Gå til innhold

spørsmål om b230ft min..

Ranger emnet

Volvo240Turbo

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte motoren min i sverige fikk jeg med en såkalt v70r turbo, trenger da en ny flens til eksoen min fordi jt flensen passer jo ikke på eksos huset på turboen. Og hvor mye hester er det orginale 940 turbo dysene gode får??

hvis j ikke er helt på bærtur, så greier orginaldysene 240/250HK, men dette kan sikkert noen andre gi et mer nøyaktig svar på enn meg...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har downpipe med flensen du trenger jeg, dysene holder til 250-300hk.

....men da må du øke bensintrykket betydelig! Husk at de grønne 968-dysene som gir 465 cc/min @ 3,8 bar holder til drøyt 300 hk. Og originalt er det bare 3 bars trykk.

Selger du downpipe med den flensen eller? Pris??

Hade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte motoren min i sverige fikk jeg med en såkalt v70r turbo, trenger da en ny flens til eksoen min fordi jt flensen passer jo ikke på eksos huset på turboen. Og hvor mye hester er det orginale 940 turbo dysene gode får??

bare å dreie mellom-stykke med kon som du skruer fast i eksoshuset.for så å skru downpipen fast i mellomstykket igjen.slik der er gjort på min.funker helt greit

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ivertfall downpipen til en mitsubishi turbo fra FK motor, er ikke det samme greia da?

Nei for faen.... :iconsm

...helt annen flens på turboen i rødmotorene enn det er i hvitmotorene damndamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider