Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Ok! Volvo ringte i dag, de hadde bjynt på bilen. Det han hadde funnet ut til nå var at tenninga ikke regulerte seg etter turtallet og så kuttet den til slutt. Da jeg målte med tenningspistol så var tenninga 15 grader uansett hvor jeg hadde fordeleren og hvor mye turtall jeg hadde, den skal jo gå mer mot 0 jo høyere turtall den får. Det er ihvertfall 1 skritt nermere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Larsen-Racing skrev: Ok! Volvo ringte i dag, de hadde bjynt på bilen. Det han hadde funnet ut til nå var at tenninga ikke regulerte seg etter turtallet og så kuttet den til slutt. Da jeg målte med tenningspistol så var tenninga 15 grader uansett hvor jeg hadde fordeleren og hvor mye turtall jeg hadde, den skal jo gå mer mot 0 jo høyere turtall den får. Det er ihvertfall 1 skritt nermere. håper virkelig du får det til uten store utlegg! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Kan bygge sammen til deg Larsen hvist det er et problem.... Skal bygge noen slike uansett! så ett til fra eller til spiller jo ingen rolle! :) Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 DaButcher skrev: håper virkelig du får det til uten store utlegg! Ja det håper da inderlig jeg og! Men nå må jeg vell vente en uke til før de gjør neste skritt. Holder en knapp på at styresentralen eg gebrocken jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Funker det å sette på et FT ledningsnett på denne motoren, eller må man bytte ut alt av sensorer, dyser osv.... Det hadde jo vært en grei og billig løsning Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 DaButcher skrev: Ja, jeg har lyst på MSII, men det som er dritt, er at da må jeg gå vekk fra en coil per sylinder. kan vel paralellkoble coilene, men blir vel fremdeles wastespark, men det brenner jo regn pluggene da. Larsen-Racing skrev: Ok! Volvo ringte i dag, de hadde bjynt på bilen. Det han hadde funnet ut til nå var at tenninga ikke regulerte seg etter turtallet og så kuttet den til slutt. Da jeg målte med tenningspistol så var tenninga 15 grader uansett hvor jeg hadde fordeleren og hvor mye turtall jeg hadde, den skal jo gå mer mot 0 jo høyere turtall den får. Det er ihvertfall 1 skritt nermere. den skal jo gi mere fortenning med turtallet, avhengig av belastning Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Hva er problemet med wastespark!?? Eg har kjørt med wastespark i 8 år uten noe problem verken med plugger eller tenning. Så nå må de som meiner det er problem å kjøre med wastespark forklare hva som er problemet, Når de vet må de forklare. hellothere Det er fult mulig å kjøre med 4 coiler med megasquirt. En coil pr sylinder. Desverre max 4 coiler (trur eg) må sjekke. For use with MegaSquirt-I running the MSnS-E firmware You can drive up to 4 coils, using one VB921 per coil in the circuit diagramed on the MSnS-E pages linked here. It is possible to use 4 of these circuits to drive a 4-cyl Coil-On-Plug (COP) ignition system. Note that DIYAutoTune.com's MS130-K, MS130-K2 and MS130-C kits and assembled units come with a single VB921 as a part of the package, so you wouldn't need more than three extras. Check the MSnS-E Wheel Decoder link above for information on implementation of this circuit. mvh Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Jeg har kjørt med 3 doble coiler og Autronic siden 2003. Fungerer perfekt det:) Mange biler levert fra fabrikk kommer/kom også med det, bla. Volvo... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Gaaaaammel post..... Men noen som har prøvd og fått noen flere erfaringer når det gjelder MS2? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 meg å b230ft holder på med hversitt, hans først så mitt etterpå. blir nok litt skriblerier når vi begynner å bli ferdige... Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 han håvard schiager eller hvordan du staver etternavnet hans, jeg vet han har bygget en del MS Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 turbojonas skrev: meg å b230ft holder på med hversitt, hans først så mitt etterpå. blir nok litt skriblerier når vi begynner å bli ferdige... Setter stor pris på hvis du er litt ivrig med tekst og bilder ang dette. Lykke til!! Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg