Glofygirl Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 :web Trenger litt hjelp. Har litt lyst å "strippe" bilen min helt ned men lure på om d kan ver vanskelig å få godkjent...? Ka må eg eventuelt gjør og kossen? Sette pris på alle svar. men helst ikkje noe sånn som at d e stygt o.l. Eg like d og då e d kje mer å sei om d. Bilen e ein 83 mod rabbit GTI... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glofygirl Skrevet Oktober 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Ingen?? Snufs... :( :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moa Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Ingen?? Snufs... :( :confused: Off topic: sannsynligvis ville det ha vært noen som hadde svart på topic hadde det ikke vært for "sms" språk og dialekt, er ikke alle som kan dialekten fra karmøy ;) On topic: det vil bli vansklig å få det godkjent uten fangere da det går på sikkerheten. Siter ██████ Golf einser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Ingen?? Snufs... :( :confused: Leste i en annen tråd (usikker på om det var her eller på vw-audi-forumet) at det ihvertfall var lov å droppe fangeren bak. Stod noe om å sveise igjen hullene den skulle sitte i, men jeg er usikker på om det var noe man MÅ gjøre for å få lov til å kjøre uten. Foran har jeg ingen anelse, men jeg mistenker at du ihvertfall må flytte blinklysene dine til et vettugt sted, da det er påbudt å ha blinklys foran også. Det enkleste er kanskje å sende en mail eller ringe til biltilsynet og spørre. Eller, bare rive de av og satse på at det går bra... er jo ingen stor sak å skru de på igjen om du får påpakk av onkel. Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 :web Trenger litt hjelp. Har litt lyst å "strippe" bilen min helt ned men lure på om d kan ver vanskelig å få godkjent...? Ka må eg eventuelt gjør og kossen? Sette pris på alle svar. men helst ikkje noe sånn som at d e stygt o.l. Eg like d og då e d kje mer å sei om d. Bilen e ein 83 mod rabbit GTI... *ANSTRENGE SEG FOR Å HOLDE IGJEN HVA JEG SYNES OM DETTE* Så til saken: For å få et konkret svar er det kun en ting som funker og det er å spørre på Biltilsynet. Det aller enkleste er likevel å gi beng og bare gjøre det. For å spare seg for litt diskusjoner kan det være lurt å sveise igjen hullene inn i rammevangene (der støtfangerjernene skal gå inn). Men ettersom det sikkert er lett å få problemer ifm. kontroller (litt avhengig av hvor mye politisk aktivitet dere har på veiene i området du bor/når på døgnet du kjører/hvor hyppig du kjører på ugunstige tider av døgnet) ville nok jeg personlig ha gått for å lage deksler over disse hullene. Disse kan du lage av et par av de plastdekslene som sitter i et/begge (avhengig av årsmodell) av hullene i frontblekket bak støtfangeren. Lykke til :hello: Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glofygirl Skrevet Oktober 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Ok. Hvis det er så gale med dialekt så kan jeg skrive bokmål hvis det er lettere å forstå... Jeg tenkte på å få sveist igjen hullene der festene til fangerene går inn og få forsterket med en bjelke på innsiden og håpe på det beste egentlig. Tror dere det er lettere å få det godkjent da? Anngående det med kjøring på ukurante tider så er det ikke så mye av det lengre. Men "onkel" :coplight har en tendens til å stoppe det meste som er i bevegelse her etter legge tid kan du si. Men poenget med dette er at jeg vil ha alt godkjent så jeg slipper å få noen problemer i ettertid m.h.t salg eller lignende. Bilen skal også bli både bruksbil og utstillingsbil. Setter pris på alle gode svar jeg får og håper på flere ideèr om hvordan jeg kan gjøre dette mulig. :driving Var det enklere å forstå meg nå? happyhappy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØysteinSlåke Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Det enkleste er vel å ringe eller stikke innom til Arne Bakkevik på Biltilsynet i Haugesund. Var han eg hadde kontakt med under oppbygginga av golfen min. SÅ får du ha lykke til... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Jeg må nok skuffe deg og si at det er et skille på før/etter 1974. Mener å huske at det er fra og med 01.01.1974 støtfangere er påbudt. Slo opp i Lovdata.no uten å finne igjen det. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fotojan Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Tror det er riktig, men finner det heller ikke igjen. PS. Tåpelig å pålegge folk å skrive bokmål og de som ikke forstår det bør heller ikke svare. Siter Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
metz Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Men slikt kan det hvertfall se ut (så dem tilfeldigvis i albumet til mr.øverby): Siter BESTOFVW http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Jeg må nok skuffe deg og si at det er et skille på før/etter 1974. Mener å huske at det er fra og med 01.01.1974 støtfangere er påbudt. Slo opp i Lovdata.no uten å finne igjen det. Helt korrekt dette.. så lenge kontrollanten kan reglene sine, vil du ikke få det godkjent desverre.. synes einser uten fangere er hardkore... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg