Gå til innhold

Datasprut

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja da er jeg med :) Regnet egentlig med siden det var snakk om datasprut at det var noe seriøs trimming på gang! Min feil! cheers

han har problemer med å få gange på motoren..

kan godt være han har tenkt å trimme den noe jævlig..

 

så det er vel kanskje ikke noen dum idè å bygge opp med skikkelig sprut.

jeg ville vurdert megasquirt, pga. det er jo svinbillig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har tengt litt på megasquirt vi også... bare for å prøve d iallefall! Har en volvo motor vi skal ha det på! Så vurderer vi å putte et på en 911 fakktisk!

 

ja, det er jo en ny utgave av MS, som visstnok skal være ganske bra.

det er jo noen 911 success-stories der.

 

jeg har litt lyst på MS på min 960 motor..

lurer på hvor mye jeg kunen tweaket den for.

 

powerchip lover 238hk/301nm, bare ved å chippe 960.

960'en skal visst være jævlig begrenset i programvare..

 

det er en rimelig stor økning fra 204hk/267nm, men så er 960 optimalisert for 95, ikke 98..

jeg sjekket noen andre biler også og der var det mer normale tall..

 

feks s80t6 lovde de bare 310hk.

mao. håper jeg at det er rèelle tall, mao. at man kan tjene en god del på chip av 960 motor.. (MS gir vel ikke noe værre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

En eg kjenner har nå testet den siste Megasquirt ms2 !!

Med autotuning og bredbands lambda!!

Det fungerer kanon!

Den har en ny og oppgradert ”motorola prosesor Motorola MC68HC908GP32””

Dette gjør den veldig aktuell!!

 

Kjører selv Electromotive. Men skal nå teste sjøl den nye Megasquirten MS2

 

mvh

:driving

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ben_Are & DaButcher: Det er seriøs trimming på gang ja. Men ikke før høst/vinter/vår neste år. Går på skole så det er begrenset hva jeg får tid til nå, så er jeg avhengig av bil stort sett hver dag. Så er det de pengene da. Men så snart det er på plass en skikkelig bil med fire ringer i fronten (Four rings to rule them all!) så skal volvoen plukkes ned, ta det som er av rust, lakke den og bygge motor, om det skal bygges multimedia anlegg er uvisst. Er ikke mange som har gjort det i en 240 med skikkelig motor. Men prioritet nr.1 er motor/gir/understell/utseende..Stort sett alt utenom stereo.

 

 

Oyvind: Hva koster et slikt Megasquirt sprut? Må man ikke lodde kretskorta selv på de? Og hvem selger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oyvind: Hva koster et slikt Megasquirt sprut? Må man ikke lodde kretskorta selv på de? Og hvem selger?

Du kan kjøpe de ferdig loddet for ca. 2500++ tror jeg

 

med autotune, er det jo fine gardine!

 

men så må du ha bredbåndslambda også.. koster vel en 1500kr++ tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Eg legger vegd et par linker til Megasquirt. :magic

 

http://msnordic.mine.nu/pages/msfaq/mtune.htm#mt

 

Må råde dere til å sjekke, og studere manual nøye, aller helst bør der være noen i nærheten som kan Megasquirt..

 

Eg vil og gi det rådet at dere kjøper ferdig kabelmatte med plugg !!

Og selvfølgelig et megasquirt som er ferdig med alle muligheter for å

Kjøre fordelerløs tenning og bredbandslambda ,

Husk og ta med bredbandslambda utstyret som står beskrevet.

 

 

 

http://www.diyautotune.com/

http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html

 

Litt info..

 

24 MHz HCS12 processor,

Fuel control to 1 µsec (100 times more resolution than MegaSquirt-I),

Ignition control (full spark timing advance control, dwell control, etc) for one coil/distributor (7 pin HEI for example) and Ford's EDIS systems,

On-board stepper motor driver for IAC stepper control (this requires a few jumpers to be added on the MegaSquirt PCB to connect the socket jumpers to the DB37 connector),

Ford PWM idle valve support,

Built-in rev limiter, either 'fuel cut' or 'spark retard',

All tables are now 12×12 in size,

WBO2 AFR target table (in AFR units),

Independent dual-tables for VE and AFR target,

EGO feedback in wide-band mode is proportional to the difference between the measured AFR and the target AFR, the bigger the difference, the bigger the feedback step,

Spark advance table can have different rpm and kpa bins than VE and AFR tables,

115,200 baud serial interface with MegaTune2.25+,

CANbus networking *may* be added in next revision of hardware,

Barometric correction amount and direction configurable in software, and provisions for:

barometric correction based on initial MAP reading,

independent 2nd barometric MAP sensor for continuous real-time baro correction, or

no baro correction.

TPS values for open loop and flood clear mode are user configurable,

MAP based open loop can be set as well as TPS,

Both TPS and MAP based accel enrichment is built into the code, you can configure the ratio of each,

Blended Alpha-N and speed density is an option,

2 spare I/O lines for custom controls. (This is in addition to 4 lines for Idle stepper control if you don't need this, or the Fast idle solenoid then becomes a spare if you do use a stepper motor.)

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår