Gå til innhold

erfaring me dynabel sub???

Ranger emnet

hardcore86

Anbefalte innlegg

er i gang me en caddy pickup nå.. og har planer om å bygge sub inn i vegg slik som i Odd Slette`ns caddy..

Tenkte å satse på dynabel dy94 sub... enten 10 eller 12 " ettersom hva jeg får plass til.. http://www.mamut.com/dynabel/subdet342.htm

noen som har prøvd dynabel`n???

er det no og satse på??

og et lite spørsmål til .. mulighet for at denne forsterkeren i heletatt klarer å drive subben.. ??

AP-2000 Profile California forsterker 2x640watt max.

Profile forsterker på 2x640watt max eller 2x320watt rms. Brokoblet så yter denne forsterkeren 960watt rms. Den har innebygget delefilter, mosfet strømforsyning og er avsikret med 100 Ampers sikring

Oldsmobile cutlass

volvo 850 2,5

Opel combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i gang me en caddy pickup nå.. og har planer om å bygge sub inn i vegg slik som i Odd Slette`ns caddy..

Tenkte å satse på dynabel dy94 sub... enten 10 eller 12 " ettersom hva jeg får plass til.. http://www.mamut.com/dynabel/subdet342.htm

noen som har prøvd dynabel`n???

er det no og satse på??

og et lite spørsmål til .. mulighet for at denne forsterkeren i heletatt klarer å drive subben.. ??

AP-2000 Profile California forsterker 2x640watt max.

Profile forsterker på 2x640watt max eller 2x320watt rms. Brokoblet så yter denne forsterkeren 960watt rms. Den har innebygget delefilter, mosfet strømforsyning og er avsikret med 100 Ampers sikring

Det var en ekstremt billig forsterker det der, men ut ifra spesifikasjonene burde den fint klare å dra en slik sub.

Subbene har jeg ikke noe mer erfaring med enn at jeg spilte høyere enn en viss Golf 2 med 12 stk. 9410 :D

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subbene har jeg ikke noe mer erfaring med enn at jeg spilte høyere enn en viss Golf 2 med 12 stk. 9410 :D

Mvh

Stian

Har ikke noe arfaring med Dynabel subw. selv.

Men jeg spilte også høyere enn en viss Golf 2 m/12x 9410......... Og det med 1 subw. (Kicker S18X)....... He He He

synes den dynabel golfen er en sinnsykt overdrevet bil... mange som spiller høyere...

blir dårlig me strøm på kjærra maybe..??

men kommer nok til å teste ut dynabel sub uansett... forsterkeren er god fakk.. spilte 138,2 me to ødelagte emphaser 12"sub og to profile12" på nest siste gatebil i en passat stv..

skal nok få caddyn ferdig til første gatebil 06...

våler..

Oldsmobile cutlass

volvo 850 2,5

Opel combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes den dynabel golfen er en sinnsykt overdrevet bil... mange som spiller høyere...

blir dårlig me strøm på kjærra maybe..??

Det er nok en kombinasjon av feil tuning, lite power og (kanskje) for liten plass.

Bra å spille såpass høyt ved så lav frekvens da...

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den Golf'n på Gatebil nå i september jeg, og den ser jo vill ut! Men fy hvor dårlig det spiller..Han har jo 12x10" og en annen bil med 2x10" RF spillte jo mange dB høyere jo damndamn De RF subbene overaska meg ganske mye:D Var NOE baktung den Golfen gitt..:) Hehe! Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de elementene er jo relativt tungdrevene. og de får jo ikke så mye kraft. han har 12 subber på 4 forsterkere?

Det er vel bedre å utnytte 2 subber i stedet for å pirke i 10 heyyou

mvh

ja den er jeg me på..

han har 6 stk amp..

men alikavell a..

nei jeg handler nok jeg.. så finner j ut om d er noe for meg..

Oldsmobile cutlass

volvo 850 2,5

Opel combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si meg mer enig i at de er utroli tungdrevne! Har selv hadd 2x12" Dynabel 9412. OG kjørte de brokobblet på en OPTI 1400D, som da yter ca 1000wrms i 1 ohm, og de spillte ja, men var ikke kontroll på de idet heletatt. Jeg ville heller lagt i noen hundre/tusen til, og kjøpt noen andre elementer som er bedre og mer lettdrevne! Mange tror "Oh, disse subbene er billig"! Jo, greit de er ikke dyre, men det koster FLESK å kjøpe en forsterker som skal dra de bra! Bare en liten baktanke;) Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder i disse dager på å bygge ny stereo baki BMW'en min, og har i den anledning kjøpt to stk DY9412. (Fikk de billig, brukt..)

Har ikke fått ferdig greiene enda, så kan ikke si noe om hvordan de låter..

Disse skal drives av 1stk RF 1001BD (brokoble elementene til 2ohm)

Låter de rævva med dette oppsettet blir de kastet på dynga, og andre elementer kjøpt inn kiddie

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si meg mer enig i at de er utroli tungdrevne! Har selv hadd 2x12" Dynabel 9412. OG kjørte de brokobblet på en OPTI 1400D, som da yter ca 1000wrms i 1 ohm, og de spillte ja, men var ikke kontroll på de idet heletatt. Jeg ville heller lagt i noen hundre/tusen til, og kjøpt noen andre elementer som er bedre og mer lettdrevne! Mange tror "Oh, disse subbene er billig"! Jo, greit de er ikke dyre, men det koster FLESK å kjøpe en forsterker som skal dra de bra! Bare en liten baktanke;) Mvh Tommen

De er ikke tungrevene med de er tunge å drive? :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider