a2k Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Hvor kan jeg kjøpe watt (VA) meter for å vise effekten på anlegget? Analogt selfølgelig, dette er som dere kanskje skjønte ikke noe som jeg trenger, men vil ha fordi det ser nokså tøft ut. Noen som vet hvor jeg får tak i dette? Har surfa litt rundt, men uten hell. På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 hvor høy effekt trenger du da? skjekket på http://www.elfa.se/no ? mener også å ha sett måler med form av lysdioder, men husker ikke helt hvor det var. mulig det var ljudia for et par år siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a2k Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Hvor høy effekt er jeg usikker på siden jeg ikke har kjøpt meg anlegget enda. Men driver og planlegger - og liker å vite hvor jeg får tak i ting :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Hva med å ringe en radio & tv reperatør og få tak i noen gamle VU metere? Det hadde jo vært kult å ha i dashbordet eller bak sammen med forsterkeren:) Eller kanskje dette kunne være noe? Denne har voltmeter, VU meter for høyre og venstre kanal og tepraturmåler for å måle forsterkertemp, utetemp el.l og det er blått lys i instrumentene :bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 har ikke du spurt om det samme i en annen forum?? isåfall en Analog VU meter som er beregnet til bruk i bil må tåle større mekaniske påkjenninger som den skal utsettes for.... i vanlig hus anlegg så er det stille og selve opphenget til nålen er ganske omfintlig... reaksjon tiden må også forandres på selve metere, da som sagt den vil bli påvirket at "ytre krefter".... teoretisk skal helst en effekt måler være tilkoblet utgangene på forsterkeren og den skal ideellt ha en egen forsteker trinn (opamp ic og målebro) for å ikke påvirke utgangs signalet. en enkelt wattmeter uten styre elektronikk vil være en belatsning på utgangen til forsterkeren i tilleg til elementen og med en ukjent impedans som ikke er linjært vil nok påvirke signalen i negativ retning... effekt måler eller VU måler med LEDs vil nok være det enkleste for din del. Vellemans kit hadde sånt byggeset for mange år siden, de var passer billige og. drunk Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a2k Skrevet Oktober 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Fant ett "power-meter" fra velleman, riktig nok led basert men. Hvordan skal dette kobles inn for å ikke forandre resistansen for elementet? Eller skal dette kobles på en utgang for seg selv? http://www.velleman.be/common/product.Aspx?lan=1&id=337818 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 jeepp, det var noe sånt jeg tenkte...-nesten-.... når man ser på data så kommer det fram at den skal tilkobles vanlig høytaler utgang, -greit nok MEN den har ikke eget driver spenning hverken til måle bro eller LEDene, i praksis blir at spenningen som skal drive alt hentes fra utgangene og siden der er en AC siganl av varierende styrke så skal dete likerette og glattes ut og stabiliseres og det er ikke heldig.... ulinejært impedans belastning slår meg først.... men, men, du får nok sett effekten ampen leverer da.... :rolleyes: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 teoretisk skal helst en effekt måler være tilkoblet utgangene på forsterkeren og den skal ideellt ha en egen forsteker trinn (opamp ic og målebro) for å ikke påvirke utgangs signalet. en enkelt wattmeter uten styre elektronikk vil være en belatsning på utgangen til forsterkeren i tilleg til elementen og med en ukjent impedans som ikke er linjært vil nok påvirke signalen i negativ retning... jeepp, det var noe sånt jeg tenkte...-nesten-.... når man ser på data så kommer det fram at den skal tilkobles vanlig høytaler utgang, -greit nok MEN den har ikke eget driver spenning hverken til måle bro eller LEDene, i praksis blir at spenningen som skal drive alt hentes fra utgangene og siden der er en AC siganl av varierende styrke så skal dete likerette og glattes ut og stabiliseres og det er ikke heldig.... ulinejært impedans belastning slår meg først.... men, men, du får nok sett effekten ampen leverer da.... Hmm... flere enn meg som just nu fant et bruksområde for en 2x 1000 watt PMPO UScarvor-amp og et Y-ledd? :D Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neptyr Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Hmm... flere enn meg som just nu fant et bruksområde for en 2x 1000 watt PMPO UScarvor-amp og et Y-ledd? :D HAHAHahahahhaahahha :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Hmm... flere enn meg som just nu fant et bruksområde for en 2x 1000 watt PMPO UScarvor-amp og et Y-ledd? :D hahaha.... ja! self!! :wave Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg