Gå til innhold

ledningene til dynamoen??

Ranger emnet

MKj

Anbefalte innlegg

hallais!

driver å setter i stand en gammel scirocco, og i og med at det er samme motor som i golf 1 har jeg et spørsmål:

forrige eier har koblet fra alle ledninger, så jeg må koble de til igjen.. hvor skal ledningene fra dynamoen? hører noen sier til startmotoren, mens andre sier rett til + polen på batteriet.. takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir i grunn et fett, om du tar fra dynamo -> +pol (og så til starter fra +) eller fra dynamo til starter til +pol, er jo direktekoblinger begge deler.. men eg vil anbefale til batteriet først med tjukk kabel for å få minst mulig spenningstap..

-91 Bmw e36 325i Sedan

-86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest

X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir i grunn et fett, om du tar fra dynamo -> +pol (og så til starter fra +) eller fra dynamo til starter til +pol, er jo direktekoblinger begge deler.. men eg vil anbefale til batteriet først med tjukk kabel for å få minst mulig spenningstap..

Hm, jeg bare slenger på et spørsmål jeg om temaet. Den ledningen ifar dynamoen til + polen. Er det en kontakt som tres innpå stikker på dynamoen? hehe.. eller er denne for indikasjon på instrumentet?

Evnt hvor skal den ledningen som skal føre strøm over til batteriet festes på dynamoen? bilde kanskje? :)

Trenger du jording til dynamoen også?

mange teite spørsmål sikkert men:D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg bare slenger på et spørsmål jeg om temaet. Den ledningen ifar dynamoen til + polen. Er det en kontakt som tres innpå stikker på dynamoen? hehe.. eller er denne for indikasjon på instrumentet slik at batteri tegnet lyser når du vrir om tenninga?

Evnt hvor skal den ledningen som skal føre strøm over til batteriet festes på dynamoen? bilde kanskje? :)

Trenger du jording til dynamoen også?

mange teite spørsmål sikkert men:D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider