Gå til innhold

Effekt økning av 240 uten økning på forsikring

Ranger emnet

Zemeckis

Anbefalte innlegg

Hei

Driver nå å tar lappen for bil og er på utsikk etter en brukbar Volvo 240, men siden det blir så veldig høy forsikring så blir det ikke turbo med det første. Så da lurte jeg på hvordan jeg kan få litt effektøkning uten at det vil bli alt for mye mer på forsikringa. Tenker på effektanlegg, luftfilter o.l.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Driver nå å tar lappen for bil og er på utsikk etter en brukbar Volvo 240, men siden det blir så veldig høy forsikring så blir det ikke turbo med det første. Så da lurte jeg på hvordan jeg kan få litt effektøkning uten at det vil bli alt for mye mer på forsikringa. Tenker på effektanlegg, luftfilter o.l.

effektanlegg og luftfilter er ikke noe man trenger å oppgi da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

en chip vil vell neppe øke effekten din merkeverdeig, siden du ikke har turbo av noen slag.

finner forsikringsselskapet ditt ut at du har gjort for store endringer på effekt etc, uten at du sier ifra til dem, så kan du risikere at de nekter å bvetale når ulykken først er ute.

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden litt..

Holder på å sette inn en b21AT i 240'en min som har b19a orginalt.. Er en 240GL 1980mod.. Kommer forsikringen til å gå noe særlig opp ved godkjenning av b21at? Har bare ansvar på den nå..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg forsikra 242 min og sa fra at det var en 5,7 liter motor i som var godkjennt fikk jeg som svar : samma om det er turbo eller v8 eller orginal det var samma pris :) men det er bror som forsikra den så vet da f :)

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider