Gå til innhold

Datasprut

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har bilen stått hos volvo i en uke, bjynner og bli utolmodig. De har ikke bjynt på den enda.

 

Snakket med Frode Haugen på boostshop i dag, han skulle ha 18500 for et Electromotive Tec3r sprut.

da kunne du jo heller kjøpt deg en b230ft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B23ET er en bra motor for turbo bygging det, hvist det var den det var snakk om her? Etter min mening ikke no behov for å skulle bygge på 230FT selv om du skal ha deg datasprut! I helt orginal forfattning vil det være 23etn du klarer å ta mest ut av med tanke på holdbarhet og potensiale i "longblokk"

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B23ET er en bra motor for turbo bygging det, hvist det var den det var snakk om her? Etter min mening ikke no behov for å skulle bygge på 230FT selv om du skal ha deg datasprut! I helt orginal forfattning vil det være 23etn du klarer å ta mest ut av med tanke på holdbarhet og potensiale i "longblokk"

vel, både og..

blokken til b230 har jevnere støping.

 

pre 89 b230 er svakere enn b23, pga. rådelager og råder.

men feks. 95' ft/et er bedre på alle måter, enn b23, i min oppfattning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en nyere 230motor har et mye bedre potensialet for effekt utak skjenerelt! Men da snakker vi 500HK+++ her! Med org innmat på disse to motorene er det vel ganske likt med muligheter! Men toppen på 23etn har et mye bedre potensialet en 230n. Samt den har smidde stempler, smidd veiv og smidde råder! Med nye råder i 23ETn trenger du ikke bekymre deg før du har pasert 500HK. Hadde jeg fått valgt mellom disse to hadde jeg også gått for en nyere 230 motor med underspyling! Men hadde jeg hatt en 23et, hadde jeg aldrig byttet den ut mot en 230 bare for å gjøre det!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en nyere 230motor har et mye bedre potensialet for effekt utak skjenerelt! Men da snakker vi 500HK+++ her! Med org innmat på disse to motorene er det vel ganske likt med muligheter! Men toppen på 23etn har et mye bedre potensialet en 230n. Samt den har smidde stempler, smidd veiv og smidde råder! Med nye råder i 23ETn trenger du ikke bekymre deg før du har pasert 500HK. Hadde jeg fått valgt mellom disse to hadde jeg også gått for en nyere 230 motor med underspyling! Men hadde jeg hatt en 23et, hadde jeg aldrig byttet den ut mot en 230 bare for å gjøre det!

nei, det jeg ville påpeke her, er at sprut'et koster mer enn en b230ft/fk.

selv om han bytter sprut, vil jo turbo, dyser, etc. begrense hvor mye effekt han kan dra ut.

 

220-240hk blir vel maks på de dysene og den turbo'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår