Gå til innhold

Stereobygg i pick up...

Ranger emnet

RCS

Anbefalte innlegg

Hei

Skal til med et bygge i en Chevrolet 400ss. Bilen har kun fremseter og liten og ingen plass bak setene til sub... Så kassen(e) må bak på planet. Så kommer utfordingen. Hvordan få refleksen inn i coupen på best mulig måte?

Planet er sepperat fra coupe. Der er et lite mellomrom mellom disse på tre fire cm ca. Der kommer vann osv ned ved vask, egn osv... Hvordan få denne overgangen tett og sammtidig fin? Dette må også tåle fuktighet over lang tid. Bilen skal brukes og ikke stå i garasje utenom treffene.

Noen som har erfaring fra slike bygg som kan gi noen tips?

Dette er bilen

front500.jpg

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skal til med et bygge i en Chevrolet 400ss. Bilen har kun fremseter og liten og ingen plass bak setene til sub... Så kassen(e) må bak på planet. Så kommer utfordingen. Hvordan få refleksen inn i coupen på best mulig måte?

Planet er sepperat fra coupe. Der er et lite mellomrom mellom disse på tre fire cm ca. Der kommer vann osv ned ved vask, egn osv... Hvordan få denne overgangen tett og sammtidig fin? Dette må også tåle fuktighet over lang tid. Bilen skal brukes og ikke stå i garasje utenom treffene.

Noen som har erfaring fra slike bygg som kan gi noen tips?

Dette er bilen

front500.jpg

RCS

Jeg hadde en hi-lux enkel cab og vegg rett bak setet, her var stolpen opp til taket dobbel og stor nok til innfelling av 5 1/4 " coax, også hadde jeg et

5 1/4 " composett i front, som var koplet til en firekanaler med en litt kraftig spiller, dette lagde mer en god nok lyd, men for og fylle opp med bassen så brukte jeg ei aktiv sub kasse med det 6,5" basser og dette spilte veldig bra i den lille kupeen flere som ikke trodde på meg når jeg sa at det bare var en 6,5" men så satt man jo ved siden av bassen siden denne var bygd ned mellom setene med litt skrå vegg forover slik at basseren slo i rettning frontruta og bassen kom da igjen og traff deg i fleisen.

Dette er en enkel og god løsning for dem med liten plass, du klarer vel kansje og lure en 8" der også.. forsterkere og kondensatorer hadde jeg på selve bakveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke være en hvis bevegelighet mellom disse egentlig?? isåfall så ville jeg laget åpningen til subbene bak settene og montere disse fra innsiden og støppe/sveise kamerene til elementene utenpå kabinen men må lages plass til dette ved å åpne/lage hull i lasteplanen.... og i selve lasteplanen lager man en liksom "kasse" som dekker over kameret som er til elementene.... og kamerne blir self "flytende" i forhold til lasteplanen. Ble det mye "gresk"? damndamn

er ikke stro dash på den også? det var på Forden til pappa en F350 kjempe gamelt pick up, du får nok en 8" eller en 10" i dørene vil jeg tro. Skulle helst sett på bilen , ellers en mellombass mellom settene hadde også gjørt seg... men hvor mye skal det "kostes" på?? cheers

bilder av interiøret forresten?? gikk opp et lite lys her, men det blir neppe billig... har ikke sett sånt før heller... tannløs

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://audioforum.termpro.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi

gå inn dit og søk på cuttrough, truck og sånt.. Mange som har gjort det der i USA. Råeste hadde vært subbene inni bilen med kasse på planet. Men spørs om det er bevegelighet mellom hyyta og planet som matador sa.

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det enkleste ville vel vært å montert 4 stk solide 6,5" i hver dør..d hadde spilt bra i den lille kupeen din.

ellers kan man ha 2 sånne i 8"-9" størelse, Elate 8-Elate 9... med disse 2 x Elate 6 i hver dør spilte "passer bra" og subben ble ikke savnet. Selv om noen trodde jeg hadde en subb i tilleg wtf?

e98ymx.jpg

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er endel amerikanske blader til salgs og der står det endel slike biler som er bygget om.

RF i Sverige hadde en pick up som demobil for endel år tilbake og der hadde de bygget 4x15" på planet som spilte inn i en åpning inn i bilen.

De hadde kuttet et stort hull i veggen bak sete og forsterket det. Men er usikker på om planet og kupen var sammen eller delt.

Men det er mulighet som nevnt tidliger.

Mont. inn 8" eller 10" i dørene ellers kan det være mulig å få støpt noen kasser m/8" el. 10" til å mont. under sete eller på gulvet bak setene.

Mulighetene er mange, man må bare prøve.............

Bilde av int. hadde vært fint.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RF i Sverige hadde en pick up som demobil for endel år tilbake og der hadde de bygget 4x15" på planet som spilte inn i en åpning inn i bilen.

De hadde kuttet et stort hull i veggen bak sete og forsterket det. Men er usikker på om planet og kupen var sammen eller delt.

Jeg har trålet nettet etter bilder av den Chevrolet-pickupen til Claes Nord.

Den var bare helt rå!

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men akk så 90-talls farger... :hammer

Den ble vel bygget mens Claes var RF-importør/representant i Sverige, og hadde bl.a. CD-I-spiller! Noen som husker CD-I? Ikke det nei.. ;)

Den var vel også utstyrt med RFs eq/filter-sak (synergy^2?) og altfor mye turkis(!) skinn... Rakk såvidt å titte på den under en NASCA-finale for mange, mange år siden.

On Topic: jeg tror nok jeg ville undersøkt mulighetene for dørmontering først. I og med at kupèen din er SVÆRT liten, er det ikke store sakene som skal til før du får godt med trøkk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skal ha "papir" utgaven som sto i Bilsport for endel år siden i en perm ett sted.

Har litt samle mani på div. bilstereo bygg som settes i plastlommer og inn i permer.

Jeg kikket litt på nettet etter denne bilen dere snakker om uten hell... Hadde vert greit om du for eks kunne scanne artikkelen du har? Jeg er klar over copyright loven her... men det er jo til "a greater good"!?

Vil også nevne at dere med heftige demobiler osv er velkommne til å sende bilder og info om byggene til med slik at flere kan få se dette på Grombil.com :-) Bilstereo avdelingen er noe tynn hos meg så vi skulle så absolutt fått inn flere... Som for caddyen din Odd :-)

Hvordan rangeres Earthqake kontra Soundstream i miljøet? Hadde Erthquake for sikkert ti år siden i en van... Fungerte som smurt den (Sub) med en RF amp. Det er lenge siden jeg har bygget skikkelig stereo så jeg er spent. Sist jeg "bygget" var faktisk i en Skoda Pick Up. Men da ble der montert 8" bak setene og forsterkere osv under setene... Greit oppsett, men langt fra konkuransedyktig :-)

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider