Gå til innhold

candi-kid: citroen xantia activa "prosjekt"

Ranger emnet


candi-kid

Anbefalte innlegg

svaret ditt kom mens jeg skreiv sist innlegg Era, så jeg tippa nok rett på 136 hester ja. forresten, tusen takk for info folkens!

edit: det virker som et par, hvis ikke fler av dere har litt peiling på citroen her.. hva vil dere foreslå som trim? la oss si at jeg har som mål å nå kanskje 170 hester i første omgang? en kamerat av meg har hørt hos et par citroen-forhandlere/verksteder og fikk ikke SÆRLIG bra svar eller hyggelig mottakelse.

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hey gratis med ny bil a.

 

 

 

Men har du 16V er det IKKE samme motor som VTS dvs de er bygget på samme utgangspunkt men Activa har bare 136hk

 

Era

 

Kun motorstyring som er forskjellen, kjører selv 95 xm 2.0 16v med chippet motorstyring fra min gamle pug 405 mi16 til hverdags.... og dette er den sprekeste xm jeg har kjørt... og jeg har kjørt noen...

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svaret ditt kom mens jeg skreiv sist innlegg Era, så jeg tippa nok rett på 136 hester ja. forresten, tusen takk for info folkens!

edit: det virker som et par, hvis ikke fler av dere har litt peiling på citroen her.. hva vil dere foreslå som trim? la oss si at jeg har som mål å nå kanskje 170 hester i første omgang? en kamerat av meg har hørt hos et par citroen-forhandlere/verksteder og fikk ikke SÆRLIG bra svar eller hyggelig mottakelse.

 

 

Leit på nettet etter trimchip, la motoren puste lettere. Forøvrig hold bilen iorden og tilnærmet original... som ERA skriver; denne bilen banker det meste av normale biler. Lær deg å kjøre bilen ordentlig!

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noe dere som ikke har tro på denne bilens kjøreegenskaper:

http://www.autozine.org/technical_school/suspension/tech_suspension3.htm

 

 

 

At any time, Xantia Activa rolls at most half a degree. This make it not only spectacular to look at, but also improve cornering speed. French magazine L'Automobile tested a Xantia Activa on skidpad and measured an amazing 0.94 g lateral acceleration. This compares competitively with many supercars - NSX managed 0.93 g, Ferrari 512TR 0.92 g, Toyota Supra 0.95 g and Ferrari F40's 1.01 g. This is even more impressive if you consider the Xantia wears just 205/55R15 tyres ! Most cars in its class manage around 0.8 g only !

 

 

m'm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut :D kom nettopp hjem fra øvelseskjøringstur med nytt luftfilter og null hengerfeste, og kan ikek si annet enn at bilen er deiiilig!! det eneste er at noen ganger blir den veldig stiv, og noen ganger er den myk som en fløyelspute, uten at jeg gjør noe? er redd for at det kommer en liten dunkelyd bak et eller annet sted, som jeg ikke har fått sjekka heller.. dunkinga kommer kun når man kjører humper.

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun motorstyring som er forskjellen, kjører selv 95 xm 2.0 16v med chippet motorstyring fra min gamle pug 405 mi16 til hverdags.... og dette er den sprekeste xm jeg har kjørt... og jeg har kjørt noen...

 

 

Redd jeg må skuffe deg 136hk og 167 hk er samme motor i bunn men roterende innmat, topp, kammer, innsug mm er forskjellig en kompiss osm jobba på Citroen Norge hadde Xsara å tro meg vi sjekka det er forskjeller.

 

Men ja Chip, eksos og filter gjør underverk for 136hk men er et stykke igjen til 167 i vts.

 

 

Hvis du vil ha 170hk er valget lett kjøp en 167hk vts motor fra VTS den passer rett i chip og eksos på den og du har trolig opp mot 180hk som er vanvittig artige.

 

Eneste negative synes jeg er at den gir litt lite tilbakemeldig til sjåføren fra chassi noe VTS er bedre på og dremed mere gøy synes jeg.

Men tro meg 4hjuls sladd under bygdelokket da går Activa fort skulle sett tryne på han jeg passerte på yttern hehehe.

 

Her er noen linker

http://freespace.virgin.net/steve.dolan/main.html http://www.hi-speed.dk/

 

Lykke til.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips og link Era. skal sjekke det straks!

 

her er bilder av åssen det ligger an for tida:

hengerfeste er fjerna (i alle fall det "avtagbare") skal fjerne hele shiten temmelig raskt håper jeg :) da slipper jeg også den lille teite duppeditten som fortsatt stikker ut

IMG_0990.sized.jpg

nytt, billig og flott luftfilter installert! som dere kanskje ser har jeg ikke fått fjerna underste delen av det originale luftfilteret, fordi motorvarmeren er festa her, og jeg trenger å finne en ny plass til den først. dessuten var det temmelig kronglete å komme til mens det var bekmørkt, man hadde dårlig tid og bare en lommelykt til å lyse opp med. wanna-b skal bli med ut og kikke på det i dag, så slipper jeg å være aleine om det :D veit plasseringen av luftfilteret kanskje er noe ukurrant, åssen skal jeg få plassert det lenger fra motoren og varme steder?

IMG_0996.sized.jpg

og ellers prøvde jeg meg på mitt første nattbilde i natt. man kan se hvor jeg vil med bildet, men er jo laangt ifra fornøyd :)

eddy.sized.jpg

 

neste planer for bilen er flammedekaler og alu spoiler......

 

 

 

:hammer :roll: lol

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår