Gå til innhold

Mista lappen i 6 mnd

Ranger emnet

sInnzYk

Anbefalte innlegg

finnn en god advokat og blås noen tusenlapper, finn gjerne frem dokumentasjon på dårlig vei osv.

med en lett bil og litt dårlige dekk vannplaner man VELDIG fort på norsk drittveier.

jeg kan ha dobbel hastighet når jeg kjører rangerovern i forhold til når jeg kjører minen.

Jeg har alt hatt advokat som har sendt brev for meg, men fikk jo selvsagt avslag på det.. får vel bare vente :\

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror at om du ikke er ferdig med prøvetid, må du ta oppkjøring på nytt.

Ellers, om du er ferdig med prøvetid, skal det stå i dommen i tillegg, om du må ta den på nytt..

skal være ganske bad for at du må ta den på nytt, om du er ferdig med prøvetid.

Det står ingen ting i dommen at jeg må ta den på nytt.. da jeg var i rettsaken spurte dommern hvor lenge jeg hadde hatt lappen, jeg svarte ca 2 år.. Så de siste papirene jeg fikk står det at vedkommende har hatt lappen i 2 år.. står ingen ting om at jeg må kjøre opp på nytt...

så jeg har ikke aning..

Hvis det f.eks går 6 mnd og jeg får igjen lappen, og ikke har hørt noen ting om å kjøre opp på nytt, er det vel bare å kjøre? :P

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har nettop fått forelegg (som jeg ikke godtar vilkårene på, forøvrig!).

Der står det noe at om du ikek er ferdig med prøvetid, så må du ta den på nytt.

Om du er ferdig med prøvetid og de tar den mer enn 6 mnd, må du ta oppkjøring på nytt.

De kan også kreve oppkjøring på nytt, på kortere inndragninger, men da må det være noe "badass".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja... da får jeg bare forbrede meg på å ta lappen på nytt :P

tror du "bare" må ta oppkjøring og kanskje teoriprøven.

men, du vet jo aldri.. kanskje de er grei eller svimete, så du slipper unna.

edit: husk at ikke alle politimenn er drittsekker, bare noen av dem :P

men det finnes jo mange drittsekker som ikke er politi også! hehe.. *plystre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du "bare" må ta oppkjøring og kanskje teoriprøven.

men, du vet jo aldri.. kanskje de er grei eller svimete, så du slipper unna.

edit: husk at ikke alle politimenn er drittsekker, bare noen av dem :P

men det finnes jo mange drittsekker som ikke er politi også! hehe.. *plystre*

får håpe på det beste.. greit med bare oppkjøring :) det er jo 0 stress.. men begynne å lese på teori igjen :P ikke morro..

jada, finnes mange greie politi folk, men er ik så ofte man treffer på dem ^^ :)

har gått uten lappen i over 2 mnd alt, så har igjen 4..

man skjønner ikke hvor avhengig man er av lappen før man mister den...

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, vet..

spesieltl om du holder på å flytte!!!

sjekk gjerne min miste lappen for burning? -tråd.

*slettet*

er det ikke sånn at det skal være to politimenn som vittne?

edit: jeg slettet noe.. jeg blandet denne tråden med han bamsemoms sin tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette begynner å bli så jævlig latterlig i dette landet da...........

Forskjelles behandler folk, å folk som har gitt på rundt en rundkjøring uten å ha høy hastighet mister lappen mens de som ligger i 80 i 60sona får mindre straff..........

Faen hvorfor kjørte jeg ikke for fort i stedet da..........

Skjønner faen meg ikke hvordan det er mulig jeg da, politiet skal jeg kontrollere være jævla faens ting som finnes da.........

En kamerat av meg fikk jo skriftlig advarsel fordi politiet mente at han kom breddt med ascona b 1300 noe som han engang ikke gjorde da......

Jeg kan ikke skjønne hva det samfunnet bli til asså..........

Dessuten så må man vel røyk som kommer ut av hjulbuene for at det skal definers som en burn out...........!

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette begynner å bli så jævlig latterlig i dette landet da...........

Forskjelles behandler folk, å folk som har gitt på rundt en rundkjøring uten å ha høy hastighet mister lappen mens de som ligger i 80 i 60sona får mindre straff..........

Faen hvorfor kjørte jeg ikke for fort i stedet da..........

Skjønner faen meg ikke hvordan det er mulig jeg da, politiet skal jeg kontrollere være jævla faens ting som finnes da.........

En kamerat av meg fikk jo skriftlig advarsel fordi politiet mente at han kom breddt med ascona b 1300 noe som han engang ikke gjorde da......

Jeg kan ikke skjønne hva det samfunnet bli til asså..........

Dessuten så må man vel røyk som kommer ut av hjulbuene for at det skal definers som en burn out...........!

Litt off-topic men...

Det er vel litt barnslig å begynne å hakke på politiet. De prøver bare å gjøre jobben sin. Det jeg lurer på er hva som er galt med de som mister lappen og sitter og syter over det etterpå. Alle er klar over at dersom man kjører alt for fort eller sladder/burner så kan lappen ryke. Når man da allikevel gjør det så har man virkelig bare seg sjøl å takke.

Dette er ikke rettet mot deg sInnzYk. Selvsagt skal man kjøre etter folholdene, men vannplaning kan skje den beste og burde, etter min mening, ikke føre til at man mister lappen.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic men...

Det er vel litt barnslig å begynne å hakke på politiet. De prøver bare å gjøre jobben sin. Det jeg lurer på er hva som er galt med de som mister lappen og sitter og syter over det etterpå. Alle er klar over at dersom man kjører alt for fort eller sladder/burner så kan lappen ryke. Når man da allikevel gjør det så har man virkelig bare seg sjøl å takke.

Dette er ikke rettet mot deg sInnzYk. Selvsagt skal man kjøre etter folholdene, men vannplaning kan skje den beste og burde, etter min mening, ikke føre til at man mister lappen.

ja.. skjønner det du mener.. ja er blitt latterlig...

og nå skal dere få høre noe enda mer latterlig.. på det arket jeg fikk fra rettet sto det at jeg hadde mistet lappen til 31 januar, til saken ble ferdig behandlet..

Da regner jeg nesten med at det ble 6 mnd.. Men så fikk jeg brev fra politiet i går:

Der sto det at den endelige dommen er 8 mnd og 8000 i bot, og om jeg godtok dette eller ikke.. Jeg godtar selvfølgelig ikke dette.. nå sitter vi og skriver et brev tilbake

Rart av da politiet virkelig har bestemt seg for å ta en "uskyldig" ungdom, så skal det gjøres ordentlig.. Jeg kan ramse opp 100 tilfeller folk har dratt av veien av mange forskjellige grunner, og ikke mista lappen i det hele tatt.. Er dritt lei forskjells behandling..

Blir det ikke orden på noe nå, så blir det så og si sikkert en ny rettsak..

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ta praktisk og teoretisk prøve på nytt, samt søke om lappen.

Men hvis du mener at du kjørte i forsvarlig hastighet og slik, at du ble overraska av forholdet på akkurat den plassen du kjørte ut på så ta kontakt med naf og spør etter noen som kan beregne hastighet på ullykkessted, dem har busta mange feilberegninger av politiet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Med navnet du bruker her på forumet så er jeg ikke helt sikker på om du kjørte forsvarlig.. ;)

Nei da... :)

Men hvordan tok de lappen fra deg? Kom det politi på åstedet og tok den med en gang, eller måtte du på noe avhør og levere den inn?

da jeg lå på sykehuset ca 1-2 timer etter jeg hadde kjørt av.. kom det en lakrisgubbe inn.. og sa han skulle prate med meg.. og da forklarte jeg meg.. og han ville ha førerkortet mitt.. da skreiv jeg under NEI til beslag..

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider