Gå til innhold

Laksen: Opel Record C 1968 "The Californian Kord V8"

Ranger emnet


laksen

Anbefalte innlegg

001small.jpg

Denne motoren skal ut, og som dere seg så har jeg mer enn nok med plass å ta av. Håper å fra plassert radiatoren i fronten også.

 

016small.jpg

Alt interriøret kastet ut. Ingenting er som litt skikkelig demolitionwork! Devil

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trenger litt hjelp her.

 

Som kanskje ikke alle har fått med seg, har jeg faktisk planer om å godkjenne kjerra. Hehe... Det blir ikke lett, men det må gjøres. Så hvis noen vet om noen som helst lignende prosjekter som har vært like omfattende og blitt godkjent, ber jeg dere sende meg skiltnret på bilen og hvilket omfang ombyggningen hadde. Komme gjerne med tips til hvordan godkjenningen kan gå mer smertefritt.

 

Og en ting til. Hva skal jeg bygge forstilling av? Tror neppe biltilsynet blir glade for å se noe "hjemmemekk" der. Så hvis noen kan tenke på noen biler som orgianlt har en skikkelig forstilling som tåler litt setter jeg stor pris på det.

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gi deg et lite tips som kan hjelpe. Ikke lur ihop deler fra alle mulig produsenter, hold deg til GM som trossalt er Opel også (som du vet). Anngånde understelle kan du sjekke opp litt på commodorer. Er det deler fra alle mulige rare biler, så kan godkjenningsmannen snu ryggen til uten å en gang se på bilen.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gi deg et lite tips som kan hjelpe. Ikke lur ihop deler fra alle mulig produsenter, hold deg til GM som trossalt er Opel også (som du vet). Anngånde understelle kan du sjekke opp litt på commodorer. Er det deler fra alle mulige rare biler, så kan godkjenningsmannen snu ryggen til uten å en gang se på bilen.

 

Hater å si det, men jeg tror nok du har ganske rett. Hehe... Chevy350 er vel GM?

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

79 og nyere Commodore ble levert med 4.2 og 5.0 (305) v8 og th350/400. Da med skiver bak og. Bruker du understell fra en slik en burde det vel gå å godkjenne? Mulig de bare ble levert slik i australia...Den deltok i ETCC, så det bør finnes en del godbiter til den. Bremser bør vel kunne skaffes nytt uansett? Resten av understellet finnes jo på diverse huggere rundt om i norge.. Tror du fikk lsd i bakakselen og!

 

Edit: V8 Commie historien

 

v8commie.jpg

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

79 og nyere Commodore ble levert med 4.2 og 5.0 (305) v8 og th350/400. Da med skiver bak og. Bruker du understell fra en slik en burde det vel gå å godkjenne? Mulig de bare ble levert slik i australia...Den deltok i ETCC, så det bør finnes en del godbiter til den. Bremser bør vel kunne skaffes nytt uansett? Resten av understellet finnes jo på diverse huggere rundt om i norge.. Tror du fikk lsd i bakakselen og!

 

Edit: V8 Commie historien

 

v8commie.jpg

 

Tanken er god, men jeg vet ikke hvor lett det vil bli å få tak i deler til den bilen, siden bilen ikke ble solgt i ett eneste eksemplar i norge. Hvertfall ikke med skilter på. Men for all del, hvis noen kommer over en delebil, så skrik ut.

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er god, men jeg vet ikke hvor lett det vil bli å få tak i deler til den bilen, siden bilen ikke ble solgt i ett eneste eksemplar i norge. Hvertfall ikke med skilter på. Men for all del, hvis noen kommer over en delebil, så skrik ut.

 

Forstilling etc. er vel det samma som på norske biler? Det er nok bremsene som er forskjellen. Men det er bare å forske litt på. Driver og sjekker muligheten for v8 i min om dagen...

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt,

får du tak i store typen bakaksel fra commo e.l. og monterer lsd fra omega f.eks,

har du en aksel som tåler litt.

 

Folk kjører jo 450+ turbo hk og tilsvarende dreiemonent på disse uten problemer.

 

Får ta meg en tur til Opel og høre hva dem har å si. Får jeg papirer på at de tåler rundt 300-350, så er det er bra alternativ.

 

Takk for gode tips.

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta meg en tur til Opel og høre hva dem har å si. Får jeg papirer på at de tåler rundt 300-350, så er det er bra alternativ.

 

Takk for gode tips.

 

Opel kommer til og si:

 

"Den bilen ble levert med 160hk som største motor" (Commo B)

 

og

 

"Den bilen ble levert med 230hk som største motor" (Omega A)

 

 

så tror du kan se langt etter noen papirer med høyere effekt fra dem.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel kommer til og si:

 

"Den bilen ble levert med 160hk som største motor" (Commo B)

 

og

 

"Den bilen ble levert med 230hk som største motor" (Omega A)

 

 

så tror du kan se langt etter noen papirer med høyere effekt fra dem.

 

 

De kan jo egentlig ikke det, da 5,0 med 179kw var den største? Det spiller jo ingen rolle hvilket land den ble levert slik i?

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en 305/350 fra en dagligvarebil med lite hk orginalt, også trimmer du på en blokka.

 

Er vel antageligvis det lureste ja. Godkjenne den med en orginal død åtter for så og trimme den til ønsket effekt. Er jo nesten bare å bytte gassere og fjerne kompressoren det. Men hvor mye hk er det i en 289 eller 350 orginalt? Helst fra 60-tallet.

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår