Gå til innhold

Tenning på g60

Ranger emnet


corre

Anbefalte innlegg

6-8 grader fortenning er originalt.

Men det kommer jo helt an på hvilket turtall du justerer etter. VAG sier 2500omdr men det er ganske vanskelig å holde gassen stabil der, så vi justerte min på 2250omdr til 12 grader fortenning. Måtte bytte til en grad kaldere plugger. Dette var med 68mm ladehjul og SNS chip.

Jeg hadde hørt med chip-produsenten hva de sier for noe.

Det optimale er vel egentlig så aggressiv fortenning som mulig, uten å få tenningsbank. Så du får lytte godt når du prøvekjører bilen :)

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-8 grader fortenning er originalt.

Men det kommer jo helt an på hvilket turtall du justerer etter. VAG sier 2500omdr men det er ganske vanskelig å holde gassen stabil der, så vi justerte min på 2250omdr til 12 grader fortenning. Måtte bytte til en grad kaldere plugger. Dette var med 68mm ladehjul og SNS chip.

Jeg hadde hørt med chip-produsenten hva de sier for noe.

Det optimale er vel egentlig så aggressiv fortenning som mulig, uten å få tenningsbank. Så du får lytte godt når du prøvekjører bilen :)

 

Vil ikke akkurat si at det er originalt da...Var ett par småting jeg glemte å nevne da jeg sa 6-8grader fortenning, og det er at den skal justeres på 1000 o/min og den blå tempsensoren skal være koblet av...Men du har rett i det at du kan gi den så mye fortenning du vil helt til den får tenningsbank da...Det oppsettet du har der er akurat det samme som jeg, og tar du en titt på hjemmesidene til SNS ( http://www.snstuning.com/DIY/Tips/timing.htm ) så vil du nok finne ut at 12 grader er litt for mye:)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke akkurat si at det er originalt da...Var ett par småting jeg glemte å nevne da jeg sa 6-8grader fortenning, og det er at den skal justeres på 1000 o/min og den blå tempsensoren skal være koblet av...Men du har rett i det at du kan gi den så mye fortenning du vil helt til den får tenningsbank da...Det oppsettet du har der er akurat det samme som jeg, og tar du en titt på hjemmesidene til SNS ( http://www.snstuning.com/DIY/Tips/timing.htm ) så vil du nok finne ut at 12 grader er litt for mye:)....

 

 

Det funket fint med kaldere plugger. Kanskje relevant og si ja :) hehe

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår