Gå til innhold

candi-kid: citroen xantia activa "prosjekt"

Ranger emnet


candi-kid

Anbefalte innlegg

haha, sorry, men du har misforstått det med skepsisen. jeg tenkte at siden du bor i trondheim er kanskje Storo langt pokkerivold fra der jeg bor, hvis du har god kjennskap til det ;) trøndere er en fin art så vidt jeg veit!

 

nå har jeg pussa ned og sparkla ferdig vinga mi, tenkte jeg måtte sette i gang med det snart, ellers blei det aldri noe av.. sparkelen herder i dette øyeblikk, så jeg venter bare på å få pussa ned den og. gruer meg nesten litt, har på følelsen at sparkelen enten er satt på helt på trynet, blir for vanskelig å pusse i kriker og kroker, eller at jeg ikke klarer å pusse ned sånn at det blir nøye nok! men det er bare èn måte å finne ut av det på. tror jeg stikker ut nå..

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er godt inn i repareringsprosessen av vinga nå. er ikke heeelt fornøyd, for det begynte (så klart:() å renne litt grunning etter jeg var uforsiktig og tok på for mye et sted det helte nedover på vinga.. jeg venta til det hadde herda ordentlig, får så å pusse ned, men det blei ikke HEELT kurrant. blir jeg jævlig misfornøyd så er det ikke store jobben gjøre om igjen, bare det å grunne og lakke. her er bilde av vinga med upussa sparkel:

IMG_1011.sized.jpg

her har jeg pussa ned sparkelen og begynt å grunne, ser dere noen feil? hehe. ja jeg matta ned alt av lakk det skulle grunnes på.

IMG_1013.sized.jpg

og her er altså lakkverkstedet mitt da, badet i andre etasje :D pussing foregår også her, så det er temmelig mye støv rundt om på hele badet nå!

IMG_1014.sized.jpg

lakk blir jeg nødt til å kjøpe i morra, da han Haraldsen stengte så tidlig som klokka to på en lørdag (og jeg stressa som faen for å rekke ned dit til tre) og i dag er det jo søndag

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pokker eller.. noe har gått gærent i prosessen. vinga er jo blitt grov som fint sandpapir flere steder, og der blei det ike akkurat blankt heller. ser ikke bra ut! skulle faen meg bare sendt den inn til lakkering ass.. hvor mye vil det koste, hvis jeg pusser ned og grunner på nytt? ÅÅÅÅÅH, bilde kan dere få se, men KUN hvis dere vil,

 

gjett om jeg fant en mongo ting til på bilen a? før har en kamerat kommentert at det var så kaldt i sprekken der oversida av bagasjelokket skal ligge inntil toppen av karosseriet, hvis dere skjønner? i dag la nemlig en kamerat av meg merke til at det er et altfor stort mellomrom mellom bagasjelokket og karosseriet akkurat der hvor han andre kameraten har kommentert at det har vært litt vel kaldt. vi åpna opp bagasjelokket for å se hva det kunne være, og vi fant en svær sprekk i bagasjelokket!?!?! og jeg er ikke engang sikker på om det er årsaken..

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her ser du avstanden fra bagasjeluka til karosseriet på høyresida av bilen, regner med at det er normal avstand, eller tror dere dette også er for stort? skal sjekke så fort jeg får se på en annen xantia:

IMG_1016_001.sized.jpg

og her ser du hvor stor sprekken er på andre sida, du får plass til en tommel nedi der omtrent, hvis ikke mer (hvis ikke mindre):

IMG_1017.sized.jpg

lurer på om denne svære sprekken kan være problemet? tviler på det, for hele bagasjelokket står omtrent en centimeter for langt bakover på hele høyre sida, men det finner man jo fort ut av:

IMG_1018.sized.jpg

dagens gode nyhet er et bilde av den nye fronte flottruta mi ;) regner med at dere synes det er temmelig utrolig spennende å se et bilde av den:

IMG_1015.sized.jpg

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det blei rundt 4000 for ny frontrute.. litt mer muligens. pappa måtte kjøre bilen til verkstedet, og han var sikker på at det var det billigste stedet, så jeg sa bare takk for at han fant det billigste stedet. hehe..

 

jeg veit ikke om den er kollisjonsskada, som sagt. men du kan godt bare få kontonummeret mitt sånn i tilfelle ;)

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår