Gå til innhold

Skal gjøre CCR enda raskere

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

Hørte på radioen idag at noen ved NTNU skulle være med i utviklingen av kommende modeller av koenigsblablablabalegegeggeg:)

Det beste med intervjuet var en kommentar fra en av dem som er med på prosjektet ang bilinteressen blandt dem...

"Jeg vet det er flere av oss som har sett sånne filmer der biler spinner og sånn"

 

Disse skapningene skal sørge for at bilen passerer 400km/t :)

 

http://www.dn.no/dnBil/article573439.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugatti veyron e jo enda ikke serieprodusert. Så det hjelper lite. Er nok ganske mange av de der amerikanske bil-flyene som har vært over det også vettu. Men det er noen krav på å være verdens raskeste på "ordentlig" liksom :P

 

Det er krav om 4 hjul og at de skal kjøre over 1 registrert engelsk mil (ja de får ta tilløp) og ta returløpet innen ei time. Reell fart blir snittfart mellom målingene.

 

Foreløpig leder engelske Thrust SSC (Supersonic car) som faktisk brøt lydmuren og hadde ei snittfart på litt over 1220 km/t

 

Men ja, de har også en egen klasse med akseldrevete kjøretøy. Der er det turbinbiler som har rundt 600 km/t for tiden som leder. Nytter ikke med stempel når man skal kjøre grisefort.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veyron er uansett ikke testet i 400 :) Men den når det, det er en annen sak :)

 

Det er den det. Tror du må lese litt mer nyheter + datoer. er vel en mnd siden den kom opp i 402 km/t ellerno sånt:)

 

Edit: får vel komme med en link til eventuelle tvilere. tråden på forumet er fra 1. september, så det er over en mnd siden dette skjedde: link

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den det. Tror du må lese litt mer nyheter + datoer. er vel en mnd siden den kom opp i 402 km/t ellerno sånt:)

 

Edit: får vel komme med en link til eventuelle tvilere. tråden på forumet er fra 1. september, så det er over en mnd siden dette skjedde: link

mvh oddi

Stemmer det ja, tok feil.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du tar jævla mye feil

 

MEn Bugattien er testet på en bane Kinderegg ikke får lov å teste på .. på VW sin Toppfart bane...

 

og Bugattien ble ikke målt av offisielle.. folk .. men VW sin egene ansatte ..

og som alle har sagt .. den er ikke i produksjon..

 

+ at Kinderegg yter mest for penga .. Bugattien har 3000hester .. men bare 1000 av de går til å drive bilen :P mens effekttapet i kinderegget skal vist være rekord lavt.. :P

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg leste det der i avisa i sommer like etter Offshore VM der det var to Koenigsegger.

 

Bugatti har sagt at målet deres er å starte produksjonen på Veyron i oktober, så da er det vel bare å vente å se om de har klart det da.

Det er også en annen bil som kan ta rekorden som verdens raskeste serieproduserte bil, og det er den amerikanske bilen Saleen S7 Twin Turbo.

Den bilen har en Twin Turbo V8'er på 750 hk, og den skal visst også klare å kjøre over 400 km/t.

Så da får vi se hvilken bil som kommer i Guinness rekordbok neste år som verdens raskeste.

"Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort."

George Best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du tar jævla mye feil

 

MEn Bugattien er testet på en bane Kinderegg ikke får lov å teste på .. på VW sin Toppfart bane...

 

og Bugattien ble ikke målt av offisielle.. folk .. men VW sin egene ansatte ..

og som alle har sagt .. den er ikke i produksjon..

 

+ at Kinderegg yter mest for penga .. Bugattien har 3000hester .. men bare 1000 av de går til å drive bilen :P mens effekttapet i kinderegget skal vist være rekord lavt.. :P

 

hvor tar jeg feil? 40+ km/t er da over 400, og det er det det var snakk om. Jeg har heller aldri sagt at den er i produksjon, bare at den har passert 400. bugattien blir nok en goood del dyrere enn kinderegget ja, og jeg har også hørt at 2000 hk forsvinner, stort sett pga varme og en ting til. Hvis man regner på den måten tror jeg ikke kinderegget eller vanlige biler for den saks skyld ligger så langt etter. Er jo ikke snakk om drivverkstap på 1000 hk, det ville vært latterlig:) en bensinmotor utnytter visst ca 30% av bensinen til fremdrift, resten av energien forsvinner i friksjon og varmeutvikling +++. Så jeg tror ikke dette med 3000 hk er så sensasjonelt egentlig, utenom å ha en liten artig fotnote i etpar pressemeldinger. Dessuten stopper bugattien ganske kjapt; 100 til 0 på ca 31 meter. bilen veier nesten to tonn:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår