Gå til innhold

Datasprut

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Ok! Volvo ringte i dag, de hadde bjynt på bilen. Det han hadde funnet ut til nå var at tenninga ikke regulerte seg etter turtallet og så kuttet den til slutt. Da jeg målte med tenningspistol så var tenninga 15 grader uansett hvor jeg hadde fordeleren og hvor mye turtall jeg hadde, den skal jo gå mer mot 0 jo høyere turtall den får. Det er ihvertfall 1 skritt nermere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok! Volvo ringte i dag, de hadde bjynt på bilen. Det han hadde funnet ut til nå var at tenninga ikke regulerte seg etter turtallet og så kuttet den til slutt. Da jeg målte med tenningspistol så var tenninga 15 grader uansett hvor jeg hadde fordeleren og hvor mye turtall jeg hadde, den skal jo gå mer mot 0 jo høyere turtall den får. Det er ihvertfall 1 skritt nermere.

håper virkelig du får det til uten store utlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har lyst på MSII, men det som er dritt, er at da må jeg gå vekk fra en coil per sylinder.

kan vel paralellkoble coilene, men blir vel fremdeles wastespark, men det brenner jo regn pluggene da.

 

Ok! Volvo ringte i dag, de hadde bjynt på bilen. Det han hadde funnet ut til nå var at tenninga ikke regulerte seg etter turtallet og så kuttet den til slutt. Da jeg målte med tenningspistol så var tenninga 15 grader uansett hvor jeg hadde fordeleren og hvor mye turtall jeg hadde, den skal jo gå mer mot 0 jo høyere turtall den får. Det er ihvertfall 1 skritt nermere.
den skal jo gi mere fortenning med turtallet, avhengig av belastning

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med wastespark!??

 

Eg har kjørt med wastespark i 8 år uten noe problem verken med plugger

eller tenning.

Så nå må de som meiner det er problem å kjøre med wastespark

forklare hva som er problemet,

Når de vet må de forklare. hellothere

 

Det er fult mulig å kjøre med 4 coiler med megasquirt. En coil pr sylinder.

Desverre max 4 coiler (trur eg) må sjekke.

 

For use with MegaSquirt-I running the MSnS-E firmware

 

You can drive up to 4 coils, using one VB921 per coil in the circuit diagramed on the MSnS-E pages linked here. It is possible to use 4 of these circuits to drive a 4-cyl Coil-On-Plug (COP) ignition system. Note that DIYAutoTune.com's MS130-K, MS130-K2 and MS130-C kits and assembled units come with a single VB921 as a part of the package, so you wouldn't need more than three extras. Check the MSnS-E Wheel Decoder link above for information on implementation of this circuit.

 

 

 

mvh

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
meg å b230ft holder på med hversitt, hans først så mitt etterpå. blir nok litt skriblerier når vi begynner å bli ferdige...

 

Setter stor pris på hvis du er litt ivrig med tekst og bilder ang dette. Lykke til!!

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår