Gå til innhold

Vipe: BMW E36 Stereo-prosjekt

Ranger emnet

Vipe

Anbefalte innlegg

Ser det er mye krøll ang bassporter og hvordan du skal ha kassa di.. Jeg har en e30 som de fleste mener jeg har fått sinnsykt bra lyd i. og den selvbygde kassa mi ser sånn ut:

[/img]

Jeg synes dette spiller sinnsykt bra bass, kjører nå forsterkeren på halv guffe, og er allerede nå nødt til å montere et frontsett til for at det skal bli nok =)

bra prosjekt foresten ;D

Hvor "sinnsykt bra lyd" det er i bilen din vil jeg tru kan diskuteres... Du har jo like tykke strømkabler som vanligvis blir brukt til høytaler-kabler... og i tillegg har du splittet den til 2 forsterkere...! Jaja... For all del! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor "sinnsykt bra lyd" det er i bilen din vil jeg tru kan diskuteres... Du har jo like tykke strømkabler som vanligvis blir brukt til høytaler-kabler... og i tillegg har du splittet den til 2 forsterkere...! Jaja... For all del! ;)

35 kvadradts kabel holder i massevis det, større batteri og dynamo som lader 80 amp, så er ikke detta no problem i det hele tatt.. !

1,8gl 87mod. Low Fat and slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 kvadrat?? Ledningen på bildet kan da umulig være så tykk!! men det får så være.. spiller det bra, så gratulere! ;) Men er litt rart at det spiller bra når forsterkerne egentlig ikke får nok strøm pga dårlige kabler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update:

Har fundert en del på hvordan jeg skal modifisere dørtrekkene, og har kommet frem til en løsning.

Jeg har også startet med å lage ringer til elementene. Har lage litt "oversize" på de, slik at jeg evt. får plass til 6.5"'ere om jeg bytter i fremtiden.

Her er bilde av dørtrekket med elementene bare lagt oppå. Skal vinkles osv..:

DSC00396.sized.jpg

Her er bilde av ringen til ett av elementene:

DSC00397.sized.jpg

Hadde bare 12mm spon for hånden når jeg laget dette, men tror det blir greit nok dette.

Ikke enkelt å sage fine rundinger med en gammel stikksag oppå en høggstabbe :titties:

Flere updates kommer selvsagt når det er fremgang i prosjektet..! ;)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! Genialt med litt inspirasjon :D

Men hvordan er det gjort på baksiden? 2 eller 3 av klipsene er jo tatt bort der..

Gjerne kom med et bilde der også, om du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok dessværre ikke bilder av baksida, men 3 av klipsene måtte bort ja!

Men frontplata på ca 5 mm gjorde at dørtrekket ble så stivt at det holder seg på plass uten di klipsene.

Det ble også litt påstand på di klipsene som gjenstår nede, så di overlever nok ikke gjenbruk hvis du skjønner?:shake

Det ble skrudd inn en karroseri skru i forkant av dørtrekket for sikkerhets skyld, kanskje ikke så pent men enkelt.

Var dårlig med plass i disse dørene men hadde bare helga på meg, så da ble resultatet deretter. Men funker myyye bedre enn sparke panelene:puke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar råne.

Jeg hater klips..! :boxers

Får se om jeg går for en tisvarende løsning som det du har gjort der.

Tviler for at den lydmessige gevinsten er SÅ mye større ved å vinkle de opp.. Er i alle fall betydelig mye mer arbeid..! chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde et lite forsøk på den ene siden, men synes det bare ble klompete å stygt, så jeg droppet det!

Men resultatet ble bedre enn forventet slik det er nå. Monterte diskantene på dashbordet for å løfte lydbildet et hakk og det fungerte greit.

Synes at det ble bedre enn å montere di dær di orginale sto (i døra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...