Gå til innhold

Lompe: Ford Sierra Coupe - Rånebrakke

Ranger emnet

Lompe

Anbefalte innlegg

• Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sett inn kabelen som går fra hjernen til gasseren med vaselin, ssamt alt du kommer over av motorstyringskabler, hvis den holder på med sånn fusking uten at det er kondens kan det väre stegmotoren som ködder, det fikser du ved å holde alt elektrisk reint og korrosjonsfritt på forhånd.

Trenger ikke på RS2000 for å skaffe det innsuget og gasseren det var snakk om, Granada/taunus 2.0 Og sierra til 84/85 2.0 Har den samme,

Det filteret ditt kan du egentlig likegodt ta av, gjör samma nytta da den suger luft under röret fra luftfilteret til tider også.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har helt på kondensfjærner.. løste lite gitt :deng Men nå etter at jeg har kjørt "litt", har jo tross alt lappen happyhappy Så har den slutta å stoppe når jeg trår inn cluthen, den bare hopper på turtall. Kan det være kablene til tennplugga? Å er det noen mulighet for å stille Forden min så den går høyere på turtall på tomgang? Så skrik ut.

Bildene av når jeg bytta lys i speedo:

blaabla.jpg

Du bare klemmer på de med kryss på, så kommer de.. de brekker sikkert, gjorde det hos meg hvertfall.

Så kan du bare sette inn diodene i den org. lysholderen som man kommer til på baksiden. Kjempelett jobb, må bare skru noen skruer for å få speedo ut.

Mitt speedo er ikke så veldig likt ditt, kan ikke huske å ha set de grønne kulene på mitt..

Fikk satt på panserløfterene i går da.. blei stilig, selv om den ene syns igjennom sprekken mellom skjerm og panser..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint prosjekt! Kjøpte du de målerne (turteller og noe mer) på BilXtra? Så veldig like ut som de jeg skal ha meg.. Project on a bugdet ;)

Kan bli rå denne bilen. Hvordan felger skal du ha?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt speedo er ikke så veldig likt ditt, kan ikke huske å ha set de grønne kulene på mitt..

Fikk satt på panserløfterene i går da.. blei stilig, selv om den ene syns igjennom sprekken mellom skjerm og panser..

Så bra. Sleng ut et bilde da. Ja.. har det sånn på min å, at du ser den i sprekken. Tenkte å lakere de svarte, da blir de jo borte der.

Nei, jeg vet ikke hvordan ditt ser ut inni. Du har dent med den store klokka i du?

Fint prosjekt! Kjøpte du de målerne (turteller og noe mer) på BilXtra? Så veldig like ut som de jeg skal ha meg.. Project on a bugdet

Kan bli rå denne bilen. Hvordan felger skal du ha?

Bra du syntes det ser bra ut=) De målerene kjøpte jeg på bilxtra ja. Syntes de er tøffere en de som har hvite skiver.

Felger vet jeg ikke. Kommer vel bare til å titte litt rundt til sommern kommer.

Skal bytte clutch-wire i dag, da denne røyk i går natt :aug:

Skal se etter ny frontfanger og bakfanger i dag å, hadde vært gøy å fått tak i en frontfanger med grøftelys å fåt lakert i bilens farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Sleng ut et bilde da. Ja.. har det sånn på min å, at du ser den i sprekken. Tenkte å lakere de svarte, da blir de jo borte der.

Nei, jeg vet ikke hvordan ditt ser ut inni. Du har dent med den store klokka i du?

.

Nei jeg har med stort speedometer og stor turteller.. Den typen som kom i 90 eller noe...

Han dioder karen svarer aldri på telefonen eller mail, nå har dem juleferie så jeg får vel bare vente litt..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du syntes det ser bra ut=) De målerene kjøpte jeg på bilxtra ja. Syntes de er tøffere en de som har hvite skiver.

Felger vet jeg ikke. Kommer vel bare til å titte litt rundt til sommern kommer.

Syns de målerne der er så mye diggere enn de andre typene fra BilXtra. Egentlig mye fetere enn GReddy, og, selv om prisen ikke kan sammenlignes...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult prosjekt du har på gang. Hr du fått fiksa fuskinga enda? Hvis ikke er det mulig at det kan hjelpe deg å ettermontere bensin filter, hjalp for en jeg kjenner med samme type sierra. Eller så kan det også være noe med choke/automatchoke, d er mulig å høre om på et eller annet lokalt verksted eller en annen med peil. Men som sagt, kult prosjekt :)

Member of Midnightclub

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gode ting å høre=) Den har slutte å fuske nå. Men det skjedde bare av seg selv etter at jeg byttet til org. luftfilter. Den fikk nok feil blandig siden det luktet surt av eksosen når jeg stoppet den. Vet ikke helt jeg, men noen sier at det var choken som hadde hengt seg opp litte grann. Lærte hvertfall en ting med Ford, det er at på pluggledninger så må det stå "Silicone" på slangene, hvis ikke fusker den. Å at Ford sierra må ha org. coil for å få skikkelig. Men jeg hadde jo alt det.

Fikk også byttet clutch-wire i går. Morro å lære det. Det var jo en lett jobb(når man hadde riktige folk til å hjelpe;) )

Noen frontfanger eller bakfanger har jeg ikke funnet:/ Men fikk tak i ny weber gasser, med innsug, ny starter og ny dynamo.. sånt er greit å ha.

I morgen tenke jeg med til strømmen for å handle bakpotte..joho. Bilder kommer når den er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
fikk pakke i posten i går. Fått montert inn blåe lysdioder i dashen :fire: Knall.

Var genialt å bestille fra dioder.no. Det var bare å ta ut de gammle pærene og sette inn diodene.. bare passe på at + og minus var op rett sted.

vel vel.. bilder kommer for de som ikke gidder å lese:

DSC00270.jpg

DSC00269.jpg

Hey..

bare lurte på åssen lyspærer/dioder som passer til instrumentene i dashbordet??

har hatt lyst å bytte ut orignal-belysningen i bilen min jeg oxo, men har ikke lyst å kjøpe feil pærer/dioder for dette..

er det noen spesielle dioder jeg må kjøpe?

Hvor mange dioder er det man trenger for å få byttet alle?

tenkte jeg skulle bytte absolutt alt jeg kom over i hele daashbordet slikat ALT hadde samme farge ved belysning.

Så ekstremt bra ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

forhørte meg litt rundt og fant noen dioder på ljudia som vistnok skal passe rett i speedo.

kostet ca 40 kr for 2 dioder hvis jeg husker riktig..

så turtelleren og voltmeteret du har montert!

monterte det samme i sommer, men jeg sotet plexi-glasset i tillegg sånn at man ikke kan se så lett gjennom det..

kjempefornøyd!:D

ladet du opp kondensatoren før du koplet den til forsterkeren eller ladet du den opp over forsterkeren etter du koplet den inn??

er ikke lenge til jeg skal sette inn anlegg i bilen min selv og da vil jeg ikke "drite" meg ut med kondensatoren lissom..

åssen fikk du montert de gule neonlysa?

festet du dem direkte i dashbordet med teip eller noe under der??

så hvertfall kjempebra ut:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg hadde tenkt til å gjøre med den plaxiglass-saken var å ha en grovt og et fint pussepapir for å få det slik at man ikke ser igjennom det, for så montere noen sterke hvite eller blå diodelys bak. tror det hadde vært stili, MEN ork..nei. :/

Jeg har stripset fast de neonlysa under beina. Brukte tapet kniven og skar et snitt på hver side av lyset i den stoffsaken under beina..

Jeg ladet opp kondensatoren først, med den motstanden som fulgte med. Tar ingen sjangser.

De har sikkert hel fine dioder på Ljudia. Har ikke sett dem selv. Men det står mere bak i posten hvordan dioder jeg brukte. Mener jeg kjøpte fem stk 311 dioder.

har nå fått satt på 4" potte=) wrom. Bilde kommer når jeg kommer hjem fra skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok!

jeg kommer til å ha blå neonlys under forsetene og under dashbordet, men kommer til å ha blå belysning i alt hvis jeg får til....

jeg har 4" potte selv og er ganske fornøyd med utseendet på det (hadde ikke gjort noe om han var enda en tomme større men...):P

fikk diodene og pærene idag:D

kjøpte meg nye hovedlys-, tåkelys- og parklys- pærer med blånianse i sånn at jeg får en gjennomført stil på dette:D

kom på litt over 700 kroner totalt for alle lysa og da kjøpte jeg meg 20 dioder i tillegg..

gleder meg til å montere dette..:D

blir morro å se åssen det blir med potta di!!

venter på bilde av den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider