Gå til innhold

tak bytte på 242?????

Ranger emnet

v240tic85

Anbefalte innlegg

er det noen som vet om dette er mye arbeid? en kamerat som ar en 242 som har rust i takrenna hele turen! eller hvordan er det å fjærne takrenna!

Det er visst en helvettes jobb å fjerne takrennen.

pga. da får du visst en "glipp".

men det er stilig uten takrenner!

http://biphome.spray.se/christian.henriksen/c20r/1rearl.JPG

http://biphome.spray.se/christian.henriksen/c20r/bilder.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo såklart en mulighet! men vi har liksom ikke all verdens til tid da shønner dere! problemet er jo at det er egentli en 77mod bil som er ombygt til 86mod! å da mener jeg alt! skjærmer bak,front og mye mer! + med den er at det er en 350tpi corvett motor som står i å forsterka sperra aksling! så det er så kjedeli å måtte kvitte seg med bilen pga den lille biten med rust! å bilen kosta 50000 så da etr det ikke akkurat det man vill selge får en mye lavere pris!

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo såklart en mulighet! men vi har liksom ikke all verdens til tid da shønner dere! problemet er jo at det er egentli en 77mod bil som er ombygt til 86mod! å da mener jeg alt! skjærmer bak,front og mye mer! + med den er at det er en 350tpi corvett motor som står i å forsterka sperra aksling! så det er så kjedeli å måtte kvitte seg med bilen pga den lille biten med rust! å bilen kosta 50000 så da etr det ikke akkurat det man vill selge får en mye lavere pris!

Er rusta så kritisk a? Hva med å pusse ned til blankt metall og ha på noe som gjør om rusta til noe svart metall klin.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat ferdig med å bytte tak på min 242 nå.

byttet bare takplata for å få takluke. 242 kom ikke med takluke her , bare i usa...

men det enkleste for å bytte tak er å kappe det på stolpene, kan bli mye jobb å bytte plata...

taket er punktet i takrenna, fjern for all del ikke denne, da kan hele dritten revne tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv bytte tak til vinteren, kan bli spennende det med mine karosserikunnskaper tannløs

Har heldigvis et tak fra 242 med takluke, så slipper unna med å kappe i stolpene.

Men er det mulig å bruke 2veis luke på den, eller må man ha hele taket fra en med det org.?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har studert hvordan takluka er montert på min 242, men fatter ikke helt hvordan det er utført. Ser ut som det bare er luka med tilbehør som er sveiset på plass, og ikke hele taket damndamn

Har heldigvis et tak fra 242 med takluke, så slipper unna med å kappe i stolpene.

Men er det mulig å bruke 2veis luke på den, eller må man ha hele taket fra en med det org.?

Tror neppe du kan bruke 2-veis luke på 1-veis taklukeåpning. Isåfall må du nok bygge om en god del. Er 240 levert med 2-veis da? Har 2-veis 740/940-luke samme dimensjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider