Gå til innhold

Laksen: Opel Record C 1968 "The Californian Kord V8"

Ranger emnet

laksen

Anbefalte innlegg

Har fått tak i noen felger i nordland, og vil gjerne få fraktet dem til østlandet på ett eller annet vis. Er det noen som vet om noen som kjører trailer eller pendler sørover? Kan gjerne betale en slant.

De skal hovedsakelig fraktes fra Sandnessjøen i nordland til Oslo (eller kongsvinger), men kommer de bare et stykke på veien er det bra også.

Støtt en desperat fyr som bare må ha felger.

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1. Ikke bra med Ford og Mopar i GM-Opel nei. :chevy Hvis du søker en dau V8 må vel noe smogga greier fra ca 1975 til noen og 80 være ideelt?! :D

Kan du ikke ringe til Engelund og disse gutta med twinturbo V8 i Kadett C osv? Høre hva de gjorde for å tekkes staten. Både motor og bremsemessig.

2. Bremser: Til Kadett C får man jo et 420hk kit (til 20 laken riktignok men..). Sjekk ut dim på dette. Hva med å måle på litt GM understell?

3. Ser jeg spiralfjærer foran på et av bildene? Eller har du bladfjør foran? Er det bladfjør kan du gå for Corvettedeler :)

Jeg ville titta litt i delehylla til Holden og Vauxhall. Om du ikke finner samme dele-nr som her, finner du kanskje samme dimensjoner. Og da har du et utgangspunkt.

4. Felg: 5x120mm er 4,72". Jeg har ikke sjekka nylig, men ser du i en felgkatalog fra Wokas, NF og Martins, finner du ut hvilke usa-biler som 5x4", 4,5", 4,75" osv.. Amazonen min har 5x114,3mm(japse) aka 5x4,5" us-ford. Greit å vite når man titter.

Hvorfor ikke ta en titt på gamle V8-Opler som Kaptein, Kapitan og Admiral? Jeg blir overrasket om ikke de bilene er en amerikaner i tysk forkledning. Blitz-Krieg, mein Herr!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang anntal hk i en 289 ford, så ligger vel de på 200-220 trodde jeg ;) husker ikke helt, var meninga jeg skulle kjøpe en mustang 289 engang, men men :/ Lykke til med et HELGROMT prosjekt som bare må komme på vegen!

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke hypp på en bmw 4.0 v8, hel-alu, 32 ventiler og tilhørende automatkasse? Rekord c pro touring? Jatakk:)

Bilen er tysk nok fra før. Am tvers igjennom:) The real V8 som gjelder :)

Den 289en jeg så på var trimmet til 350+++. Men er greit å vite hva som er oginalt i motoren siden jeg skal godkjenne den med "orginal motor":p Hehe

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan bli sykt fett! Gleder meg til ferdig resultat! ;)

Tror du må være tolmodig. Driver å bygger "hus" til den. Garasje på 100kvadrat + andre etasjen på 40kvadrat, så det har blitt lite jobbing på gullet, men når jeg får tid blir det renoveringsmarathon :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare :p Fjærer er oppskrytt :p

eg syns du må ha bilen i omtrent den høyden :D gamle rekord e så tøff med grisesenk

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg syns du må ha bilen i omtrent den høyden :D gamle rekord e så tøff med grisesenk

Som sagt, blir høydejusterbart i form av luft eller hydraulics;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med stilig prosjekt. Vil bare si at jeg ville trodd dette var en 3-dørs. To-dørs vil jo være en coupe.

Og du lurte på meninger om dørhåndtak. Finn noen fine kromma som står til linjene i bakskjermene. Når det gjelder valg av felger, synes jeg de du hadde plukka ut i første posten er ordentlig lekre. Blir ikke mye mer Cali enn det. Anyway, just my two cents.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med stilig prosjekt. Vil bare si at jeg ville trodd dette var en 3-dørs. To-dørs vil jo være en coupe.

Og du lurte på meninger om dørhåndtak. Finn noen fine kromma som står til linjene i bakskjermene. Når det gjelder valg av felger, synes jeg de du hadde plukka ut i første posten er ordentlig lekre. Blir ikke mye mer Cali enn det. Anyway, just my two cents.

Takker for det :) Du har helt rett. 3D er vel mer riktig. *edit*

Lenke til kommentar
Del på andre sider