der Ring dersom den bare forsøker å kjøre litt aktivt. Det er simplelthen ikke mulig å kjøre ca 7'50'' auf der berühmste Rennstrecke der Welt med mindre de stiller opp med trekk på alle fire og selv da tviler jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

7,49,4 - I 1997. Var vel raskeste gatebil rundt ringen på den tiden. 650hk og rigga for banen.

er det snakk om den LANGE ringen eller den KORTE ringen ??

eller den nye og den gamle da ! ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

:D

GP sløyfa på 7:49 hadde vel ikke lagd noe særlig overskrifter nei.

greier ikke og se felgene pga farten men er det du som har den svarte S14`en på Rykkinn.

Hvis ja så er den fet

Lenke til kommentar
Del på andre sider