ElCamino Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Hvilken hensikt har egentlig det? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 bare polering for å ta ut veiv, polere og sette inn har vel liten hensikt. Dette gjøres ofte i forbindelse med at du "stål skyter" veiva, kanskje indekserer den eller dreie den ned. Polering gjøres til slutt for og få fin overflate både på journalene og ellers. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Hmm...fikk vite på et annet forum det var for å ta vekk spor og påbegynte sprekker som kunne bli verre... Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 blir jo det samme som og polere råder. polerer gjevn overflatene så det ikke så lett skal bli sprekkdannelser. ikke vær for opphengt i lakkpolish, dette blir noe annet enn det :D da jeg overhalte min motor (c20xe) synes det det var litt slitemerker på veiva der rådene hadde sittet. så tenkte og få det slipt ned og sette på overdim rådelagre (hvis det lot seg gjøre) Men da jeg henta veiva på Oslo sylinderservice, sa de at sliping ikke var nødvendig, og at de hadde polert det gjevnt. kosta ikke allverden, og var heldigvis mye billigere enn veivsliping. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 om du ser et metalstykke|innihælvettes| forstørra, er det fullt av bruddanvisninger(sprekker og drit i materialet), og en veiv har mange vinkler og former, så om du får en kraftig bruddanvisning i kroken fra akselen til ei veivskinke, og med litt guffe i motoren, vil den med tiden knekke der den lille sprekka var..*litt knotete forklart, men håper du forstår..* når du polerer, fjerner du disse små sprekkene, og ved å fjerne tusendeler av overflaten, vil du få en MYE sterker veiv. som sagt ble dette litt knotete foklart, og meget kortfattet! bare skrik ut om du lurer på mer angående dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Når dem mener polering av veiva så polerer dem ikke HELE veiva... det som blir "polert" er der råde og bærelagre ligger.... dette for å flaten helt blank og få bort evnt rester fra tidligere lagere, olje osv, gjøres i forbindelse med skifting av lagere osv..... Og polering er et lure navn på hele operasjonen.... det blir faktisk brukt smergel papir når dem gjør dette.... veldig fin type :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 dersom du tenker hva et vanlig bilverksted ville gjort, så kan det sikkert stemme det der..men etter en veiv har blitt nitridherda, og klar for STORE effektutakk, så kan du banne på at de står ikke med noe smergelpapir ihvertfall! da er det polering som gjelder..finnes egne maskiner til sånnt..(ja har sett en i sving, på EMO messen 2005 i Hanover..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 dersom du tenker hva et vanlig bilverksted ville gjort, så kan det sikkert stemme det der..men etter en veiv har blitt nitridherda, og klar for STORE effektutakk, så kan du banne på at de står ikke med noe smergelpapir ihvertfall! da er det polering som gjelder..finnes egne maskiner til sånnt..(ja har sett en i sving, på EMO messen 2005 i Hanover..) Nå er det ikkeno vanlig bilverksted som polerer veiv. Det er motorverksteder som gjør dette... om det blir polert med turtlewax vet ikke jeg.... jeg har brukt sylinderservice i 10år nå... og eneste måten jeg har sett dem polere veiv på er å bruke smergel papir med veiva er spent opp dreibenken.... Mulig dem bruker turtlewax eller andre poleringsmidler på andre verksteder :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.