Gå til innhold

Et spørsmål! ..dilemma

Ranger emnet

Greskgud

Anbefalte innlegg

Vannslipe sparkel. Det er styggedom det. er bare tull og tøys.. Er så så ingen lakkerere så vannsliper noe lenger, blir venn kun brukt en gang blandt for og fjerne rening og flekke ut en farge.

Det du bør gjør er og bare fjerne det,slipe det vekk.

si du har en skade på en dør, sliper over skaden me p150 , på me sparkel.tørke og på me p150 korning i gjen. over me 240 og så 320, og på me grunning/fuller, godt så gull.

Tror eg skal ta mg tid en dag og lage en "how to" sparkle og lakke me bilder og div tekst

jeg syntes også du skal lage en sånn guide tror det er mange som vil få nytte av det. blant annet meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte jeg også på. Ja det er en del som er sparklet, men hadde ingen bongler eller noe slikt.. Har ikke kommet noe rust enda, gått 4-5 dager. Kanskje jeg skal vente noen uker å se om det kommer rust, eller vil dette ta flere måndeder? Er forferdelig usikker, ringte et lakkverksted og de mente det burde gå bra, men er jo JÆVLI irriterende å ta en hel-lakkering for så å få rust etter 1 år..

Det kan gå bra, om han har gjordt en god jobb(som jeg tviler på), hvis det har fått herde skikkelig før han begynte, men pusset han med vanlig papir først, for så å våtslipe? eller våtslipte han hele tiden?

Hvis han pusset det jevnt først med vanlig papir, 120-180 f.eks så går det muligens greit.

Herdet sparkel med en fin overflate er ganske tett da, men om han har gnidd inn vann med våtsliping så kan det finnes rester av kondens inni der, skal ikke mye til før det ruster. Er det en dyr lakkering hadde jeg ikke tatt sjangsen, spørs hvor mye arbeid det er snakk om? kan jo ikke være hele bilen som er sparklet akkurat?

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider