Gå til innhold

2007 Nissan GTR prototype på Tokyo autoshow

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

på kommende Tokyo autoshow vil nissan vise frem en oppdatert prototype av GTR (blir egen modell)

 

den nye prototypen skal vise mye mot den endelige designet bilen får da den startet produkjson i 2007

 

e9cao0.jpg

e9ugwj.jpg

 

NISSAN AT THE TOKYO MOTOR SHOW 2005 – GT-R PROTO

 

At a glance:

 

Ultimate driving pleasure

 

Exterior design close to final

 

Official launch set for 2007

 

At the 35th Tokyo Motor Show in 2001, Nissan unveiled the GT-R Concept, confirming that the GT-R legend would be continued into the 21st century. Then, at the 37th Tokyo Motor Show in 2003, Nissan announced the next-generation GT-R would be rolled out in 2007. Now with the launch of the production model just two years away, the development of the new GT-R has moved ahead again with the reveal of the GT-R PROTO.

 

Ultimate driving pleasure

 

In essence, driving pleasure means that a car responds faithfully to the driver's wishes and performs precisely as expected. Successive generations of the GT-R have consistently pursued this vision of ultimate driving pleasure. Whether on the road or the racetrack, the GT-R has always represented ultimate performance combined with handling qualities that stay faithful to the driver’s wishes, in all conditions. As a result, the GT-R has built a reputation that extends far beyond just its loyal owner base.

 

Exterior design: pure performance

 

The design of the GT-R PROTO expresses pure GT-R heritage, coming from the first model PGC10 (1969) through R34 (1999), in a new and expressive form.

 

From its original roots as a pure-bred Japanese performance car, the new GT-R will now be a car sold globally, recognising its ability to compete with the very best in the world. For the first time in its history, the new GT-R will be designed as a specific body-style, and not derived from a sedan.

 

The design language of the GT-R PROTO is expressed by a distinctive body-style that communicates pure performance and functionality. The form of the GT-R PROTO instantly expresses its purpose and potential, but in a way that is unique to this iconic car.

 

At the front end, the single centre air intake is designed to optimise airflow and to strongly link the identity of the GT-R from R34 to GT-R Concept (2001). Front fenders are uniquely designed through intensive analysis of the airflow around the tyres and the air vent behind the front fender also optimises aerodynamics. The sides of the body are sculptured towards the rear fender, expressing the power and dynamic tension of the car.

 

The overall shape of the body combines solid and smooth surfaces to achieve the look of a well-trained athlete. The unique C-pillar crease is designed for optimum aerodynamics, reflecting the racing DNA of the GT-R.

 

The rear of the GT-R PROTO is strong and well defined. The signature four ring-shaped tail lamps provide an immediate visual link to previous GT-R models. Four large-bore exhaust pipes complete the purposeful look, which could only be that of a pure GT-R.

 

The GT-R PROTO provides for the first time a clear indication of the final design direction for the production model to be launched in 2007, the first all-new GT-R in eight years.

 

med andre ord.. det er nå offisiellt at Nye GTR kommer i 2007

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

med andre ord.. det er nå offisiellt at Nye GTR kommer i 2007

 

Det har det vel vært siden sjefen for Nissan i USA uttalte seg om det for 1 år siden.

2007 er fortsatt lenge å vente. Blir spennende å se om amerikanerene kaster seg over den.

Og ikke minst hva slags motor det blir til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den ikke. Ser ut som et romskip... hvis alle biler utvikler seg i den retningen kan jeg aldri kjøpe nye biler. Kun biler fra 2004 / 2005 og eldre.

Bakparten minner meg om en Ferrari. Men den var litt kul da, men allikevel... reste var mindre pent.

 

742918-bilde1-mari5.jpg

 

845062-bilde3-ferarri003.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supra er død ..

men Lexus LF-A har igjen blitt sett på ringen (2 uker siden)

så den kommer ..

 

og jeg må minne om .. dette er IKKE en skyline GT-R .. det er en GT-R

er ikke sikkert den deler platform med Skyline engang..

 

og dette er det første offisielle som er kommet om nye GT-R .. alt som har blitt sagt før har vert "Off the record" for å si det slik

 

og til alle dere som Whiner om baklysa.. ALLE! Skyline helt siden den første Prince Skyline har hatt de baklyktene... (i dag så er det skult.. ser de bare når de lyser)

 

Dete r selve varemerke til Skyline og GT-R

Og ja .. de hadde det før Corvette også

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og til alle dere som Whiner om baklysa.. ALLE! Skyline helt siden den første Prince Skyline har hatt de baklyktene... (i dag så er det skult.. ser de bare når de lyser)

 

Dete r selve varemerke til Skyline og GT-R

Og ja .. de hadde det før Corvette også

Hvis du sikter til meg så er jeg fullt klar over det. Og jeg snakket ikke om kun baklysene, men hele bakparten.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å heregud! ikke tro på alt du leser .. som Autofil som tokk bilde av en G35 Coupe på ringen og trodde det var neste 200sx..

 

bilen du mest sansynlig har sett i bilblader er Lexus LF-A

 

57675.jpg

 

og her er den ekte bilen

205470501_lexus_lfa_front.jpg

 

Supra er død ... samme med NSX :P

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår