Blast_off Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 skal lage noen glassfiberskåler rundt noen 6,5" elementer, er det noen ideelle mål til dette eller er det bare til å finne en skål som passer noelunde bra, sånn at det er litt klaring all over det shit liksom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 ingen som vet det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Om du har tenkt å gjøre dem helt tette holder det nok ikke bare å finne noen skåler nei.. Kassestørrelse er avhengig av T/S-parametrene, og kan derfor variere veldig fra modell til modell. Størrelsen på kassa bestemmer til en viss grad også hvor langt ned i frekvens elementet vil spille, men det kommer altså an på T/S-parametrene.. Enkelte 6" klarer seg med 5-6 liter, andre vil ha 15 og mer.. Hva slags elementer er det snakk om, hva slags bil skal de stå i, hva slags frekvensområde skal de mates med, hva slags musikk hører du på, hva slags lyd ønsker du, osv? Alt er ting som i større og mindre grad spiller inn på hva slags løsning som blir best. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 SÅ da er det bedre å ha det bare festet vanlig i døren da eller? enn å lage en skål på foreksempel 2 liter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 2.5L hørtes veldig lite ut for 6.5" spør du meg men. er jo selvfølgelig noen som klarer det, men blir ikke noe serlig bass av det i allefall tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 2.5 liter hørtes altfor lite ut ja. Du bør nok dempe dørene godt og montere dem der heller :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 men se på dette da: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=75168&highlight=prosjekt Bla litt nedover, ser ut som han bruke er skål på under 1 liter .... hvordan blir det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeGGiz Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Uten å ha lest den tråden skikkelig, så tror jeg det er diskanter han har i skåler. Siter R-line 19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Woodbeach Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Der er det snakk om mellomtoner. Som ikke skal spille no særlig dypt uansett. Dessuten har Morel noen vise ord ang de skålene om du leser litt nøyere ;) Dessuten er det 5" mellomtoner han bruker :) Jeg kan vel komme med et lite tips til dere som vil prøve dere på "salatbollekonseptet" til matador:De fleste elementer vil spille meget lite bass i et såå lite kammer. Morel har løst dette ved å bruke et så kalt C.A.R.-filter fom gjør at en får en 3-kombinert skumgummi-"dott" i senter på magneten. Denne lager en makanisk brems for elementet noe som igjen gjør at elementet ikke er så avhengig av et bestemt litervolum. Det er ikke meg bekjent at noen andre produsenter benytter seg av denne teknikken. For ordens skyld så må jeg legge til at dette IKKE er et salgstriks for egen bedrifts vinning!!! Mvh Pål Siter Honda Prelude 2.0l 4ws 89' Audi A6 1,8T 98' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg