Gå til innhold

Nytt spm ang Digifiz

Ranger emnet

Nedi

Anbefalte innlegg

jeg har byttet digifiz i bilen min, digifiz mot digifiz,

det er lys i den nye, den får strøm, alle varsellampene fungerer men jeg får ikke opp noe informasjon fra motoren som feks:

turtall

bensin

temperatur

kjørecomputer..os..

noe reset-funksjon ? noe som må gjøres ?

mvh nedi

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som skjedde var at strømkortet sluttet å virke,

den drev å slo seg av og på...

etter litt så røk displayet og, kom noe sprekkdannelser

i det..

kjøpte nytt på ebay.de, kostet faenmeg 3000kr...fikk med ledningsnett og men har ikke byttet det enda, kan egentlig ikke heller se behovet for å måtte bytte det heller.

snakket med en kar i dag som mente at strømkortene hadde en lei tendens til å "tørke ut" og man fikk da den feilen som både meg og deg har...

om dette stemmer er jeg ikke sikker på,

sitter altså nå med to digifiz`er,

ett med brudd på kortet og ødelagt display,

og ett med defekt kort tydeligvis....

må da gå an å gjøre noe med dette ?

er det mye jobb å bytte til analoge visere ?

om noen andre kan noe om dette så kom med innspill ! nytt display koster 11250 kr hos Møller !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass, ja, da sitter vel jeg også med to ubrukelige digifiz'er... Piss.

Har ledningsnett til analoge klokker, skal visstnok bare være å bytte fra sikringsboks og opp til instrumenter, da resten av ledningsnettet er likt. Tror jeg. Du må i tillegg ha speedowire. Vil vise seg, jeg skal prøve å putte i en annen hjerne - hvis den ikke gjør susen blir jeg å bytte over til analoge klokker. Må bare få fatt i et nytt speedometer til 16v etterhvert. What a waste of money! :fire:

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg veldig usikker her, mulig at en kar her i bergen kan lodde printplaten, om det funker så kan han bytte om printplatene på displayene så jeg får ett som funker....

kan du bekrefte hvor mange kontakter som skal inn i digifizen mr Jenssen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider