Gå til innhold

Vi har prøvekjørt Skyline...

Ranger emnet


RCS

Anbefalte innlegg

Max.power (Net), kw(PS)/rpm 250 ps (183.88 kw) / 6400 rpm

Max.torque(Net), N*m(kg*m)/rpm 30.0 kg*m (294.20 N*m) / 4800 rpm

 

 

;)

Så har du det klart.

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke ment vondt på noen som helst måte, men "testen" inneholder veldig mye skrivefeil. Mulig det bare er meg men jeg synes også det er litt drøyt å skrive at Gran Turismo forandret bilverden.

 

 

Spillet har mer å si enn man tror. I statene tok Evo-etterspørselen helt av direkte pga. spillet.

 

Skylines osv sammen med en hel annen flåte av biler fikk et lite piff i interessen også.

 

Det er når folk blir opplyst om bilene, at interessen for dem øker, ikke sant?

 

 

 

Edit: Innrømmer gjerne at Gran Turismo har påvirket bilinteressen min også! Allerede i 98' som en fjortis ble jeg hekta på Skyline, Evo, Supra og NSX, hehe, og elsker fortsatt disse bilene! Så cred's skal Kazunori Yamauchi ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillet har mer å si enn man tror. I statene tok Evo-etterspørselen helt av direkte pga. spillet.

 

Skylines osv sammen med en hel annen flåte av biler fikk et lite piff i interessen også.

 

Det er når folk blir opplyst om bilene, at interessen for dem øker, ikke sant?

 

 

 

Edit: Innrømmer gjerne at Gran Turismo har påvirket bilinteressen min også! Allerede i 98' som en fjortis ble jeg hekta på Skyline, Evo, Supra og NSX, hehe, og elsker fortsatt disse bilene! Så cred's skal Kazunori Yamauchi ha.

 

Opplyse er en ting, forandre en bilverden er en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max.power (Net), kw(PS)/rpm 250 ps (183.88 kw) / 6400 rpm

Max.torque(Net), N*m(kg*m)/rpm 30.0 kg*m (294.20 N*m) / 4800 rpm

 

 

;)

Så har du det klart.

 

Takker... Greit med litt kalde fakta :-)

 

Det med avgiftsgrensen kommer fra "kjennere"... Om de er informert riktig er vel en annen sak. har skjønt det slik at der er en avgiftsgrense i japan som gjør at de ikke oppgir høyere effekt...!?

 

Det vil altid være en viss fare for at man blir feilinformert når man holder på med slikt som dette. Bare se Larsen på Autofil...Men sånn vil det alltid være. Fabrikken oppgir noen tall mens andre tester og finner sine tall. Du finner også sider på internett (Parkers og carfoilio) som har vidt forskjellige tall på spec og prestasjoner på flere av bilene... Så hvem skal man høre på? Egentlig kan man kun stole på tall fra en dynotest...? NAF er jo i retten nettop pga at fabrikkstall lyver (Ref. Nissan sin4x4...) Så når man ikke kan stole på dem en gang... hva da?

 

Så vi får tåle litt feilinfo.... Men det er alltid greit å høre hva andre mener og sier.

 

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin test=)

MEN, det var LATTERLIG morsomt da du skrev dette:

Hei

 

Fin kritikk det :-)... Et av mine "største" problem er skriveleif... Skal installere korrektur på word snarest :-)

:hammer

 

Den skriveleifen der var faktisk planlagt :-)

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har testen gjort det den skal. Å kjøre en Skyline er ikke særlig større opplevelse en å kjøre en e36 328i fra BMW... Den går noe bedre og har muligens bedre handling på bane når du skikkelig tar den ut, men utover dette så er ikke en Skyline WOW bil i det hele tatt... Det er en bil for spesielt intereserte som ikke liker tyske biler og som liker japsestuk :-)...

 

Men helt klart en ok potent bil. Det koster betraktelig mye mer å trimme en BMW til 250hk en det koster å få 350hk av en GTS.

 

RCS

 

Jeg forstår det veldig godt og jeg vet hva Skyline står for, men i testen savner jeg det lille ekstra. Det lille ekstra som gjør at jeg får lyst til å prøvekjøre den eller enda bedre at jeg leser testen flere ganger. Det beste er å kjøre på med metaforer for eksempel "Giren flytter seg fra 2 til 3 som en liten smørklatt som blir kastet på en varm stekepanne" "Speedometerhuset var formet som 2 herlige kvinnebryst og nålene var brystvortene" etc etc.

I tillegg hadde det vært bra om du kunne funnet en ting i testen som ikke var sagt om Skyline tidligere. Et skjult rom? Rar font på skrift i girspaken? Jeg leser hyppig biltester og jo mer detaljer jo bedre blir en test i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår