Gå til innhold

Audi 80, registerreim, (1987 1.8S)

Ranger emnet

primerasri

Anbefalte innlegg

Lurere på om noen kunne besvart noen spørsmål om registerreim på en audi 80 som vi har i familien..

(jeg er ingen mekaniker, men ska prøve å forklare som best..)

Strammehjulet ble byttet og noen komplikasjoner oppsto..

tannhjul.jpg

stemmer det att jeg kan stille tannhjul rett ved hjelp av følgende:

1.JPG

1.merket på tannhjul 1 skal gå i kant med kanten på "motorblokka" sånn som pilene..

2.JPG

2.(Tannhjul 2) Rotoren skal peke mot et merke i fordelerlokket,

men dette merket finnes kanskje ikke når man ikke har originale audi deler,

for jeg finner ikke noe merke? Noen annen måte og stille rotoren rett og står den ikke ca rett på bildet?

3_1.JPG

3.JPG

3.(tannhjul 3)ved å se inn i dette hullet i blokka ser man jo et strek og 0 på tannhjulet i hullet...

men skal tannhjul 3 snurres til hullet går i kant med streken eller 0'en på dette hjulet..?

Er det andre ting jeg må ta hensyn til??

Går det ann å få registerreima rett ved hjelp av disse tre stegene,

eller må jeg av med alle deksler nedover i motorrommet og stille tannhjul 2 og 3 som på øverste tegning?

Sikker noen som kommer til og irritere seg over denne tråden, men tusen takk til dere som eventuelt svarer,

og om noen hadde linket denne tråden inn i vwaudi-club forumet hadde det ikke gjort noe :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt mulig å stille inn etter slik som du skriver, men du må være sikker på at registerreima er stram i underkant også...

Men du skifter vel ikke bare strammehjulet og ikke selveste reima? :eek:

Absolutt en fordel å skifte reimen samtidig.